Tsja, het zal allemaal wel. 1-0 gewonnen zag ik.
Oefenduels doen me echt helemaal niks, ik lees de uitslag en denk 'het zal wel'. Ik heb voorbereidingen meegemaakt waarin PSV alles redelijk eenvoudig won en men klaar leek voor de competitie om vervolgens uit de eerste 5 duels 5 punten te halen, maar ook voorbereidingen gezien waarin het niet liep en het in de competitie ineens als een tierelier ging draaien (1987, 1999, 2004). Het zegt allemaal niks.
Ook het duel om de JCS zie ik altijd als een oefenwedstrijd (wel een oefenwedstrijd plus, maar ook daar doet me het resultaat weinig van). Pas bij de eerste echte wedstrijd (dit jaar dus een voorronde CL-duel) kunnen we echt zien hoe PSV er voor staat. En ik vrees met grote vreze, met name voor achterin. De technische leiding heeft inmiddels 2 maanden de tijd gehad na het laatste competitieduel om wat aan die achterhoede te doen, maar er is nog heelmaal niks bijgekomen. En voorin ook niet veel, ok, Lang, maar dat kan je wegstrepen tegen Simons die wegging. Het geld dat er echt wel was is uitgegeven in de linie waar het het minst nodig is. En over 1 maand doen we weer een paniekaankoop voor achterin, die niet blijkt te functioneren en vervolgens gaan we kansloos onderuit bij ploegen die eind van het seizoen degraderen... Deja vu...