Ons Europees voetbaltopic

JMD

Well-known member
Je kan trouwens beter je drinken halen bij de AH op het 18 septemberplein (tegenover station) of die Jumbo op weg naar het stadion. Ben je nog goedkoper uit. Die jumbo op het station die weg is, is vanwege een beleidswijziging van Jumbo zelf.
Aha, ok. Had ik gemist. Hier in het westen is Jumbo niet zo groot, en heeft AH eigenlijk het alleenrecht op de stations. Jumbo stopt dus helemaal met die stationswinkels? Jammer, vond het op Eindhoven Centraal altijd een leuke winkel.

O ongetwijfeld zal het ergens anders goedkoper zijn, die 'to go's' zijn idd prijziger dan de reguliere winkels, maar het gaat wel lekker snel. En als je 10 minuten hebt voor je trein gaat lukt dat wel op zo'n station, in een reguliere super vaak niet. (zeker niet als er net een voetbalduel afgelopen is en velen iets te drinken/eten willen halen)
 

gevegt

Well-known member
Hoorde van ons vader dat een pilske op zuid bij de promenade ook al verleden tijd aan het worden is. Vroeger kon je daar rustig wat drinken en buurten na de wedstrijd maar nu sturen ze ze snel naar het supportershome op noord of naar de aftrap. Dat is toch ook zonde.
Dat is ook zo. Zelf ging ik weleens naar die supporterskroeg vlakbij het stadion. Tot een jaar of twintig geleden. Na de wedstrijd waren we daar en de sfeer was zeer agressief en als je geen coke afnam kwam er een mes tevoorschijn. Zonder stoer te willen doen, was ik niet onder de indruk, maar mijn metgezellen wel.
Een paar jaar later is die kroeg volgens mij ook gesloten.
 

gevegt

Well-known member
Aha, ok. Had ik gemist. Hier in het westen is Jumbo niet zo groot, en heeft AH eigenlijk het alleenrecht op de stations. Jumbo stopt dus helemaal met die stationswinkels? Jammer, vond het op Eindhoven Centraal altijd een leuke winkel.

O ongetwijfeld zal het ergens anders goedkoper zijn, die 'to go's' zijn idd prijziger dan de reguliere winkels, maar het gaat wel lekker snel. En als je 10 minuten hebt voor je trein gaat lukt dat wel op zo'n station, in een reguliere super vaak niet. (zeker niet als er net een voetbalduel afgelopen is en velen iets te drinken/eten willen halen)
Zo te lezen hebben leraren geld zat. Daar mag best eens op bezuinigd worden.
 

zwammy

Well-known member
Dat is ook zo. Zelf ging ik weleens naar die supporterskroeg vlakbij het stadion. Tot een jaar of twintig geleden. Na de wedstrijd waren we daar en de sfeer was zeer agressief en als je geen coke afnam kwam er een mes tevoorschijn. Zonder stoer te willen doen, was ik niet onder de indruk, maar mijn metgezellen wel.
Een paar jaar later is die kroeg volgens mij ook gesloten.
Welke bedoel je? Toch niet de ambassadeur?

De aftrap in de flat toendertijd denk ik, klein kroegje tegenover de parkeergarage met die pisbakken buiten. Hebben ze daarna eerst naar het politiebureau zelf gebracht en nu bij het TAC gebouw. Nog steeds een foute kroeg waar kampers de zaken regelen
 

gevegt

Well-known member
Welke bedoel je? Toch niet de ambassadeur?

De aftrap in de flat toendertijd denk ik, klein kroegje tegenover de parkeergarage met die pisbakken buiten. Hebben ze daarna eerst naar het politiebureau zelf gebracht en nu bij het TAC gebouw. Nog steeds een foute kroeg waar kampers de zaken regelen
Volgens mij die laatste. Het was inderdaad een klein kroegje. Ik kwam daar wel vaker maar de meer jeugdige medereizigers vonden het, begrijpelijk, niet zo heel gezellig.
 

Maasveld

Well-known member
Ik heb een kaartje voor Girona thuis bemachtigd, daar had ik ook mijn zinnen op gezet want begint om 18.45. Een duel om 21.00 betekent dat ik niet voor 1.00 thuis ben, en de dag erna zou ik om 8.15 nog moeten lesgeven. 'Vroeger' deed ik dat nog wel eens, maar dat red ik nu niet meer. Temeer ik ook als ik thuis ben na zo'n wedstrijd altijd nog vol adrenaline zit (oke, niet na zo'n duel als afgelopen zaterdag, maar CL of toppers tegen Ajax/Feyenoord enz wel), en dus niet direct slaap.

Ik betaalde 88,50 voor vak S (lange zijde, ter hoogte van rand 16 meter). Tsja, het is de inflatie zeg maar. Volgens mij betaal je voor datzelfde vak in competitieduels tegen niet-topclubs ook al 60 euro ofzo. Dan vallen die 3 tientjes extra nog mee. Maar je moet idd niet met je kinderen naar de wedstrijd willen (voorzover dat ook mogelijk is om kaarten bij elkaar te krijgen). Men klaagt wel eens dat de jeugd minder geïnteresseerd is, en dat men dus zaken moet veranderen. Maar punt 1 denk ik dat het wel meevalt (ik zie genoeg 'jong grut' op tribunes zitten), maar punt 2 denk ik dat je door die kosten ook niet meer zo snel je kinderen meeneemt naar dit soort duels.
Krijgen kinderen bij jullie geen korting?
 
Bovenaan