Opmerkelijk voetbalnieuws

Pascallovic

Well-known member
Nederland in de notendop. We moeten rekening houden met ?lles. Als jij in een uithoek wilt wonen, loop je hier tegen aan. Deal with it. Wat denk je nou, dat FOX voor die paar uitfans op de vroege zondag alles gaat omgooien? Of rekening gaat houden met spelers van Knudde 6 die op zondag 10:00 zelf gaan voetballen?
Uithoek valt natuurlijk wel mee. Sommigen zijn echter gewoon afhankelijk van het OV en laat die zelfs in de stedelijkere gebieden op de zondag niet de beste verbinding hebben en relatief laat gaan rijden. Natuurlijk valt aan een hoop dingen een mouw te passen, maar dat maakt een kwartier eerder beginnen nog niet wenselijk. Nu een kwartier en over 3 jaar verzinnen ze vast weer een ander kutexcuus en dan spelen we om 12:00 uur in Nederland. Krijgen we zondagavond 20:00 uur er ook nog bij en op de maandag gaan we ook spelen. Alles voor de commercie, zodat de clubs wellicht 5.000,- extra aan televisiegelden kunnen ontvangen. Dat de stadions leeglopen en ze dat bedrag aan de andere kant weer mislopen doet niet ter zake.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
5000 is flauwekul. En het is ook niet zo dat een stadium heel veel voller zit als er om 14:30 gespeeld wordt. Ook dan zul je amateurvoetbal hebben, of mensen die niet komen omdat na 17:00 de bus niet meer rijdt in Gasselternijveen
 

zwammy

Well-known member
Met een fox abonnement zijn alle verschillende tijden niet relevant. Wanneer je wel eens een stadion bezoekt kan dat wel irritant zijn.
 

Maasveld

Well-known member
Tja, het is maar net wat je ervoor over hebt. Een maat van me gaat vrijwel elke wedstrijd naar Schalke. Op vrijdag gaat de trein niet verder dan Viersen, dan pakt hij geregeld een taxi naar Venlo. En als Schalke op zaterdag in Berlijn moet spelen, vertrekt hij gewoon om 6 uur als dat nodig is.
 

ALenstra

Well-known member
Het levert de clubs centen op. Daarvan kunnen spelers betaald worden. Zodat diezelfde klagende fans niet kunnen zeuren dat hun club geen goede spelers aantrekt.
 

zwammy

Well-known member
Tja, het is maar net wat je ervoor over hebt. Een maat van me gaat vrijwel elke wedstrijd naar Schalke. Op vrijdag gaat de trein niet verder dan Viersen, dan pakt hij geregeld een taxi naar Venlo. En als Schalke op zaterdag in Berlijn moet spelen, vertrekt hij gewoon om 6 uur als dat nodig is.

Klopt, Pauli fans stappen ook vaak zat om 04.00 uur in de bus. Maar dat zie ik mij nog niet doen.
 

Janssen

Well-known member
Tja, het is maar net wat je ervoor over hebt. Een maat van me gaat vrijwel elke wedstrijd naar Schalke. Op vrijdag gaat de trein niet verder dan Viersen, dan pakt hij geregeld een taxi naar Venlo. En als Schalke op zaterdag in Berlijn moet spelen, vertrekt hij gewoon om 6 uur als dat nodig is.

Die heeft duidelijk geen kinderen en een partner haha.
 

Forza AZ

Well-known member
Het levert de clubs centen op. Daarvan kunnen spelers betaald worden. Zodat diezelfde klagende fans niet kunnen zeuren dat hun club geen goede spelers aantrekt.

Het ging er mij eigenlijk ook niet om dat er allemaal verschillende tijdstippen zijn, maar dat de vervroeging naar 12.15u als reden had dat wedstrijden met VAR iets langer gaan duren. En dat ze mogelijke overlap met de start van de 14.30u willen voorkomen.
Maar als door het conflict tussen KNVB en scheidsrechters de VAR nog niet ingevoerd wordt, dan kunnen de wedstrijden net zo goed gewoon om 12.30u beginnen nog. Dan kan FOX nog steeds alles uitzenden en kom je de (uit)supporters die naar het stadion gaan tegemoet door niet extra vroeg te beginnen.

De enige aanvangstijden waar ze wel vanaf moeten stappen wat mij betreft zijn midweekse wedstrijden die voor 19.00u beginnen. Dat is voor veel supporters gewoon echt lastig om te bezoeken, en met spreiding kun je zo'n midweekse speelronde ook over 3 dagen verdelen met steeds 3 wedstrijden per avond (bijvoorbeeld 2 om 19.15u en 1 om 20.45u).
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wat het 'probleem' hier is, is dat de stadionbezoekers menen dat FOX met hun rekening gaat houden. FOX heeft belang bij kijkcijfers, niet bij toeschouwersaantallen. FOX gaat zichzelf echt niet in de voeten schieten door midweekse speelrondes op een fatsoenlijk tijdstip te gaan laten spelen, daar hebben ze niks aan. Nu hebben ze om 19:00 meer tv kijkers.

Natuurlijk gaan we over een tijdje a la Spanje alles live op tv zien. Van 12:00 tot 22:00, zaterdag en zondag.

Onderstaand filmpje is FOX richting stadionbezoekers:
 

Forza AZ

Well-known member
Wat het 'probleem' hier is, is dat de stadionbezoekers menen dat FOX met hun rekening gaat houden. FOX heeft belang bij kijkcijfers, niet bij toeschouwersaantallen. FOX gaat zichzelf echt niet in de voeten schieten door midweekse speelrondes op een fatsoenlijk tijdstip te gaan laten spelen, daar hebben ze niks aan. Nu hebben ze om 19:00 meer tv kijkers.
Het is inderdaad niet de fout van FOX, maar van de clubs. Die hadden bij het afsluiten van het contract met FOX moeten eisen dat midweeks niet voor 19.00u gespeeld gaat worden. Voor die paar midweekse rondes per seizoen zal dat de clubs niet zoveel geld kosten, en je komt je supporters een stuk tegemoet.
 

Forza AZ

Well-known member
Dan had Fox toch gezegd dat ze minder gingen betalen?

En dan hadden de clubs dat maar moeten nemen, want voor die 2 of 3 speelrondes per seizoen zou dat niet heel veel geld schelen.

Geld is belangrijk, maar je moet op een gegeven moment wel ergens een grens trekken. Sommigen zouden het liefst alles op zaterdag 20.00u en zondag 14.30u hebben, maar dat is niet realistisch meer met de live TV. De huidige spreiding in het weekend is daarom prima. Maar je moet het niet gaan overdrijven zoals in Spanje en midweeks een beetje normale tijden laten spelen voor de stadionbezoekers.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ook midweeks heb je twee kampen. Of drie, of vijf, weet ik veel. 19:00 is te vroeg, 19:30 is net te vroeg, 20:00 is dan weer te laat, want dan komen mensen niet thuis, etc etc, etc. EL is ook om 19:00 en 21:00, voor ??n keer (dit seizoen) maakt dat tocjh niet uit.
 

Joost

Well-known member
Ook midweeks heb je twee kampen. Of drie, of vijf, weet ik veel. 19:00 is te vroeg, 19:30 is net te vroeg, 20:00 is dan weer te laat, want dan komen mensen niet thuis, etc etc, etc. EL is ook om 19:00 en 21:00, voor ??n keer (dit seizoen) maakt dat tocjh niet uit.

Voor midweekse duels moet het vooral voor de thuissupporters te doen zijn. Veel mensen werken tot 5 uur, dan is half 7 gewoon te vroeg als je ook nog wil eten.
 
Bovenaan