Oranje Leeuwinnen

JMD

Well-known member
De Oranjedames zijn vanmiddag allemaal geridderd voor het behalen van de Europese titel van de zomer.

Mooi. (en zeer terecht)

Is volgens mij overigens ook voor de eerste keer dat bij een sportteamprestatie het hele team geridderd wordt en niet alleen aanvoerder en coach. Hopelijk het begin van nieuw beleid. Want waarom wel Gullit en Michels ridderen en de rest niet? En zo zijn er nog een hoop voorbeelden te bedenken... (hockeydames, hockeyheren, volleybalheren, roeien heren acht etc.)

DeMaster

Active member
De Oranjedames zijn vanmiddag allemaal geridderd voor het behalen van de Europese titel van de zomer.

Mooi. (en zeer terecht)

Is volgens mij overigens ook voor de eerste keer dat bij een sportteamprestatie het hele team geridderd wordt en niet alleen aanvoerder en coach. Hopelijk het begin van nieuw beleid. Want waarom wel Gullit en Michels ridderen en de rest niet? En zo zijn er nog een hoop voorbeelden te bedenken... (hockeydames, hockeyheren, volleybalheren, roeien heren acht etc.)

Zeker terecht JMD:duim:

DeMaster

Active member
Morgen en dinsdag komen de Leeuwinnen weer in actie in hun WK-kwalificatie, morgen Slowakije (uit), dinsdag Ierland (Nijmegen).

Duitsland speelt een oefenwedstrijd tegen Frankrijk.

Maasveld

Well-known member
Morgen en dinsdag komen de Leeuwinnen weer in actie in hun WK-kwalificatie, morgen Slowakije (uit), dinsdag Ierland (Nijmegen).

Duitsland speelt een oefenwedstrijd tegen Frankrijk.
Ben jij het met meisje Miedema eens dat de Leeuwinnen evenveel moeten krijgen als de Leeuwen?

DeMaster

Active member
Ben jij het met meisje Miedema eens dat de Leeuwinnen evenveel moeten krijgen als de Leeuwen?

Nou ja iets meer mogen ze wel krijgen ja, maar zoals de heren zal er bij lange na echt niet inzitten.

Meneer Derksen overdrijft overigens wel behoorlijk dat er maar 40 mensen komen kijken, bij de wedstrijden van Ajax en PSV komt toch aardig wat volk op af.

Pascallovic

Well-known member
Nou ja iets meer mogen ze wel krijgen ja, maar zoals de heren zal er bij lange na echt niet inzitten.

Meneer Derksen overdrijft overigens wel behoorlijk dat er maar 40 mensen komen kijken, bij de wedstrijden van Ajax en PSV komt toch aardig wat volk op af.
Volgens mij vergelijkbaar met wat de jong teams trekken. Dat noem ik niet aardig wat volk.

Pascallovic

Well-known member
Altijd meer dan de 40 zoals Derksen beweert. Maar die beweert wel meer.
Denk dat ze bij jou club niet komen het aantal bij de jong teams.

Die van Derksen is natuurlijk een overdrijving naar beneden. Gemiddeld zullen er wel een paar honderd toeschouwers zitten bij het vrouwenvoetbal, maar dat noem ik dus niet aardig wat volk, als je de belangstelling in de stadions bij het EK zag.

Jong Ajax trekt dit seizoen gemiddeld 1000 toeschouwers, daar zitten de vrouwen echt niet aanmerkelijk hoger.

Bovenaan