Oranje nieuwstopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Batigoal

Well-known member
Tottenham wil gewoon een nieuwe keeper halen mocht Lloris vertrekken, dus Vorm kunnen we wel afschrijven voorlopig. Die gaat voorlopig echt geen eerste keeper meer worden.

Krul heeft een niet zo best jaar achter de rug, dus laat eerst maar eens een transfer maken. En ook Cillessen had een matige achterhoede voor zich dus dat maak geen verschil.
 
G

Gast

Guest
Klopt, en op dat hogere niveau hebben ze afgelopen jaar een matig seizoen gedraaid.



Ik hoop dat Cillessen naar MU gaat en als hij daar slaagt is hij de overduidelijke nummer 1.

Ik denk niet dat V Gaal gaat voor Cilissen, er is met zijn budget wel wat beters te krijgen.
 
G

Gast

Guest
Tottenham wil gewoon een nieuwe keeper halen mocht Lloris vertrekken, dus Vorm kunnen we wel afschrijven voorlopig. Die gaat voorlopig echt geen eerste keeper meer worden.

Krul heeft een niet zo best jaar achter de rug, dus laat eerst maar eens een transfer maken. En ook Cillessen had een matige achterhoede voor zich dus dat maak geen verschil.

Ik meen dat Vorm vorig jaar al is gehaald als opvolger van Lloris. Ook Cilissen heeft een minder seizoen achter de rug, vooral rond de winterstop was hij aan het grabbelen, Krul ook rond die tijd geloof ik. We missen in Nederland een echte top keeper. Ik hoop dat Krul eens een stap omhoog gaat zetten naar een club als Arsenal of eventueel Southampton. Dan kan Cilissen dat gat opvullen, en als Vorm 1e keeper bij Totenham wordt hebben we 3 keepers bij goede Engelse clubs.
 

Fabian

Active member
Ik denk niet dat V Gaal gaat voor Cilissen, er is met zijn budget wel wat beters te krijgen.

Als je kijkt naar Van Gaal zijn 'eisen' voor een keeper denk ik dat je hier weleens mis kan zitten.

Hij wil een rustige meevoetballende keeper. Ik ben niet de grootste fan van Cillessen, maar hij bezit de eigenschappen zeker. Zeker in het buitenland zijn dat soort eigenschappen als meevoetballen minder belangrijk en zal je daar dus minder snel een dergelijke keeper vinden.
 
G

Gast

Guest
Als je kijkt naar Van Gaal zijn 'eisen' voor een keeper denk ik dat je hier weleens mis kan zitten.

Hij wil een rustige meevoetballende keeper. Ik ben niet de grootste fan van Cillessen, maar hij bezit de eigenschappen zeker. Zeker in het buitenland zijn dat soort eigenschappen als meevoetballen minder belangrijk en zal je daar dus minder snel een dergelijke keeper vinden.

Ik vind Cilissen juist vaak paniek zaaien met zijn meevoetballen. Hij wil het te vaak meevoetballend oplossen, maar dat is er nog wel uit te krijgen denk ik.
Je hebt hier een punt, maar waarom zou hij dan niet gewoon Valdes op goal zetten? Meevoetballende keeper is heel erg nuttig als je een achterhoede hebt die ook genoeg voetballend vermogen bezig. Oranje heeft dat niet en ik vraag me af of United dat ook heeft. Het is ook wel waarom Stekelenburg gefaald heeft in het buitenland, daar hebben ze liever een keeper die goed ballen kan stoppen als primaire eis, daar waar we in Nederland inderdaad liever een keeper hebben die goed kan meevoetballen. Puur keepend staat Krul ver boven de rest, op de lijn, 1 op1 en op hoge ballen is hij sterker dan de andere keepers. Alleen hij is een typisch Engelse doelman geworden. Misschien kan Cilissen ook beter kijken naar een goede middenmotor in Spanje, ik denk dat die stijl van spelen beter bij hem past.

Ik zie Cilissen geen duels uitvechten bij hoge ballen, of zich ergens tussen gooien.
 
G

Gast

Guest
Dat zag ik Vorm ook niet snel doen toen hij naar Swansea ging. Kwam ik toch even bedrogen uit.

Daar heb je gelijk in, Vorm is in dat opzicht wel het tegenovergestelde van Stekelenburg gebleken.
Maar een tussenstap kan voor Cilissen nooit kwaad, we zullen zien. Bij United zal hij de concurrentie moeten aangaan met Valdes. Keeper met een beetje dezelfde stijl, alleen meer ervaren.
 

RickPSV

Active member
Ik denk dat Cillessen Neuer wilt zijn, hij probeerde tegen Barca en wedstrijden daarna dingen die Neuer ook vaak deed (bal wegboksen wat behoorlijk fout afliep, proberen (verder) uit te komen enzovoort) maar dat kan Cillessen niet. Hij wilt te veel te snel maarja. Ik snap sowieso niet op basis waarvan Van Gaal Cillessen bij Oranje 1e keeper liet worden toen Vermeer bij Ajax nog 1e keeper was. Ik hoop dat als Hahn deze vorm vasthoud dat hij over een paar jaartjes eerste keeper is bij Feyenoord en bij Oranje of Padt die begint ook steeds beter te keepen of wie weet krijgen we wel Van der Hart als eerste keeper, die is nu verder dan Cillessen in 2011 was.
 
Laatst bewerkt:

ALenstra

Well-known member
Cillessen is een prima keeper maar absoluut geen internationale top. Maar wel op dit moment de beste voor Oranje.
 

fr-keff

Active member
Vind hem altijd maar een bange uitstraling hebben. Net zoals Mulder. Er staat geen persoonlijkheid tussen de palen. Sowieso maakt hij nog altijd teveel fouten om echt mee te kunnen in de top.
 

RickPSV

Active member
Vind hem altijd maar een bange uitstraling hebben. Net zoals Mulder. Er staat geen persoonlijkheid tussen de palen. Sowieso maakt hij nog altijd teveel fouten om echt mee te kunnen in de top.

Daarom is Krul beter als 1e keeper, niet zijn schuld dat Newcastle zo'n rotseizoen achter de rug heeft. Was misschien wel de beste van Newcastle dit seizoen. Hopen dat Krul er tegen Letland in staat en misschien ook wel tegen de VS. Verdient wel een kansje in een EK kwalificatie match.
 

fr-keff

Active member
Krul heeft op dit moment ook mijn voorkeur. De rest is lastig te beoordelen. Vorm heeft dit seizoen weinig gespeeld dacht ik zo? Heb hem geen ??n wedstrijd in actie gezien. Hahn had je best kunnen oproepen voor dit soort nietszeggende potjes.
 

RickPSV

Active member
Krul heeft op dit moment ook mijn voorkeur. De rest is lastig te beoordelen. Vorm heeft dit seizoen weinig gespeeld dacht ik zo? Heb hem geen ??n wedstrijd in actie gezien. Hahn had je best kunnen oproepen voor dit soort nietszeggende potjes.

Krul is de keeper met de beste uitstraling. Ook maakt hij betere reddingen dan Cillessen. Kan misschien wat minder meevoetballen maar toch... hij heeft veel meer ervaring en is al langere tijd een goede keeper. Cillessen kende bij niemand voor hij bij Oranje kwam. Vond ik toen raar van Van Gaal dat hij Cillessen opriep. Hij is prima voor Ajax, maarja hij heeft al genoeg ballen doorgelaten die hij niet door moest laten. Krul maakt ook de minste fouten. Hopen dat Hiddink dit ooit inziet. Ook bij penals zit ie altijd fout, lijkt wel alsof ie geen penalty durft te stoppen.
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Cillessen maakte in 2011 veel indruk bij NEC. Van Der Hart wordt nu door heel Nederland bijkans uitgelachen. Op welk gebied is van der Hart nu verder dan Cillessen toen?
 

Pascallovic

Well-known member
Ik denk dat Cillessen Neuer wilt zijn, hij probeerde tegen Barca en wedstrijden daarna dingen die Neuer ook vaak deed (bal wegboksen wat behoorlijk fout afliep, proberen (verder) uit te komen enzovoort) maar dat kan Cillessen niet. Hij wilt te veel te snel maarja. Ik snap sowieso niet op basis waarvan Van Gaal Cillessen bij Oranje 1e keeper liet worden toen Vermeer bij Ajax nog 1e keeper was. Ik hoop dat als Hahn deze vorm vasthoud dat hij over een paar jaartjes eerste keeper is bij Feyenoord en bij Oranje of Padt die begint ook steeds beter te keepen of wie weet krijgen we wel Van der Hart als eerste keeper, die is nu verder dan Cillessen in 2011 was.
Misschien dat je je feiten eens beter op een rijtje moet krijgen. Cillessen is nooit eerste doelman geweest onder van Gaal, terwijl Vermeer onder de lat stond bij Ajax. Sterker nog, van Gaal vond dat Vermeer het beste paste in de profielschets waarop hij en zijn technische staf keepers beoordeeld. Echter toen Vermeer ging blunderen bij Ajax en hij op de bank belandde kon Louis voor zijn eigen geloofwaardigheid niet meenemen. Wat daarne gebeurd is mag bekend zijn. Cillessen mocht het WK keepen.

Daarom is Krul beter als 1e keeper, niet zijn schuld dat Newcastle zo'n rotseizoen achter de rug heeft. Was misschien wel de beste van Newcastle dit seizoen. Hopen dat Krul er tegen Letland in staat en misschien ook wel tegen de VS. Verdient wel een kansje in een EK kwalificatie match.
We kunnen natuurlijk het slechte seizoen van Newcastle niet aan Krul ophangen, maar het was nu niet zo dat Krul zich onttrok aan de malaise daar. Ook hij heeft voor zijn doen een matig seizoen gedraaid en de beste bij Newcastle was hij in ieder geval niet. Zou ook niet weten op basis waarvan hij een kansje verdient ten op zichte van andere keepers.

Nu maakt het mij niet uit of ze nu Cillessen, Krul, Vermeer, Vorm, Zoet of zelfs Ten Rouwelaar neerzetten tegen Letland, want die wedstrijd hoort een keeper toch niks te doen te krijgen.
 

Shayman

New member
Daarom is Krul beter als 1e keeper, niet zijn schuld dat Newcastle zo'n rotseizoen achter de rug heeft. Was misschien wel de beste van Newcastle dit seizoen. Hopen dat Krul er tegen Letland in staat en misschien ook wel tegen de VS. Verdient wel een kansje in een EK kwalificatie match.

Janmaat was speler van het jaar bij Newcastle...

Natuurlijk is mijn mening ook gekleurd en dan vooral door het bikkelen van Krul en zijn echte keeperskwaliteiten; dat meevoetballen is iets wat we zeker nu niet moeten willen want bij dit Oranje moet de keeper de bal minimaal richting de middenvelders trappen.
 
G

Gast

Guest
Het is natuurlijk ook tegen wat voor ploeg speel je. Tegen een zwakkere tegenstander waar je als ploeg op de helft van de tegenstander speelt is Cilissen de betere. Tegen een betere ploeg waar je onder druk komt heb je meer aan Krul. Krul heerst meer in de 16, daar waar Cilissen verder van zijn lijn af keept. Het zou niet eens zo gek zijn om het per tegenstander te bekijken.
 
G

Gast

Guest

Ben het wel met hem eens, Cilissen was ook niet foutloos dit jaar en keepte minder dan vorig jaar.
Natuurlijk is bij Ajax keepen wat anders dan bij Zwolle, maar Hahn heeft wel indruk gemaakt dit jaar.
Er steekt momenteel niet iemand er echt boven uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan