Oranje nieuwstopic

Abubakari

Well-known member
Als ze het voetbal echt goed volgden wisten ze dat de Ligt het grote talent is en niet Kluivert.
 

gevegt

Well-known member
Veel plezier met je lijstjes.

Ondertussen scoort Bergwijn weer gewoon vanavond. Zoals vrijwel elke wedstrijd dit seizoen. That's all that matters.

Niet mee eens. Hij scoort niet alleen maar verdedigd mee en pakt ballen af.
 

Atreides

Well-known member
Veel plezier met je lijstjes.
.

Jammer dat de integriteit van mijn wensen opzij zet.


Ondertussen scoort Bergwijn weer gewoon vanavond. Zoals vrijwel elke wedstrijd dit seizoen. That's all that matters

Tja, totaal niet geen verassing. Betekent m.i. evenwel dat Kluivert en in mindere mate Bergwijn relatief inwisselbaar zijn (ondanks Justin beter is), wat aanvallen als hij hij er niks van begrepen nogal onzinnig maken. Je bewering dat that'al thant matter heeft precies niks met oranje te maken als gevegt en Badr H in dezelfde ring.

Niet mee eens. Hij scoort niet alleen maar verdedigd mee en pakt ballen af.

Maar dus niet met ??n hand op zijn rug. Itt ons aller gevegt. Geen logisch oranje, materiaal maar meer dan acceptabel. Wat de stelling van ons aller vriend om IMMER
talentvolle voetballer te selecteren is wat te positief.
 
Laatst bewerkt:

vakx2.0

Banned
Kluivert ... is dat niet die jongen die vertelde geen wedstrijd meer te verliezen tegen PSV zolang hij bij Ajax in de basis stond?
En vervolgens met 3-0 klop kreeg van o.a. Bergwijn (die de derde maakte en het kampioensfeest nog wat extra glans gaf).

Kluivert is niet beter. Heeft zoveel minder laten zien dan Bergwijn tot nu toe. Ondanks z'n transfer. Vind overigens wel dat hij geselecteerd kan worden, met het oog op de toekomst. Maar Babel?!?!?! Waarom Babel?!?! Die plaats had naar Bergwijn moeten gaan.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Bergwijn is dus niet geselecteerd omdat hij meer kan toevoegen aan Jong Oranje dan Kluivert.

Vrij logische beredenering toch wel. Zowel Bergwijn als Kluivert zou toch maximaal de vierde optie voor de twee spitsposities zijn, na Memphis, Babel en Promes. Dus de kans op speeltijd is minimaal. Dan beter Bergwijn bij Jong Oranje laten spelen, aangezien zij een spitsprobleem hebben.
 

gevegt

Well-known member
Vrij logische beredenering toch wel. Zowel Bergwijn als Kluivert zou toch maximaal de vierde optie voor de twee spitsposities zijn, na Memphis, Babel en Promes. Dus de kans op speeltijd is minimaal. Dan beter Bergwijn bij Jong Oranje laten spelen, aangezien zij een spitsprobleem hebben.

Wat is er logisch aan die redenatie?
 

Janssen

Well-known member
Vrij logische beredenering toch wel. Zowel Bergwijn als Kluivert zou toch maximaal de vierde optie voor de twee spitsposities zijn, na Memphis, Babel en Promes. Dus de kans op speeltijd is minimaal. Dan beter Bergwijn bij Jong Oranje laten spelen, aangezien zij een spitsprobleem hebben.

Totale onzin dus van Koeman. Als die wedstrijd van Jong Oranje zo belangrijk is had je Kluivert ook toevoegen want die gaat ook niet spelen in de A-selectie.

En het grote Oranje is altijd belangrijker.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
H?, niet dat gaan doen!

Waarom is Bergwijn van meer belang bij Jong Oranje dan Kluivert en niet andersom?

Omdat Bergwijn meer scorend vermogen heeft, qua persoonlijkheid meer impact heeft op zijn ploeggenoten, meer ervaring heeft, meer diepgang heeft, meer een aanspeelpunt is en bovendien in de spits kan spelen, waar Jong Oranje nogal onderbezet is.

Van mij had Koeman trouwens ook Kluivert naar Jong Oranje mogen laten gaan en Berghuis of Elia bij het grote Oranje halen. Maar als hij inderdaad bewust kiest dat de ??n bij Jong en de ander bij het grote Oranje aansluit, dan snap ik hem wel.
 

gevegt

Well-known member
Omdat Bergwijn meer scorend vermogen heeft, qua persoonlijkheid meer impact heeft op zijn ploeggenoten, meer ervaring heeft, meer diepgang heeft, meer een aanspeelpunt is en bovendien in de spits kan spelen, waar Jong Oranje nogal onderbezet is.

Van mij had Koeman trouwens ook Kluivert naar Jong Oranje mogen laten gaan en Berghuis of Elia bij het grote Oranje halen. Maar als hij inderdaad bewust kiest dat de ??n bij Jong en de ander bij het grote Oranje aansluit, dan snap ik hem wel.

Dus Koeman vindt Jong Oranje zo belangrijk dat hij een betere speler buiten de selectie laat.
Van mij mag hij, maar echt recht klinkt het niet.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dus Koeman vindt Jong Oranje zo belangrijk dat hij een betere speler buiten de selectie laat.
Van mij mag hij, maar echt recht klinkt het niet.

Jep. Maar wel met de duidelijke kanttekening dat ze beiden (nog) niet goed genoeg zijn voor Oranje. Als Bergwijn beoogd basisspeler zou zijn of daar dicht tegenaan zou zitten, dan had Koeman hem wel geselecteerd. Nu gaat Kluivertje mee als selectie opvulling en om die ervaring op te doen, terwijl Bergwijn Jong Oranje naar het EK mag schieten.
 

gevegt

Well-known member
Het is mij door LdL duidelijk geworden.
Bergwijn gaat in de spits spelen. Dan is het logisch. Bergwijn is natuurlijk altijd beter in de spits dan iedere Kluivert ooit.
 
Bovenaan