Oefenwedstrijden amateurvoetbal

De Groene Scout

Well-known member
Ook vanavond kwam HSC'21 niet tot winst. Tegen Silvolde werd het 1-1. Tom ter Hogt maakte de goal namens HSC.
De beoogde ploeg mag steeds iets langer blijven staan.
 

Fregge

Well-known member
Blauw Geel won ook niet. Maar dat had ik ook niet verwacht tegen GVVV. Toch speelden we niet heel slecht. Eerste 11 minuten waren voor ons, toen viel de 1-0 en werd het opbouwen moeizamer. Alles wat GVVV ook raakte in onze 16 werd een gevaarlijke kans. Echt een wonder dat het geen 4-0 stond. Tweede helft andere spits en vleugelaar in het veld en het voetballen ging ineens een stuk beter. De eerste 25 minuten van die tweede helft waren we de betere. Leverde ook de 1-1 op. Daarna kantelde het langzaam en in de laatste 5 minuten kon GVVV nog 2 keer scoren.
 

Abubakari

Well-known member
vvggg.png
VVG won wel, op het eigen toernooi met 1-0 van Groen Geel, Mamio doet ook mee en won met 4-0 van Warfum. Freddy de Grooth kwam ook in actie, halverwege Groninger Boys-Warfum stond het 2-0, 2x Freddy de Grooth. Ik moest werken, dus de rest heb ik niet gezien.

Voor de liefhebbers van mooie plaatjes:
 

SanMark.

Well-known member
Ah hij is dus weer fit naar zijn blessure in het afgelopen seizoen.

Op naar de 600 competitiedoelpunten dus het komende seizoen.
 

Joost

Well-known member
Ook de tweede oefenpot van SHH eindigde in een nederlaag. FC Geleen Zuid eindigde vorig jaar bovenaan in de 2e klasse en nam als snel een 0-2 voorsprong. Na wat wissels kwamen er in de tweede helft wel wat kansen voor SHH om een goal te maken maar het bleef bij 0-2. Zaterdag de volgende, dan op bezoek in Posterholt tegen Oranje Blauw dat 4e klasse speelt. Dan mag er wel een resultaat verwacht worden.
 

Arjen

Member
In Steenwijk verliest Alcides met 1-2 van zaterdaghoofdklasser Berkum.
Morgen oefent Alcides in Meppel tegen Hooglanderveen wat uitkomt in de tweede klasse zondag.
 

Unregistere

Well-known member
ASWH oefende vanmiddag tegen Willem II Onder 21, het team van trainer Willem Weijs. De Brabantse beloften komen dit seizoen uit in de nieuwe Onder 21 competitie. Geen verkeerd ploegje, zeker voor rust hadden we het er behoorlijk lastig mee. Ze raakten ook een keer de lat, maar verder gaven we weinig weg. Zelf creëerde ASWH ook geen noemenswaardige kansen, dus 0-0 bij rust was niet onlogisch.

Na elf seconden in de tweede helft kwam Willem II Onder 21 op voorsprong. Beetje ongelukkig voor de net ingevallen Jarreau Manuhuwa, die met zijn eerste balcontact per ongeluk de 0-1 in eigen doel gleed. In de achtervolging dus. Zeker in het laatste half uur werd de druk opgevoerd, maar zeker drie prima kansen werden niet benut en er werd nog een bal van de lijn gehaald. In de slotfase viel de terechte gelijkmaker dan toch. Linksback Ellas Meijer trok mee naar voren, kwam in balbezit en vond Sam van de Kreeke: 1-1. Vier minuten later liet de jonge goalie van de Tilburgers zich in een luchtduel wegzetten door onze aanvoerder Jesper van den Bosch, waardoor bal, speler en keeper op de grond belandden. Daar was Van den Bosch de slimste en hij tikte ASWH naar de winst: 2-1.

Nuttig potje wel tegen een prima tegenstander. Nu nog een 'Barendrechts' weekje ter afsluiting van de voorbereiding - dinsdag uit tegen Barendrecht, zaterdag thuis tegen Smitshoek - en dan zou de trainer zijn basiself voor de eerste competitiewedstrijd toch op papier moeten hebben. Ik tel persoonlijk nog maar twee 'twijfelplekken' en ik denk Rogier ook, maar we gaan het zien.

IkvhpHN.jpg

ASWH-spits Daniël Wissel neemt het doel van Willem II Onder 21 onder vuur, maar komt niet tot scoren

Overigens verging het ASWH Onder 23 op het tweede veld, tegelijkertijd, heel wat minder. Zij speelden tegen Willem II Onder 18, zodat de Tilburgers met één dubbeldekker konden komen. Die walsten even over onze beloftes heen. Het verschil in trainingsarbeid en fitheid speelde uiteraard een rol, maar toch: 2-7. Huiswerk voor de trainer.
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Vorig jaar 0-6, dus het kampioenschap kan ons amper nog ontgaan.

Ik zag Bannink bij de reserves staan, hij is er dus nog @De Groene Scout ?

Het jaarlijkse kansloze duel met HHC hebben we ook weer gehad. Die zijn gewoon te goed voor ons. Opdracht was volgens mij iets behoudender spelen dan normaal om lang in de wedstrijd te blijven. Dat lukte aardig. 35 minuten lang 0-0. In die 35 minuten zelf overigens ook niets gecreëerd. Daarna ging het hard. Na de thee wel goede fases gezien van HSC'21 en echt dramatisch is het nooit geweest, maar HHC is gewoon 2 klassen beter dan HSC'21.

M.b.t. Bannink kleine nuance. Die had een klein pijntje en heeft daardoor 1 potje gemist; 2e duel dat hij miste was vanwege iets veel mooiers; hij is namelijk vader geworden. Dus Bannink strepen we nog even niet door; die komt eraan.
 

Unregistere

Well-known member
Bij Katwijk - FC Eindhoven was het vanmiddag niet gezellig. De wedstrijd werd in de rust gestaakt.

 

de Kok

Member
Leuk resultaat toch tegen deze sterke hoofdklasser nu 3e divisie club.
Gaat wel leuk Andy?
Ook al winst op ACV dat gelijk met Staphorst promoveerde en 1e klasser ON.
Het zegt natuurlijk allemaal nog niet zoveel maar ik hoorde toch wel positieve dingen alleen aanvallend mocht het wat trefzekerder?
ik denk maar even vanuit Den Haag op familiebezoek voor depot tegen HBS. Pas op, aardig versterkt!

Be Quick 1887 wint oefenwedstrijd van Staphorst
Geplaatst: 22 augustus 2020 19:07 door Andor Heij
Be-Quick-Staphorst.jpg

Foto Andor Heij. Wilko van der Kooi haalt namens Be Quick 1887 uit tegen Staphorst

HAREN – Hoofdklasser Be Quick 1887 was vanmiddag in het Esserbergstadion in Haren met 2-1 te sterk voor Staphorst dat dit seizoen in de derde divisie speelt.
Nagesh Amatsaleh opende na 11 minuten de score met een lob over Staphorst doelman Jorick Maats. Be Quick kreeg de beste kansen met onder meer een bal op de paal van Wilko van der Kooi. Na 65 minuten wisselde Be Quick vrijwel het hele team.

In de slotfase kwam Staphorst op 1-1 door een fraaie treffer van Stan Haanstra die de bal van de rechterkant ineens in de uiterste hoek knalde. Be Quick, dat kans na kans kreeg, won alsnog van het wat ongeïnspireerd spelende Staphorst. Rick Hovinga gaf oog in oog met Maats het beslissende tikje: 2-1.
 
Bovenaan