Oefenpotjes-topic

JMD

Well-known member
PSV wordt nooit kampioen als ze de JCS winnen, dus Ajax zal dan wel kampioen worden.
Jammer voor je. Het is idd niet vaak voorgekomen dat de winnaar van de JCS dat seizoen kampioen wordt, maar PSV is wel de ploeg die dat het vaakst heeft gedaan (als we alleen kijken naar de JCS-jaren):
1996 PSV
2000 PSV
2013 Ajax
2015 PSV
2019 Ajax (niet helemaal officieel natuurlijk, competitie afgebroken maart 2020, maar toen stond Ajax bovenaan)

Tijd om dit lijstje uit te breiden...

(tellen we overigens de Supercupjaren mee dan heeft Ajax het vaakst de landstitel behaald in het seizoen dat ze de Supercup wonnen, want van 1993 t/m 1995 won Ajax de Supercup en 8/9 maanden later de titel)
 

JMD

Well-known member
En toch ben ik er niet gerust op.
Snap ik. Maar ik ben er vwb PSV ook niet gerust op, want ook bij ons is de verdediging de zwakste schakel (en dat met een zeer aanvallend spelende trainer)

Ik hou het voorlopig toch even op Feyenoord als kampioen, alhoewel die me afgelopen vrijdag niet meevielen.
 

Abubakari

Well-known member
Heerenveen met veel jeudspelers en Groningen met een redelijk sterk team. Dan is 1-0 natuurlijk veel te weinig.
 

Abubakari

Well-known member
PEC Zwolle met gastspelers Messi en Neymar en Cambuur met de spelers die zaterdag geen speeltijd krijgen.

Dat ze van dit soort b elftal oefenpotjes op teletekst uitslagen melden blijft mij verbazen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Bij Twente speelden de reserves aangevuld met Carel Eiting.
De grote meneren moeten zo de wei in voor het bedankpotje voor Wout Brama.
 
Bovenaan