Ons Europees voetbaltopic

Pascallovic

Well-known member
De veldbestormer had dus al een stadionverbod, dus je kunt hem er wel nog eentje geven, maar dat is geen enkele garantie dat je hem buiten de deur houdt.
 

JMD

Well-known member
De veldbestormer had dus al een stadionverbod, dus je kunt hem er wel nog eentje geven, maar dat is geen enkele garantie dat je hem buiten de deur houdt.
Nee inderdaad. Dus gewoon meldplicht doen. Het politiebureau zit in Eindhoven vlak naast het stadion, dus laat hem ipv in het stadion zich 1 uur voor de pot maar melden bij het bureau en 30 minuten na het duel mag hij weer weg...
 

Joost

Well-known member
De veldbestormer had dus al een stadionverbod, dus je kunt hem er wel nog eentje geven, maar dat is geen enkele garantie dat je hem buiten de deur houdt.

Wat meteen het failliet van het Nederlandse 'systeem' aangeeft.

Clubs delen wel stadionverboden uit maar er is niemand die het handhaaft. Niet de ordediensten die middels meldplicht dit vrij eenvoudig kunnen regelen. En niet bij de clubs die bang zijn om personen uit een bepaalde groep aan te pakken.

Wellicht is het een eyeopener maar waarschijnlijk modderen we gewoon verder aan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wat meteen het failliet van het Nederlandse 'systeem' aangeeft.

Clubs delen wel stadionverboden uit maar er is niemand die het handhaaft. Niet de ordediensten die middels meldplicht dit vrij eenvoudig kunnen regelen. En niet bij de clubs die bang zijn om personen uit een bepaalde groep aan te pakken.

Wellicht is het een eyeopener maar waarschijnlijk modderen we gewoon verder aan.

Clubs kunnen gezichtsherkennende camera’s oppakken, politie kunnen bij de poorten helpen lui af te voeren of met een meldplicht mensen weg te houden bij het stadion. We zetten echter liever een enorm peleton ME’ers in dan dat we iemand wat extra administratief werk laten doen door meldplicht te effectueren.
 

stc

Well-known member
Wat mij betreft wordt PSV zwaar gestraft naar aanleiding van het incident gisteren avond.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

JFK

Well-known member
Wat mij betreft wordt PSV zwaar gestraft naar aanleiding van het incident gisteren avond.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Ik hoop dat die hufter zwaar gestraft word en niet de club.
Het straffen van de club vind ik altijd wel zo ontzettend makkelijk.
 

stc

Well-known member
Ik hoop dat die hufter zwaar gestraft word en niet de club.
Het straffen van de club vind ik altijd wel zo ontzettend makkelijk.
Uefa straft PSV sowieso. Dit is trouwens al een keer eerder gebeurt toen er nog hekken stonden.

Daarnaast heeft PSV zijn eigen zaken niet op orde bv inzake toegangscontrole.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik hoop dat die hufter zwaar gestraft word en niet de club.
Het straffen van de club vind ik altijd wel zo ontzettend makkelijk.

Eens. Alleen is PSV natuurlijk ook een relatief kleine club uit een kleine competitie, dus de UEFA zal wel hard straffen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Clubs kunnen gezichtsherkennende camera’s oppakken, politie kunnen bij de poorten helpen lui af te voeren of met een meldplicht mensen weg te houden bij het stadion. We zetten echter liever een enorm peleton ME’ers in dan dat we iemand wat extra administratief werk laten doen door meldplicht te effectueren.
Het gekke is juist dat de stadions vol hangen met gezichtsherkennende camera's, er staan weet ik niet hoeveel camera's gericht op "Oost" en alsnog kan deze sukkel gewoon binnenkomen...

Wat hebben die camera's dan voor nut als je er niks mee doet?
 

ALenstra

Well-known member
Het is toch algemeen bekend dat de wil maar ook de durf om dit soort zaken aan te pakken gewoon ontbreekt?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hier zal echt de politiek en politie moeten helpen. Anders staan die tokkies bij de clubbestuurders in de voortuin of bij hun kinderen op het schoolplein.
 

Pascallovic

Well-known member
Wellicht zijn die gezichtsherkennende camera´s gewoon niet zo heel effectief en sterk. Dat we ze meer moeten zien als lapmiddel en symbool dat men het probleem serieus neemt, maar dat ze voor de rest weinig nut hebben om dit probleem tegen te gaan. Wens iemand overigens ook veel succes als die camera zo´n persoon dan wel herkend op Oost, dat je hem van de tribune haalt. Dat mag de steward die tijdens zo´n wedstrijd iets 50 euro verdiend doen. Die kijkt wel uit om voor dat bedrag het risico op mishandeling te lopen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wellicht zijn die gezichtsherkennende camera´s gewoon niet zo heel effectief en sterk. Dat we ze meer moeten zien als lapmiddel en symbool dat men het probleem serieus neemt, maar dat ze voor de rest weinig nut hebben om dit probleem tegen te gaan. Wens iemand overigens ook veel succes als die camera zo´n persoon dan wel herkend op Oost, dat je hem van de tribune haalt. Dat mag de steward die tijdens zo´n wedstrijd iets 50 euro verdiend doen. Die kijkt wel uit om voor dat bedrag het risico op mishandeling te lopen.

Die camera moet al bij de poort hangen. De politie moet helpen bij het afvoeren.
 
Bovenaan