Ons Europees voetbaltopic

Reinoud

Well-known member
Radio commentatoren waren het niet met Bosz eens, die waren namelijk wel van mening dat PSV werd weg gespeeld
 

Abubakari

Well-known member
Uitgeluld. Eindelijk.

Laatste woord.
smileajax.gif
 

Mario

Well-known member
Tsja, dit is de CL. Arsenal is op dit moment duidelijk een maatje te groot. Dat lag ook in de lijn der verwachtingen, al hoop je natuurlijk altijd op een verrassing. De CL moet voor PSV nog beginnen, strijden om plek 2 in deze groep.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Tegen Arsenal moet je ook niet de punten halen. Dat moet gebeuren tegen Sevilla en Lens. En daar liggen volgens mij best wel goeie kansen voor.

Die staan onderaan in Spanje en Frankrijk. Daar heeft PSV goede kansen tegen. Als je Arsenal thuis krijgt als Arsenal al is geplaatst, dan kun je wellicht nog een mazzetje hebben.
 

De Wolf

Well-known member
Lens is ook geen kleintje. Snap niet waarom ze zo laag staan in de competitie. Maar zo eentje hebben we in Nederland ook.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sevilla is ook geen kleintje. Winnen regelmatig de Europaleague.

Als Sevilla groot was, dan hadden ze regelmatig de knock-outfase van de CL gehaald en hadden ze niet zo vaak de EL kunnen winnen.

Lens is ook geen kleintje. Snap niet waarom ze zo laag staan in de competitie. Maar zo eentje hebben we in Nederland ook.

Speelde de afgelopen vijftien seizoenen meer L2 dan L1… Sinds hun laatste promotie een paar jaar subtop en vorig jaar opeens tweede. Een Europese ranking van niks waardoor ze uiteraard in pot 4 zaten. Niet echt een Europese grootmacht.
 

Batigoal

Well-known member
Lens heeft vorig seizoen boven zijn kunnen gepresteerd en is vervolgens zijn 2 belangrijkste spelers kwijtgeraakt (Openda en Fofana). Nieuwe spits Wahi draait nog niet en een nieuwe spelmaker hebben ze nog niet echt, dus die worstelen even. Maar het beleid zit daar wel goed in elkaar en ik verwacht dat ze wel weer gewoon richting subtop zullen gaan dit seizoen. Maar daar liggen wel kansen voor PSV.
 

JMD

Well-known member
Lens heeft vorig seizoen boven zijn kunnen gepresteerd en is vervolgens zijn 2 belangrijkste spelers kwijtgeraakt (Openda en Fofana). Nieuwe spits Wahi draait nog niet en een nieuwe spelmaker hebben ze nog niet echt, dus die worstelen even. Maar het beleid zit daar wel goed in elkaar en ik verwacht dat ze wel weer gewoon richting subtop zullen gaan dit seizoen. Maar daar liggen wel kansen voor PSV.
Jep. Maar toch had ik uit pot 4 liever Young Boys of Celtic ofzo gehad. Dan ben je eigenlijk wel zeker van minimaal plek 3, nu kan je zomaar ook 4e worden.

Volgende duels worden van groot belang, thuis tegen Sevilla moet je winnen om nog enige kans te maken op doorgaan in CL en dan eigenlijk 4 punten pakken uit het tweeluik met Lens, dan ben je wel zeker van plek 3 en kan je in Sevilla en thuis tegen ARsenal kijken wat er nog meer mogelijk is. Laten we idd hopen dat Arsenal al zeker is van plaatsing en ze zo vlak voor de in Engeland altijd drukke Kerstperiode wat spelers rust geven....
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Een les in intensiteit, een les in discipline bij omschakeling en een gigantisch kwaliteitsverschil bij 'de voorste 4'. Waar beide clubs best veel ruimte kregen tussen de linies, strandde dit bij PSV vaak met een knullige pass, slap duel of vastgelopen dribbel. Bij Arsenal leverde dit meteen gevaar op. Prachtige ploeg om te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Eef de Kip

Well-known member
Ja ik las ergens dat PSV door een Engelse subtopper was weggetikt maar volgens mij is dit Arsenal top 10 van de wereld.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja ik las ergens dat PSV door een Engelse subtopper was weggetikt maar volgens mij is dit Arsenal top 10 van de wereld.

De 2018/2019 generatie Ajax supporters op Twitter concluderen op basis van dit resultaat en ‘maar’ 2-0 winnen van Celtic dat Nederland weer in 2012 is beland. Feyenoord en PSV hebben prima perspectief of overwinteren in CL of EL. Ajax en AZ moeten hun Europese campagne nog echt beginnen. En ja, Arsenal is op dit moment echt wel weer aardig sterk. Het zou mij verbazen als we minder dan vier ploegen in Europa hebben na de winterstop.
 
Bovenaan