Nederland Topic

Jamel

Administrator
Forumleiding
Slim gezwommen bij die laatste brug. Goed gisteren de lijnen bekeken waar het het beste te zwemmen is in de training van gisteren.
Inderdaad. Achteraf gezien wellicht wat makkelijk praten, maar ik ben echt onder de indruk van hoe ze van begin tot eind 'in control' was. Koos overal de juiste lijnen, zat vanaf het begin in goede positie. Maar ook bij het drinken, steeds heel relaxed even op de rug draaien en het hele flesje opdrinken. Kan me nog wel races herinneren waar dat heel stressvol ging en soms zelfs overgeslagen werd om tijd te winnen.

Wat een atlete!
 

JMD

Well-known member
Kan echt een topdag worden vandaag. Hockeyfinale (dus minimaal zilver), finale met Bol (normaal gesproken ook minimaal zilver), de kitesurfster (waar echt alles kan gebeuren), keirin dames (waar echt alles mogelijk is), omnium (Van Schip won al een paar keer zilver op WK's)...

We zullen niet overal medailles halen, maar minimaal 2 extra (Bol - hockey) is wel zeker, zou mooi zijn als er daarna nog 1/2 bijkomen
 

Joost

Well-known member
Je moet toch wel echt een hekel hebben aan jezelf als je aan deze sport doet (en dat ook nog eens jarenlang).
Ik ken iemand die dit jarenlang op heel hoog niveau gedaan heeft en die was heel aardig hoor. Ze was ooit mee op vakantie en ging toen even trainen, echt bizar hoe snel ze zwemmen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Inderdaad. Achteraf gezien wellicht wat makkelijk praten, maar ik ben echt onder de indruk van hoe ze van begin tot eind 'in control' was. Koos overal de juiste lijnen, zat vanaf het begin in goede positie. Maar ook bij het drinken, steeds heel relaxed even op de rug draaien en het hele flesje opdrinken. Kan me nog wel races herinneren waar dat heel stressvol ging en soms zelfs overgeslagen werd om tijd te winnen.
In 2016 was dat laatste wel de crux naar haar zege, had bij het eennalaatste keer drinken expres meer gedronken zodat bij de laatste kon overslaan en de rest deed dat wel en was ze weg
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
In 2016 was dat laatste wel de crux naar haar zege, had bij het eennalaatste keer drinken expres meer gedronken zodat bij de laatste kon overslaan en de rest deed dat wel en was ze weg
Dat wel ja, maar dat was ook in de periode dat ze trainde bij die tiran uit Frankrijk. Dat vond ik eigenlijk onmenselijk hoe ze toen leefde. Voor haar werkte het destijds wel hoor, want ze won inderdaad goud. Maar persoonlijk zie ik liever dat er een wat meer relaxte sfeer hangt.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Behaalde NL medailles per sport:
Roeien 8
Wielrennen 3
Zwemmen 3
Zeilen 3
Atletiek 2
Basketbal 1
Paardensport 1
 

Reinoud

Well-known member
Heel indrukwekkend, ook wel fenomenaal he. Grootste olympiërs wordt altijd in medailles gemeten. Maar een zwemmer met meerdere mogelijkheden per Spelen kan je nooit vergelijken met atleten als Van Rouwendaal en Bouwmeester die elke keer maar een onderdeel hebben.
 

JMD

Well-known member
Ai, heb je jarenlang getraind voor de zevenkamp, raak je geblesseerd bij de laatste oefensprongen
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik vrees dat ik slecht nieuws heb voor jullie. Ik word zo opgehaald en dan vertrek ik samen met mijn beste maat naar Kortrijk voor een weekendje festivallen. Dus dan moeten jullie het stellen zonder mijn vlijmscherpe analyserend vermogen, mijn uitgebreide en brede kennis van sport en mijn grenzeloze gevoel voor humor, waarmee ik dit topic kleur geef en voorzie van de perfecte combinatie tussen inhoud en luchtigheid.

Ik hoop dat het er niet toe gaat leiden dat jullie kijkplezier tijdens deze Spelen erdoor ernstig achteruit zal gaan. Bedenk je maar zo: het gaat om de verhalen van de sporters. En we hebben nog een aantal mooie verhalen te schrijven.

Bedankt voor de afgelopen twee weken! Was weer heel leuk hier. :)
 

Hankie

Well-known member
Ik vrees dat ik slecht nieuws heb voor jullie. Ik word zo opgehaald en dan vertrek ik samen met mijn beste maat naar Kortrijk voor een weekendje festivallen. Dus dan moeten jullie het stellen zonder mijn vlijmscherpe analyserend vermogen, mijn uitgebreide en brede kennis van sport en mijn grenzeloze gevoel voor humor, waarmee ik dit topic kleur geef en voorzie van de perfecte combinatie tussen inhoud en luchtigheid.

Ik hoop dat het er niet toe gaat leiden dat jullie kijkplezier tijdens deze Spelen erdoor ernstig achteruit zal gaan. Bedenk je maar zo: het gaat om de verhalen van de sporters. En we hebben nog een aantal mooie verhalen te schrijven.

Bedankt voor de afgelopen twee weken! Was weer heel leuk hier. :)

Lekker gepland sjonge jonge. Geniet ervan!
 

JMD

Well-known member
Oosterwegel wint in 13.41 en 13,36 was haar PR. Keurig
Vetter heeft 13,49 maar 13,09 als PR, dat is iets minder
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Kan echt een topdag worden vandaag. Hockeyfinale (dus minimaal zilver), finale met Bol (normaal gesproken ook minimaal zilver), de kitesurfster (waar echt alles kan gebeuren), keirin dames (waar echt alles mogelijk is), omnium (Van Schip won al een paar keer zilver op WK's)...

We zullen niet overal medailles halen, maar minimaal 2 extra (Bol - hockey) is wel zeker, zou mooi zijn als er daarna nog 1/2 bijkomen
Jij solliciteert bij de NOS?
 
Bovenaan