Ons Europees voetbaltopic

stc

Well-known member
Ik heb even de prijzen bekeken voor de thuiswedstrijden in de CL in mijn vak.
Tegen Sporting Portugal en Girona betaal je 115 euro per kaart. Shaktar betaal je 88.50 en tegen Liverpool betaal je 135 euro.

Op ere noord betaal je zelfs 182.50 euro per kaart tegen Liverpool.

JMD

Well-known member
Ik heb een kaartje voor Girona thuis bemachtigd, daar had ik ook mijn zinnen op gezet want begint om 18.45. Een duel om 21.00 betekent dat ik niet voor 1.00 thuis ben, en de dag erna zou ik om 8.15 nog moeten lesgeven. 'Vroeger' deed ik dat nog wel eens, maar dat red ik nu niet meer. Temeer ik ook als ik thuis ben na zo'n wedstrijd altijd nog vol adrenaline zit (oke, niet na zo'n duel als afgelopen zaterdag, maar CL of toppers tegen Ajax/Feyenoord enz wel), en dus niet direct slaap.

Ik betaalde 88,50 voor vak S (lange zijde, ter hoogte van rand 16 meter). Tsja, het is de inflatie zeg maar. Volgens mij betaal je voor datzelfde vak in competitieduels tegen niet-topclubs ook al 60 euro ofzo. Dan vallen die 3 tientjes extra nog mee. Maar je moet idd niet met je kinderen naar de wedstrijd willen (voorzover dat ook mogelijk is om kaarten bij elkaar te krijgen). Men klaagt wel eens dat de jeugd minder geïnteresseerd is, en dat men dus zaken moet veranderen. Maar punt 1 denk ik dat het wel meevalt (ik zie genoeg 'jong grut' op tribunes zitten), maar punt 2 denk ik dat je door die kosten ook niet meer zo snel je kinderen meeneemt naar dit soort duels.

stc

Well-known member
In vak DD betaal je voor wedstrijden tegen bv Sparta en RKC 65 euro. Tegen AZ en FC Twente 77.50. Ajax en Feyenoord zijn duurder. Heb een all in kaart, dus alle wedstrijden zitten op de kaart. Komt een moment dat die all in kaart zich gaat uitbetalen. Echter, dan heb ik niet de kosten (eten, drinken en reizen meegerekend).

JMD

Well-known member
In vak DD betaal je voor wedstrijden tegen bv Sparta en RKC 65 euro. Tegen AZ en FC Twente 77.50. Ajax en Feyenoord zijn duurder. Heb een all in kaart, dus alle wedstrijden zitten op de kaart. Komt een moment dat die all in kaart zich gaat uitbetalen. Echter, dan heb ik niet de kosten (eten, drinken en reizen meegerekend).
Nee ok, maar dat reizen e.d. telt nooit mee. En drankjes enz moet je gewoon niet meer in het stadion doen, 6 euro voor een flesje cola... Pfff. Daar haal ik bij de AH to go op station Eindhoven (de Jumbo to go was 'ineens' weg) een flesje cola en een broodje voor en nog een klein snoepje...

Wat heb jij betaald voor je all-inkaart?

gevegt

Well-known member
Als je een kaart te duur vindt voor je zelf en je kind, zou je ook zelf thuis kunnen blijven en een kaartje kopen voor het kidsvak .

stc

Well-known member
Nee ok, maar dat reizen e.d. telt nooit mee. En drankjes enz moet je gewoon niet meer in het stadion doen, 6 euro voor een flesje cola... Pfff. Daar haal ik bij de AH to go op station Eindhoven (de Jumbo to go was 'ineens' weg) een flesje cola en een broodje voor en nog een klein snoepje...

Wat heb jij betaald voor je all-inkaart?
Ik heb 1262.5 betaald. Maar daar zit ook de JC schaal, oefenwedstrijden, CL en beker bij.

De catering in het stadion is inderdaad veel te duur. Echter, veel mensen kopen nog drinken in het stadion. Een snelle rekensom pakt PSV zo'n 200000 tot 300000 euro aan verkoop aan catering per wedstrijd bij een normale wedstrijd.

Je kan trouwens beter je drinken halen bij de AH op het 18 septemberplein (tegenover station) of die Jumbo op weg naar het stadion. Ben je nog goedkoper uit. Die jumbo op het station die weg is, is vanwege een beleidswijziging van Jumbo zelf.

zwammy

Well-known member
Hoorde van ons vader dat een pilske op zuid bij de promenade ook al verleden tijd aan het worden is. Vroeger kon je daar rustig wat drinken en buurten na de wedstrijd maar nu sturen ze ze snel naar het supportershome op noord of naar de aftrap. Dat is toch ook zonde.

Bovenaan