Oranje Leeuwinnen

Forza AZ

Well-known member
Zoals ik meen Pascallovic wel tijdens het WK heeft aangehaald komt niemand opdraven voor de dames eredivisie of zet daarvoor Fox Sports aan.

Dat klopt inderdaad. Veel meer dan een paar honderd toeschouwers zijn er niet bij die wedstrijden. Begin van het seizoen werd gemeld dat ze per speelronde 1 wedstrijd op zondag gingen spelen, waarvan dan de samenvatting in Studio Sport zou worden getoond. Dat gebeurt vooralsnog niet.

Er is vooral aandacht voor de speelsters van het Nederlands Elftal, maar die spelen bijna allemaal in het buitenland. Dus dat zorgt ook niet voor extra aandacht voor de Eredivisie, waarin vooral jongere speelsters worden opgesteld.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
In het begin van het seizoen namen ze het ook wel eens mee bij Langs de Lijn maar daar zijn ze ook weer mee gestopt geloof ik.

Het was ook vrij potsierlijk om een verslaggever bloedserieus verslag te horen geven bij die wedstrijden.
 

noordooster

Well-known member
Ik hoorde Merel van Dongen zeggen, dat de vergoedingen voor de vrouwen flink omhoog moesten en ze trok volgens mij ook weer een vergelijking met de mannen.
Logisch dat ze ervoor pleit. Ze moet het ijzer smeden als het heet is. En vrouwenvoetbal ( Nederlands elftal ) is hot.
Maar laat die vergelijking met de mannen maar achterwege.
Ze hebben een vrij unieke talentvolle generatie voetbalsters en ze hebben succes.

Wat die publieke belangstelling betreft. Natuurlijk deels successupporters , maar ook veel die vooral komen voor een feestje, niet voor de sport.
Een soort Thialf publiek met om de haverklap een wave, waarbij men meer op elkaar let dan op het voetbal.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Een soort Katwijk of Spakenburg of andere grote amateurclubs dus, waarbij de sfeer rondom het veld en het vuurwerk belangrijker is dan het niveau van de wedstrijd.
 

Bonehead

Well-known member
Ik snap er geen kut van. Zijn Katwijk en Spakenburg nu ineens weer amateurs?

Ja de marktwerking spreekt niet echt in het voordeel van de dames. Ik ben wel eens bij de dames van SV Meppen wezen kijken. Die voetballen 2de Bundesliga en zijn zonder uitzondering allen student. Als ik zie wat voor opoffering zijn voor de sport moeten maken dan zijn het pure hobbyisten die hopen op een wonder daar hun werk van te maken. Die zeer geringe vergoeding weegt daar echt niet tegen op.
 

Unregistere

Well-known member
De Leeuwinnen hebben flink gebruld in Turkije. Het werd 0-8! Drie keer Dani?lle van de Donk, waaronder een kopbal, twee keer de Vief, twee keer Spitse - pingel en vrije trap - en ??n keer Sjaan, die bovendien vier assists gaf. Lekker lange zin geworden. Het niveauverschil was aanzienlijk.

Katja Snoeijs mocht debuteren en scoorde nog bijna met een harde volley:

EI3oQoZWwAAzHrc.jpg:large


De Pieter Zwart-achtige analyse van DeMaster volgt later vanavond.
 

noordooster

Well-known member
De dames speelden gedreven en bleven steeds fanatiek op zoek naar meer goals.
Gelukkig niet na 3-0 balletje rondspelen en er veel minder energie in steken, wat je in andere wedstrijden zo vaak ziet.
Volgens mij was het ook belangrijk, dat speelsters als Groenen en van den Donk weer terug waren.
Invalster Pelova, favoriet van Unregistere, begon wat ongelukkig, maar liet gaandeweg zien wel wat in de mars te hebben.
 
Bovenaan