Oranje nieuwstopic

Janssen

Well-known member
Oranje nieuwstopic

Overigens is het wel degelijk de Ajax-factor die bepalend is in dit geval. Als speler van Feyenoord was die jongen niet geselecteerd, zelfs al was het om eens uit te proberen. Zo?n Vente speelt op een positie die qua spoeling veel dunner is maar die wordt dan weer niet getest.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vertrouw erop dat Ronald Koeman een groter plaatje heeft waarin hij bepaalde spelers nodig gaat hebben. Die kijkt echt niet naar leuk voor de toekomst, maar die is echt wel bezig met de Nation League en daarna de EK kwalificatie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Oranje nieuwstopic

Overigens is het wel degelijk de Ajax-factor die bepalend is in dit geval. Als speler van Feyenoord was die jongen niet geselecteerd, zelfs al was het om eens uit te proberen. Zo?n Vente speelt op een positie die qua spoeling veel dunner is maar die wordt dan weer niet getest.

Komt deels ook doordat er bij Feyenoord altijd relatief weinig geloof in eigen talenten is en bij Ajax juist veel. Bij Feyenoord krijg je speeltijd als de eerste en tweede keuze geblesseerd zijn en de derde keuze de godsgruwelijke miskoop het ook vijf wedstrijden op rij heeft verkloot. Bij een mindere pot staat de miskoop er weer in. Zodra nummer een of twee weer terug is, dan spelen die ongeacht hoe goed het talent speelt.

Chong maakt bij Man Utd onder Mourinho niet heel veel minder kans op speeltijd als bij Feyenoord onder Van Bronckhorst. Zo?n Bogarde die naar Hoffenheim is vertrokken, die is eigenlijk best wel verstandig. Feyenoord heeft weer geld om matige spelers te halen.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Ik moet dit serieus uit gaan leggen?

Laat hem dat nou eerst eens over een langere periode bij Ajax zien dan. Ik krijg hier een hoop Hedwiges Maduro flashbacks bij, die werd ook heilig verklaard na een halve wedstrijd in Ajax 1.

Oranje is het hoofdpodium, niet een of andere regioselectie waar je kunt speuren naar talent.

Schijnbaar doet ie dat al anders zou Barcelona hem toch niet willen halen?

Ik ga niet beweren dat hij al fantastisch is, maar een plek in een voorselectie van 34 man lijkt mij nou ook weer niet zo heel gek, zeker niet in deze schrale tijden vwb het NLs voetbal.

Als hij bij PSV had gespeeld had je je er trouwens ook niet druk om gemaakt.
 

Batigoal

Well-known member
Ik moet dit serieus uit gaan leggen?

Laat hem dat nou eerst eens over een langere periode bij Ajax zien dan. Ik krijg hier een hoop Hedwiges Maduro flashbacks bij, die werd ook heilig verklaard na een halve wedstrijd in Ajax 1.

Oranje is het hoofdpodium, niet een of andere regioselectie waar je kunt speuren naar talent.

Valt wel mee toch? Inmiddels heeft De Jong 41 offici?le wedstrijden gespeeld, waarvan het gros in de basis. Het is dat hij vorig seizoen een poos geblesseerd is geweest, anders had hij nu gewoon 15 wedstrijden meer gehad. Daarnaast is hij qua niveau gewoon goed voor basis Ajax 1. Dat lijkt me ook genoeg voor Oranje. Het is niet dat hij net komt kijken.
 

Pascallovic

Well-known member
Valt wel mee toch? Inmiddels heeft De Jong 41 offici?le wedstrijden gespeeld, waarvan het gros in de basis. Het is dat hij vorig seizoen een poos geblesseerd is geweest, anders had hij nu gewoon 15 wedstrijden meer gehad. Daarnaast is hij qua niveau gewoon goed voor basis Ajax 1. Dat lijkt me ook genoeg voor Oranje. Het is niet dat hij net komt kijken.

Ik vind hem bij Ajax op het middenveld nog niet meevallen. Vertraagd vooral het spel, vaak dom balverlies omdat ie te veel risico neemt en vervolgens de bal niet snel genoeg afspeelt. Ik zie de interesse van Barca er echt nog niet in terug.
 

Atreides

Well-known member
Ik moet dit serieus uit gaan leggen?

Jazeker. De Jong lijkt mij een gast waar het talent vanaf spat, zeker als je de speelstijl van de Barca weet te waarderen.

Laat hem dat nou eerst eens over een langere periode bij Ajax zien dan.

Sinds de start van 2017/2018 33 duels in Ajax 1, ondanks een stevige blessure, in totaal 47 duels in Ajax 1.

Ik krijg hier een hoop Hedwiges Maduro flashbacks bij, die werd ook heilig verklaard na een halve wedstrijd in Ajax 1.

Ik meen mij te herinneren dat hij en San Marco op de brandstapel moesten, terwijl Oranje toen geen voetballende 6 had (we zijn dus met Sneijder op 6 het WK ingegaan).

Oranje is het hoofdpodium

Goede plek voor ??n van de grootste talenten van NL met een basisplaats bij Ajax, zeker bij een voor-selectie.
 

Atreides

Well-known member
Komt deels ook doordat er bij Feyenoord altijd relatief weinig geloof in eigen talenten is en bij Ajax juist veel. Bij Feyenoord krijg je speeltijd als de eerste en tweede keuze geblesseerd zijn en de derde keuze de godsgruwelijke miskoop het ook vijf wedstrijden op rij heeft verkloot. Bij een mindere pot staat de miskoop er weer in. Zodra nummer een of twee weer terug is, dan spelen die ongeacht hoe goed het talent speelt.

Hoe komt dat eigenlijk? Temeer de eigen jeugd Feyenoord de laatste jaren financieel en sportief zo veel gebracht heeft. Wat het wat mij betreft extra gek maakt is dat van Bronkhorst ??n van de weinige zelfopgeleide spelers is die echt is doorgebroken (van de oudere generatie). Je zout toch verwachten dat van Bronkhorst wat meer affiniteit zou hebben met zelfopgeleide jeugd.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zonde. Die jongen heeft wel iets. En op rechtsback zijn we niet super bezet.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Iemand die twijfelt tussen Oranje en Marokko moet je niet willen. In Ierland was ook zo'n discussie, daar hebben de Ieren drie oefenduels gespeeld en een jonge jongen heeft drie keer meegedaan. Kwam Engeland langs, of hij daar voor wilde spelen. De Ieren willen 'm al niet meer...
 

Pascallovic

Well-known member
Zonde. Die jongen heeft wel iets. En op rechtsback zijn we niet super bezet.
Valt toch wel mee? Karsdorp, Tete, Janmaat, Fosu-Mensah, Veltman en Hateboer zijn qua niveau redelijk gelijkwaardig. Heb voorlopig niet het idee dat Mazraoui nu ver boven dat niveau gaat uitgroeien.
 
Bovenaan