Ons Europees voetbaltopic

Pascallovic

Well-known member
Zijn we nu Europees klaar, of moeten we nog gaan aanrommelen in de EL?
Als jullie nog 2 voorrondes overleven spelen jullie poulefase Europa League. Haugesund is waarschijnlijk de eerste tegenstander. Die staan 2-0 voor uit de heenwedstrijd tegen Sturm Graz.

Oranjefan

New member
In de CL hebben we niets te zoeken, niets te halen. Leuk om mee te doen, maar geen enkele kans op winst.

Die miljoenen interesseren me helemaal niets.

Laten we ons team gaan opbouwen met als uitgangspunt goed voetbal spelen en goede spelers opleiden. Ik zie liever Mootje op 10, dan dat we 8 miljoen voor spelers als Pereiro uitgeven voor die 10 wedstrijden dat hij goed speelt.

Eef de Kip

Well-known member
Ik vraag me ook af waarom PSV denkt 40 miljoen te kunnen vangen voor Lozano. Die bakt er toch helemaal niets meer van?

RickPSV

Active member
Van Bommel mag samen met Zoet en Luckassen naar FC Dordrecht ofzo. Van Bommel is gewoon niet de juiste coach voor PSV. Tuurlijk is het een icoon voor PSV, maar kom op... je kunt niet ontkennen dat hij echt niks uitstraalt op dit team. Dat zag je eind vorig seizoen & nu weer. Ben ook echt klaar met zijn vriendjespolitiek. Zoet en Luckassen mogen ook weg, want die kunnen er ook niks van. Zoet heeft behalve tegen Atletico 3 jaar geleden nooit een wedstrijd gewonnen voor PSV. En Luckassen die kan echt he-le-maal niks. Zelfs Siekman is nog een betere verdediger dan hem.

Oranjefan

New member
Sorry, maar dus echt he. Wat een gepruts.

En Van Bommel is als trainer ondertussen ook al flink door het ijs gezakt. Die kan er ook weinig van.

Vorig jaar met een veel mindere selectie dan Ajax had bijna kampioen geworden. Dan kun je er inderdaad niks van als trainer in je eerste seizoen als hoofdcoach.

Gepruts van de technisch directeur. Van Bommel kan er weinig aan doen, wat had hij moeten doen? Eind mei beginnen met de voorbereiding?
Hij heeft een minder centrum dan vorig jaar in het centrum van de verdediging. En nu zou hij opeens wel aanvallend kunnen gaan spelen met verdedigers die dat niet kunnen. We zijn tussen de CL-kwalificatie in en ineens is er geld voor een centrale verdediger. Als je daar zo'n bedrag voor betaalt, mag ik hopen dat het een versterking is.

JMD

Well-known member
In de CL hebben we niets te zoeken, niets te halen. Leuk om mee te doen, maar geen enkele kans op winst.

Die miljoenen interesseren me helemaal niets.
Ik had PSV die CL ook niet zien redden nee, en we hebben daar idd ook weinig te zoeken. Maar vandaag doorkomen had betekend dat je zeker was van de groepsfase EL. Nu moet je nog 2 ronden overleven anders speel je helemaal geen groepsfase.

Oranjefan

New member
Van Bommel mag samen met Zoet en Luckassen naar FC Dordrecht ofzo. Van Bommel is gewoon niet de juiste coach voor PSV. Tuurlijk is het een icoon voor PSV, maar kom op... je kunt niet ontkennen dat hij echt niks uitstraalt op dit team. Dat zag je eind vorig seizoen & nu weer. Ben ook echt klaar met zijn vriendjespolitiek. Zoet en Luckassen mogen ook weg, want die kunnen er ook niks van. Zoet heeft behalve tegen Atletico 3 jaar geleden nooit een wedstrijd gewonnen voor PSV. En Luckassen die kan echt he-le-maal niks. Zelfs Siekman is nog een betere verdediger dan hem.

Wie zou het beter doen dan Van Bommel?

Geloof mij, in Amsterdam gaan ze het niet veel beter doen, ook al hebben ze 500 miljoen op de bank.

Oranjefan

New member
Van Bommel straalt gewoon niets uit op het team. Ook vind ik dit team echt niet een echt team naar elkaar toe.

We hebben hele slechte centrale verdedigers. Dat werkt door op heel het team. Geen team, zie ze knokken, onder Van Bommel. Hoe vaak hebben we gewonnen in de laatste 10-15 minuten?

Pascallovic

Well-known member
Van Bommel heeft fouten gemaakt, maar John de Jong zadelt hem vooral achterin met waardeloos materiaal op. Luckassen of Sainsbury, dan heeft elke trainer een groot probleem, wetende dat ie alleen Viergever er naast kan posteren. Het was pas maanden bekend dat Schwaab wegging en dan haal je op de vrijdag pas die Duitser als vervanging binnen.

Mario

Well-known member
Als jullie nog 2 voorrondes overleven spelen jullie poulefase Europa League. Haugesund is waarschijnlijk de eerste tegenstander. Die staan 2-0 voor uit de heenwedstrijd tegen Sturm Graz.

Ik kijk er nu al naar uit ...

Vanwege de vakantie heb ik beide wedstrijden tegen Basel niet gezien, maar met deze selectie ga je internationaal geen potten breken.

Max

Administrator
Forumleiding

Wat moet Dordt nou weer met Zoet, Luckassen en Van Bommel?

Gelukkig dat Graz eruit ligt. Scheelt twee overwinningen van Oostenrijk op Nederland.

De Groene Scout

Well-known member
Vorige week ook al gezegd, met deze groep en deze trainer wordt het niet wat met PSV. Zit geen idee achter het spel. Ze doen maar wat en de trainer heeft ook geen idee hoe die het aan moet pakken.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat een afgang zeg. Maar goed, heel verrassend is het ook nier als je naar de basis van PSV kijkt. Ik zei het voor de eerste wedstrijd al, met vier buitenspelers beginnen is niet handig. Malen heeft niks van een spits. Te klein, te fragiel, niet balvast. En Bergwijn heeft niks van een '10'. Al is het maar omdat hij van nature altijd eerst z'n eigen actie maakt en pas op het laatst kijkt of er medespelers vrij staan. Gevolg van beiden is veel balverlies in de as. Daarnaast speel je feitelijk maar met twee middenvelders, waardoor je vaak in ondertal komt te staan. Zeker in de omschakeling. Dit alles zorgt ervoor dat het voor een tegenstander wel erg makkelijk wordt om de slag op het middenveld te winnen en PSV onder druk te zetten. Op dat middenveld staan trouwens een Mexicaan die zichtbaar zondwr vertrouwen speelt en Rosario die nu mede door zijn aanvoerdersband veel belangrijker wordt gemaakt dan de waterdrager die hij eigenlijk is.

Achterdedigend is het ook al behelpen. Spelen met Dumfries vraagt om een rechtercentrale verdediger die de rugdekking kan verzorgen, om zodoende de verdedigende zwakte van Dumfries te maskeren. Nu staat daar Luckassen, wiens zwakste punt positionering is. Leg mij het maar uit.

Linksback is helemaal lachwekkend. Maanden de tijd om een vervanger te halen voor Angelino. Haal je er twee die allebei in hun eerste wedstrijd finaal door het ijs zakken, waardoor je gedwongen bent om met die matige Sadilek als linksback te spelen. Ik begrijp dat niet. Wat heb je als scouting dan zitten doen?

Al met al heeft PSV dus verzuimd om op tijd z'n selectie op orde te krijgen. Op diverse posities in het elftal is het te matig en/of niet voldoende op elkaar afgestemd. Slechte zaak, want dit kost je de Champions League deelname, de Cruijffschaal en dreigt een matige start aan de competitie. Uiteindelijk zal PSV het echt wel weer op de rit krijgen en zich zonder al teveel problemen naar de tweede plaats in de competitie voetballen. Maar dat neemt niet weg dat John de Jong en Mark van Bommel nu al genoeg te verwijten valt.

Bovenaan