Oranje Leeuwinnen

De Groene Scout

Well-known member
Ik denk dat ze gewoon net iets te serieus is voor dat mediageile en kinderlijke gedrag van die dames bij Oranje.
Die is er klaar mee; ik ben fan!!!
 

Unregistere

Well-known member
Unregistere of DeMaster wat is er met van Lunteren aan de hand?
Die heeft ineens geen zin meer in de poppenkast en bedankt voor Oranje.

Er zijn geen andere redenen bekend dan de redenen die ze zelf heeft genoemd. Vooralsnog dan.

Maar als afscheid dan wel een gifje van 'Van hier tot gunteren, Desiree van Lunteren':

tumblr_pua2owI6TD1qcb5qno1_400.gifv
 

DeMaster

Active member
van Lunteren kan zich niet meer voor de volle 100% voor Oranje geven.
Jammer. Gelukkig nog wel bij Ajax te bewonderen.

Overigens is de bond in gesprek met de Franse bond over deelname aan een nieuw jaarlijks toernooi in Frankrijk.
In 2020 zal dat toernooi voor het eerst plaatsvinden van 4 t/m 10 maart in Valenciennes en Calais. De Oranje Leeuwinnen zullen dus niet deelnemen aan de Algarve Cup.
Naast gastland Frankrijk en misschien Nederland zullen ook Canada en Brazili? deelnemen. Het heeft zowat dezelfde opzet als de She Believes Cup in Amerika.
 

Unregistere

Well-known member
The Guardian heeft de beste 100 vrouwelijke voetballers van 2019 op een rijtje gezet. Onze Leeuwinnen brullen een aardig woordje mee!

1 Sam Kerr
2 Lucy Bronze
3 Megan Rapinoe
4 Ada Hegerberg
5 Amandine Henry
6 Vivianne Miedema
7 Rose Lavelle
8 Pernille Harder Harder
9 Wendie Renard
10 Eug?nie Le Sommer

11 Julie Ertz
12 Alex Morgan
13 Dzsenifer Marozs?n
14 Ellen White
15 Caroline Graham Hansen
16 Dani?lle van de Donk
17 Tobin Heath
18 Crystal Dunn
19 Lieke Martens
20 Sari van Veenendaal


21 Amel Majri
22 Debinha
23 Alex Popp
24 Christiane Endler
25 Jenni Hermoso
26 Marta
27 Lindsey Horan
28 Christine Sinclair
29 Becky Sauerbrunn
30 Christen Press

31 Saki Kumagai
32 Nikita Parris
33 Nilla Fischer
34 Kim Little
35 Kosovare Asllani
36 Ewa Pajor
37 Sara D?britz
38 Sam Mewis
39 Fran Kirby
40 Yuki Nagasato

41 Jill Scott
42 Carli Lloyd
43 Griedge Mbock
44 Victoria Pelova
45 Alyssa Naeher
46 Jackie Groenen
47 Steph Houghton (haar fotoserie stond wel op 1)
48 Irene Paredes
49 Abby Dahlkemper
50 Sherida Spitse

Van 51 t/m 100 geen Leeuwinnen meer.
 

Unregistere

Well-known member
Sarina Wiegman heeft haar contract als bondscoach van de Leeuwinnen verlengd. Ze blijft nu tot en met het EK 2021. De Verenigde Staten wilden haar ook graag hebben als bondscoach, maar Sarina wil met onze meiden naar de Spelen en is nog niet klaar bij Oranje. Sjaak Polak moet dus nog even geduld hebben.
 

Unregistere

Well-known member
Maar die waren er niet echt, anders hadden ze het wel geprobeerd. Kansen zat dit seizoen met al die vertrokken en ontslagen trainers...
 

noordooster

Well-known member
Daarbij vraag ik me af in hoeverre de behoorlijk resultaten van de laatste jaren haar verdienste waren.
Met bv Miedema, Martens, Groenen en van den Donk beschikte ze ook wel over een aantal uitzonderlijke talenten, die al goed waren voordat Wiegman bondscoach werd.
 

Unregistere

Well-known member
Ik denk dat ze daar toch wel een aanzienlijke bijdrage aan heeft geleverd hoor. Die speelsters waren er inderdaad al, maar presteerden onder de vorige bondscoach Arjan van der Laan beduidend minder. En van behoorlijke resultaten mag je best goede resultaten maken, denk ik. Europees kampioen en tweede op het WK is hoe dan ook knap.
 
Bovenaan