Oranje Leeuwinnen

De Groene Scout

Well-known member
Tuurlijk moeten ze niet zoveel (of eigenlijk niets) verdienen.
Het is nog steeds of je voortdurend naar een herhaling zit te kijken; zo traag is het spel.
Het is en blijft vergelijkbaar met B-niveau van de jongens.
 

Eef de Kip

Well-known member
Het lijkt me toch niet zo heel moeilijk om een berekening te maken welke inkomsten ze genereren en daar navenant een beloningssysteem op los te laten?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het lijkt me toch niet zo heel moeilijk om een berekening te maken welke inkomsten ze genereren en daar navenant een beloningssysteem op los te laten?

Precies dat. Het gaat er helemaal niet om welk niveau ze halen, in vergelijking met het mannenvoetbal. Je moet kijken naar kijkcijfers op televisie, kaartverkoop, merchandise verkoop, etc.
 

Pascallovic

Well-known member
Het lijkt me toch niet zo heel moeilijk om een berekening te maken welke inkomsten ze genereren en daar navenant een beloningssysteem op los te laten?
Hangt er vanaf. Ik denk dat de toeschouwersaantallen flink gestegen zijn t.o.v. een jaar geleden, hoe vertaal je die extra inkomsten in een nieuw beloningssysteem, nu we niet weten of de populariteit aanhoudt of nog zelfs doorgroeit. Er gaan geluiden om in de Kuip of JC-Arena te spelen. Als je die vol krijgt heb je toch ook weer extra inkomsten.
 

Eef de Kip

Well-known member
Bah wat genuanceerd. Opnieuw!

Die kutwijven moeten hun bek houden, ze zijn maar voor 1 ding goed, om hard genomen te worden in de keuken terwijl ze aan het koken zijn.


Zoiets?



Hangt er vanaf. Ik denk dat de toeschouwersaantallen flink gestegen zijn t.o.v. een jaar geleden, hoe vertaal je die extra inkomsten in een nieuw beloningssysteem, nu we niet weten of de populariteit aanhoudt of nog zelfs doorgroeit. Er gaan geluiden om in de Kuip of JC-Arena te spelen. Als je die vol krijgt heb je toch ook weer extra inkomsten.

Ja je zult het natuurlijk nooit tot op de cent nauwkeurig kunnen doen maar dan herijk je het toch elk jaar? Maar goed, het lijkt me iig een stap in de richting door rekening te houden met dit soort factoren en een heel stuk realistischer dan "we willen net zo veel verdienen als de mannen".
 

DeMaster

Active member
Wel prima, die keepster met lippenstift in het hok ipv Sari. Tegen mindere teams kan dat best.

Mooie verschijning Angela Christ.

342 is niet veel inderdaad, zal in Slowakije ook niet echt leven het vrouwenvoetbal. Maar klasse 0-5. mooie doelpunten.

Bij de Duitse dames zaten er gisteren toch nog meer dan 6000 toeschouwers op de tribune. Die wonnen overigens met 4-0 van Frankrijk. 2x Popp en 2x Huth die de doelpunten maakten.
 

Batigoal

Well-known member
Moet zeggen dat er toch een aantal goeie goals bij zitten.

Voetbalclubs besteden bij de mannen miljoenen aan salarissen voor prutsers, dus die paar ton dat je kwijt bent aan je vrouwenteam, daar zal je niet te ingewikkeld over moeten doen als je ze een paar duizend euro 'overbetaald.'
 

Pascallovic

Well-known member
Als je ziet wat de KNVB de laatste jaren aan afkoopsommen voor falende trainers/directeuren heeft moeten betalen, kun je dat geld beter aan de dames geven.
 

zwammy

Well-known member
Ik las dat Utopia in de top 25 meest bekeken programma's per dag staat. Ik ben om, geef ze dat geld. Kijkers zijn er.
 

JMD

Well-known member
Hangt er vanaf. Ik denk dat de toeschouwersaantallen flink gestegen zijn t.o.v. een jaar geleden, hoe vertaal je die extra inkomsten in een nieuw beloningssysteem, nu we niet weten of de populariteit aanhoudt of nog zelfs doorgroeit. Er gaan geluiden om in de Kuip of JC-Arena te spelen. Als je die vol krijgt heb je toch ook weer extra inkomsten.
Ik zou ze mee laten delen in de recette. Dus eerst de gemaakte kosten eraf en dan dat de speelsters daarna x% van de recette mogen verdelen.
 

JMD

Well-known member
Plus een gedeelte van het tv geld.
Jep.

Denk idd dat dat misschien wel de meest eerlijke optie is. Voor de KNVB is de recette + TV-rechten van zo'n duel peanuts op hun hele begroting, voor de dames is dat een substanti?le inkomstenverbetering.
 

DeMaster

Active member
Jep.

Denk idd dat dat misschien wel de meest eerlijke optie is. Voor de KNVB is de recette + TV-rechten van zo'n duel peanuts op hun hele begroting, voor de dames is dat een substanti?le inkomstenverbetering.

Dat is de meeste eerlijke optie.
 

SanMark.

Well-known member
Inderdaad er zijn 9 clubs circa 140 a 150 speelsters kunnen die mooi samen de 100 euro verdelen.

Hopelijk maken ze het niet in 1 keer op.
 
Bovenaan