Ons Europees voetbaltopic

Atreides

Well-known member
Grotendeels eens met Jamel. Wat ik echt niet begrijp is dat PSV w?l nog een dure flankspeler heeft gehaald terwijl met Bergwijn, Lozano, Gakpo, Malen en eventueel Ihataren en Ibrahim op die posities juist veruit het best zijn bezet. Terwijl PSV anderzijds al maanden wist dat de verdediging de zwakke plek is en dan lopen er ook nog twee basisspelers weg. Weet je waar de prioriteiten moeten liggen. Sowieso lijkt John de Jong totaal niet te hebben gekeken naar een 'ingespeeld' team. Het was wel handig geweest dat je nu een ingespeelde verdediging had gehad. En dat had best gekund met een een kleine maand de tijd, maar dan moet je niet tijdens de voorbereiding nog drie verdedigers moeten halen.

Wat ik tactisch trouwens niet goed begrijp is dat we ons vorig jaar helemaal kapot hebben lopen ergeren aan het defensieve PSV en terwijl de achterhoede extra fragiel is van Bommel speelt met vier aanvallers ?n met de vrij avontuurlijke Guti. Met drie aanvallers, Guti in een vrije rol en Hendrix als extra slot op de deur was je waarschijnlijk w?l doorgegaan.

Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Juist als je nog aan het begin van het seizoen zit kan ik mij voorstellen dat je nog voor iets meer verdedigende zekerheid gaat ja. Ook onbegrijpelijk. Daarom is het ook Van Bommel verantwoordelijk.

erka

Well-known member
Ja, en wie was het die eind vorig seizoen ook niet meer wist wat hij moest doen? Ook Van Bommel. Hij heeft geen evenwichtige selectie tot zijn beschikking momenteel maar neemt niet weg dat tenminste een deel van deze afgang ook voor zijn rekening komt. Van Bommel is gewoon een hele matige coach. Als wij ons een beetje inzetten hier op DVK worden we ook 2e in de competitie met PSV.

Pascallovic

Well-known member
Je hebt gelijk Jamel, goed stuk.:duim:

Juist als je nog aan het begin van het seizoen zit kan ik mij voorstellen dat je nog voor iets meer verdedigende zekerheid gaat ja. Ook onbegrijpelijk. Daarom is het ook Van Bommel verantwoordelijk.
Denk niet dat het veel had uitgemaakt. Het blok voor de verdediging met Hendrix en Rosario werd in de Cruijffschaal ook al opgesteld en dat werd al na 35 seconden een drama. Als trainer heb je gewoon een probleem als je met het duo Viergever-Luckassen moet aantreden. Daar kun je gewoon niet mee presteren. Het alternatief is Sainsbury. Nou tel je zegeningen dan maar. Op de linksbackpositie mocht het ook allemaal niks kosten en dus speelt Sadilek er uit pure armoede Mark speelt met 4 vleugelaanvallers voor omdat er geen spits is. Lammers geblesseerd, Luuk de Jong verkocht en Romero verhuurd. Dan blijft er weinig over. Meneer John de Jong vond het nodig om 15 miljoen aan Bruma te besteden, die voorlopig conditioneel maximaal 60 minuten mee kan. Geen idee of dat structureel is. Er zijn gewoon heel veel foute beslissingen genomen op technisch gebied en ook de trainer is daar de dupe van. De opstelling van Mark van Bommel gisteren klopte gewoon. Hij had niet veel meer dan dit. Daar is John de Jong verantwoordelijk voor.

Die Guti is gewoon geen geweldenaar. Vorig jaar werd er heel veel druk uitgeoefend omdat ie nooit mocht meedoen. Nu doet ie wel mee en blijkt het niks bijzonders te zijn. Ik snap nu wel waarom Mark er vorig seizoen amper gebruik van maakte.

Atreides

Well-known member
Scoor je vier keer waaronder ??n uitgoal en dan lig je er nog uit. En dat tegen een ploeg die een schim is van zijn voormalige zelf. Echt doodzonde dit.

Je hebt gelijk Jamel, goed stuk.:duim:

Denk niet dat het veel had uitgemaakt. Het blok voor de verdediging met Hendrix en Rosario werd in de Cruijffschaal ook al opgesteld en dat werd al na 35 seconden een drama.

Dat was meer omdat die prutser uitstapte terwijl het niet nodig was. Vandaag deed Viergever mee en dat is defensief toch wel een stukkie beter. Sowieso had je met Lukassen, Viergever, Rosario en Hendrix dan 3 van de 4 defensieve krachten van vorig jaar gehad. Dat maakt het qua automatismen toch wel iets makkelijker.

PES5

Administrator
Forumleiding
PSV zit toch gewoon sinds de vorige winterstop in het slop?

De enigen die dat niet zien zijn ze beleidsbepalers bij PSV zelf.

Van Bommel heeft de gehele tweede seizoenshelft geroepen dat ze net zo goed speelden als voor de winter, maar dat ze pech hadden dat ieder schot op doel een tegendoelpunt is. Gister begon ie daar weer over.

Eef de Kip

Well-known member
Eens met de posts hoor, enige wat ik nog wel aan wil geven is dat ze toch wel een paar behoorlijke kansen hebben gekregen gisteren, als je er daar eentje van maakt ziet het er weer heel anders uit.

Kielse Rat

Well-known member
Eens met de posts hoor, enige wat ik nog wel aan wil geven is dat ze toch wel een paar behoorlijke kansen hebben gekregen gisteren, als je er daar eentje van maakt ziet het er weer heel anders uit.

Natuurlijk had PSV deze wedstrijd nooit mogen verliezen, hoe matig ze zelf ook waren gisteren.

Batigoal

Well-known member

Jemig Eef, wat een nuance. Dat kunnen we niet gebruiken hier.

Er wordt terecht gewezen naar de ondermaatse verdediging, maar er zit een gapend gat tussen de laatste linie en de aanval. Er is niemand die naar voren kan lopen met de bal, er is niemand die een fatsoenlijke pass kan geven om de aanvallers in stelling te brengen en er is niemand die achter de aanvallers het overzicht kan bewaren. Er zit 0,0 creativiteit op het middenveld. Daarnaast heb je voorin heel veel snelheid, explosiviteit en een individuele actie. Maar het zijn wel allemaal individualisten die vrijwel geen oog hebben voor hun medespelers. Malen bevalt me daarin nog het beste, die heeft nog een beetje overzicht. Voorheen had je dan Luukinho die de bal bij zich kon houden, nu moet je hopen dat Lammers in die rol groeit. Maar dan nog blijft het in de linie daarachter behelpen.

Pascallovic

Well-known member
Dat ze hem niet maken is echter ook weer een vorm van kwaliteit. Hoe zo'n Lozano die bal in de tweede helft over jaagt of Bergwijn die wel heel simpel 1 op 1 met de keeper hem in de korte hoek probeert te schieten.

Wat ik dan weer erg schrijnend vond was het ontbreken van een slotoffensief. Van Bommel zal in de voorbereiding toch vast wel een scenario hebben uitgedacht dat je bij een achterstand in het laatste kwartier alles of niets gaat spelen, al dan niet met de lange Dumfries of Luckassen erbij in de punt? Nu mocht de langste speler Gapko de ballen voorgeven op Malen die ze dan moest binnenkoppen. Goh, waarom zou dat nou niet gelukt zijn?

Maasveld

Well-known member
Al met al heeft PSV dus verzuimd om op tijd z'n selectie op orde te krijgen. Op diverse posities in het elftal is het te matig en/of niet voldoende op elkaar afgestemd. Slechte zaak, want dit kost je de Champions League deelname, de Cruijffschaal en dreigt een matige start aan de competitie. Uiteindelijk zal PSV het echt wel weer op de rit krijgen en zich zonder al teveel problemen naar de tweede plaats in de competitie voetballen. Maar dat neemt niet weg dat John de Jong en Mark van Bommel nu al genoeg te verwijten valt.
Ik betwijfel ten zeerste of ze met een fatsoenlijk transferbeleid wel de CL hadden gehaald en dat gedrocht hadden gewonnen.

Pascallovic

Well-known member
Ik betwijfel ten zeerste of ze met een fatsoenlijk transferbeleid wel de CL hadden gehaald en dat gedrocht hadden gewonnen.
Loting was natuurlijk gunstig met LASK Linz in de volgende ronde. In de laatste ronde 50% kans op winnaar Brugge/Kiev. Ook niet onoverkomelijk. Dus ja, met fatsoenlijk transferbeleid hadden ze echt een serieuze kans gehad om de CL te bereiken. De JC-schaal is met een fatsoenlijk transferbeleid ook gewoon een 50/50 duel, want Ajax is ook nog lang niet op topniveau.

JMD

Well-known member
Wat een afgang zeg. Maar goed, heel verrassend is het ook nier als je naar de basis van PSV kijkt. Ik zei het voor de eerste wedstrijd al, met vier buitenspelers beginnen is niet handig. Malen heeft niks van een spits. Te klein, te fragiel, niet balvast. En Bergwijn heeft niks van een '10'. Al is het maar omdat hij van nature altijd eerst z'n eigen actie maakt en pas op het laatst kijkt of er medespelers vrij staan. Gevolg van beiden is veel balverlies in de as. Daarnaast speel je feitelijk maar met twee middenvelders, waardoor je vaak in ondertal komt te staan. Zeker in de omschakeling. Dit alles zorgt ervoor dat het voor een tegenstander wel erg makkelijk wordt om de slag op het middenveld te winnen en PSV onder druk te zetten. Op dat middenveld staan trouwens een Mexicaan die zichtbaar zondwr vertrouwen speelt en Rosario die nu mede door zijn aanvoerdersband veel belangrijker wordt gemaakt dan de waterdrager die hij eigenlijk is.

Achterdedigend is het ook al behelpen. Spelen met Dumfries vraagt om een rechtercentrale verdediger die de rugdekking kan verzorgen, om zodoende de verdedigende zwakte van Dumfries te maskeren. Nu staat daar Luckassen, wiens zwakste punt positionering is. Leg mij het maar uit.

Linksback is helemaal lachwekkend. Maanden de tijd om een vervanger te halen voor Angelino. Haal je er twee die allebei in hun eerste wedstrijd finaal door het ijs zakken, waardoor je gedwongen bent om met die matige Sadilek als linksback te spelen. Ik begrijp dat niet. Wat heb je als scouting dan zitten doen?

Al met al heeft PSV dus verzuimd om op tijd z'n selectie op orde te krijgen. Op diverse posities in het elftal is het te matig en/of niet voldoende op elkaar afgestemd. Slechte zaak, want dit kost je de Champions League deelname, de Cruijffschaal en dreigt een matige start aan de competitie. Uiteindelijk zal PSV het echt wel weer op de rit krijgen en zich zonder al teveel problemen naar de tweede plaats in de competitie voetballen. Maar dat neemt niet weg dat John de Jong en Mark van Bommel nu al genoeg te verwijten valt.

Helemaal mee eens Jamel, op 1 ding na: juist de LB-positie werd ineens een probleem doordat City langskwam. Dat was onverwacht, dus daar had de TD geen maanden. Dat je Schwaab en Luukinho kwijt zou raken was wel al langer bekend, daar had beter op ingespeeld moeten worden. (alhoewel ik denk dat Lammers gisteren gespeeld zou hebben, maar die raakte geblesseerd)

JMD

Well-known member
PSV zit toch gewoon sinds de vorige winterstop in het slop?

De enigen die dat niet zien zijn ze beleidsbepalers bij PSV zelf.

Van Bommel heeft de gehele tweede seizoenshelft geroepen dat ze net zo goed speelden als voor de winter, maar dat ze pech hadden dat ieder schot op doel een tegendoelpunt is. Gister begon ie daar weer over.

Dit dus. De neergang is al ingezet sinds januari, eigenlijk sinds die late 2 goals van Emmen (want de rest van dat duel speelde PSV goed, en leek het de lijn van voor de winterstop door te trekken). Ik heb gisteren direct na het duel alles uitgezet, maar als Bommel weer gezegd heeft dat ze pech hadden enz dan wordt het een zwaar seizoen. 2e word je normaal gesproken wel met dit team, de 1e plaats gaat ver weg zijn. Dan is het dus te hopen dat je er niet uitvliegt tegen Sturm Graz of de volgende tegenstander anders is het seizoen eigenlijk alweer voorbij voor het begonnen is.

Pascallovic

Well-known member
Dit dus. De neergang is al ingezet sinds januari, eigenlijk sinds die late 2 goals van Emmen (want de rest van dat duel speelde PSV goed, en leek het de lijn van voor de winterstop door te trekken). Ik heb gisteren direct na het duel alles uitgezet, maar als Bommel weer gezegd heeft dat ze pech hadden enz dan wordt het een zwaar seizoen. 2e word je normaal gesproken wel met dit team, de 1e plaats gaat ver weg zijn. Dan is het dus te hopen dat je er niet uitvliegt tegen Sturm Graz of de volgende tegenstander anders is het seizoen eigenlijk alweer voorbij voor het begonnen is.
https://www.telegraaf.nl/sport/1995577361/van-bommel-wij-zijn-beter-dan-basel

Als een willekeurig (ex)trainer van Ajax dit zou zeggen zou hem misplaatste arrogantie verweten worden. Van Bommel was niet heel ontevreden over het voetbal. Men mistte vooral slimmigheden. Je zou verwachten dat spelers die 'slimmigheden' wel hadden opgepikt in de CL van afgelopen seizoen, of dat van Bommel ze die slimmigheden wel zou bij brengen. Daar was hij als speler 1 van de beste in.

Maasveld

Well-known member
Loting was natuurlijk gunstig met LASK Linz in de volgende ronde. In de laatste ronde 50% kans op winnaar Brugge/Kiev. Ook niet onoverkomelijk. Dus ja, met fatsoenlijk transferbeleid hadden ze echt een serieuze kans gehad om de CL te bereiken. De JC-schaal is met een fatsoenlijk transferbeleid ook gewoon een 50/50 duel, want Ajax is ook nog lang niet op topniveau.

Ik ben het met je eens (al zou ik dat gedrocht eerder op 70/30 ten faveure van Ajax waarderen). 'Mislopen van' vind ik echter nogal zwaar.

Forza AZ

Well-known member
PSV trekt wel Oostenrijkse clubs aan in de lotingen. 3e voorronde CL zou LASK Linz zijn geweest, 3e voorronde EL had Sturm Graz kunnen zijn, en nu 4e voorronde EL mogelijk Austria Wien.

Max

Administrator
Forumleiding
PSV doet erg haar best om ze te ontlopen. Dus die zullen er wel af gaan.

Bovenaan