Ons Europees voetbaltopic

Max

Administrator
Forumleiding
FEIT: PSV is in anderhalf jaar tijd vijf keer uitgeschakeld in Europa, een nieuw Nederlands record.

Gefeliciteerd gevegt.

Feyenoord heeft nog wel van die borstkloppers met alles het eerste, maar hierin is PSV wel echt duidelijk uniek.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Mario

Well-known member
PSV was de eerste Nederlandse club die Nederland in een officieel Europees toernooi vertegenwoordigde.
Ajax en Feyenoord waren in geen wegen of velden te bekennen.
 

Pascallovic

Well-known member
PSV was de eerste Nederlandse club die Nederland in een officieel Europees toernooi vertegenwoordigde.
Ajax en Feyenoord waren in geen wegen of velden te bekennen.
Elke club had net als PSV kansloos kunnen verliezen in de eerste ronde. Dat is geen verdienste. Ajax is de eerste club die een ronde wist te overleven in Europa.
 

erka

Well-known member
Altijd leuk, dit soort feitjes.
1e club in Europa en Europacup 1: PSV
1e club in Champions League: PSV
1e club in Europacup 2: Ajax
1e club in Jaarbeursstedenbeker: Utrecht XI
1e clubs in Uefacup: PSV en FC Den Haag

1e club in Europese kwartfinale en EC1: Ajax
1e club in kwartfinale EC2: PSV
1e club in kwartfinale Jaarbeursstedenbeker: Ajax

1e club in Europese halve finale en EC1: Feyenoord
1e club in halve finale EC2: PSV
1e club in halve finale Jaarbeursstedenbeker: Ajax

1e club in Europese finale en EC1: Ajax
1e club in Finale EC2: Ajax
1e club in Finale Uefacup: Feyenoord

1e club met Europacup en EC1: Feyenoord
1e club met EC2: Ajax
1e club met Uefacup: Feyenoord
 

Jamel

Administrator
Forumleiding

Ik snap echt niet waar Ruud het nu over heeft. Er werden 4 minuten blessuretijd aangegeven. Dan heb je inderdaad die veldbestormer er tussen door en de scheidsrechter laat doorspelen tot na de 96e minuut. Dan heeft ie toch die tijd gecompenseerd?
Los hiervan, ik vind het echt lachwekkend hoe vaak hij terug blijft komen op die 9 minuten in de Kuip. Ook in dit interview kan hij het weer niet laten om erop terug te komen. Vooral heel treurig, omdat die één of twee minuten extra niet eens beslissend was; Jahanbakhsh scoorde de 2-2 in na 95 minuten en 27 seconden.
 

JMD

Well-known member
Maar hij heeft wel gelijk vwb de willekeur... Dat is het grote punt. Met die 9 minuten zou niks mis zijn geweest als het in andere duels precies zo zou zijn. Zie bv het WK, daar werd bij elk duel flink tijd bijgetrokken, niemand klaagde over willekeur want die was er niet.

Feyenoord- PSV is volgens mij het enige duel van de hele eredivisie geweest waarin er 9 minuten zijn bijgetrokken (even los van als een duel lang stil lag door een zware blessure enz)... Dus was dat willekeur, want kijk bv het speelrondetopic van Fey-PSV maar na, we dachten allemaal (jij ook) aan ongeveer 5 minuten blessuretijd, en dan was die 2-2 dus niet gevallen... Alleen net dit duel moest Gozubuyuk ineens veel extra tijd bijtellen, terwijl het tijdrekken enz niet meer was dan bij andere eredivisieduels...
 

Pascallovic

Well-known member
Slik die drol over die wedstrijd in de Kuip eens door. Bij Ajax - PSV werd er 7 minuten bijgetrokken en afgefloten in de 98e minuut. Toen hebben we Ruud niet gehoord omdat ie won. In de Cruijffschaal 9 minuten blessuretijd. Toen hebben we Ruud niet gehoord omdat ie won. PSV - RKC 7 minuten blessuretijd, wat doorging tot aan de 10 minuten blessuretijd. Toen hebben we Ruud niet gehoord omdat ie won dankzij de arbitrage. Gisteren hebben we Ruud niet gehoord langs de zijlijn toen het bord omhoog ging met 4 minuten. Ja, toen die 2-0 in het netje lag, toen had ie haast.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Maar hij heeft wel gelijk vwb de willekeur... Dat is het grote punt. Met die 9 minuten zou niks mis zijn geweest als het in andere duels precies zo zou zijn. Zie bv het WK, daar werd bij elk duel flink tijd bijgetrokken, niemand klaagde over willekeur want die was er niet.

Feyenoord- PSV is volgens mij het enige duel van de hele eredivisie geweest waarin er 9 minuten zijn bijgetrokken (even los van als een duel lang stil lag door een zware blessure enz)... Dus was dat willekeur, want kijk bv het speelrondetopic van Fey-PSV maar na, we dachten allemaal (jij ook) aan ongeveer 5 minuten blessuretijd, en dan was die 2-2 dus niet gevallen... Alleen net dit duel moest Gozubuyuk ineens veel extra tijd bijtellen, terwijl het tijdrekken enz niet meer was dan bij andere eredivisieduels...
Dat is niet mijn punt. Mijn punt is dat hij er steeds weer op terug blijft komen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Slik die drol over die wedstrijd in de Kuip eens door. Bij Ajax - PSV werd er 7 minuten bijgetrokken en afgefloten in de 98e minuut. Toen hebben we Ruud niet gehoord omdat ie won. In de Cruijffschaal 9 minuten blessuretijd. Toen hebben we Ruud niet gehoord omdat ie won. PSV - RKC 7 minuten blessuretijd, wat doorging tot aan de 10 minuten blessuretijd. Toen hebben we Ruud niet gehoord omdat ie won. Gisteren hebben we Ruud niet gehoord langs de zijlijn toen het bord omhoog ging. Ja, toen die 2-0 in het netje lag, toen had ie haast.
Spot on.
 

stc

Well-known member
Het gejank bij PSV moet gewoon een keer over zijn. Wat mij betreft gaan er koppen rollen in heel de club

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vind het wel interessant om te zien wanneer dit een item gaat worden dat Van Nistelrooij iedere week zeikt, dus laat hem maar lang zitten.
 

erka

Well-known member
Niet te snel oordelen he. Zo'n gast kan van alles hebben waardoor hij nu gehandeld heeft zoals hij gedaan heeft. Verstandelijke beperking, burnout, trauma, drugsgebruik, alcoholverslaving, misschien is hij wel schizofreen of heeft hij een bipolaire stoornis. Wat weten wij hier nou van?
 
  • Leuk
Waarderingen: Max
Bovenaan