Nederland Topic

JMD

Well-known member
Ik las van de week een interview met een of andere Italiaan die al voor de 4e keer meedeed. Die zei: je moet op de OS alles over je heen laten komen, niet druk maken om slechte kamers, niet kunnen slapen of slecht vervoer. Het beste er van maken en je alleen maar druk maken om je sport.
Je ziet ook vaak dat ze van slag raken door de grootte... Er is toch ineens veel meer aandacht voor je. Die NL golfster klaagde erover dat er niet-golfkenners langs de baan stonden waar vaak hun telefoon ed van af. Daar had ze last van... En zeker hier in Parijs, zo dicht bij NL (dus veel NL-ers langs de baan, veel NL-media enz)...

Dus idd, ze neemt die ervaring gewoon mee en over 4 jaar beter.
 

JMD

Well-known member
4x100m estafette kwalificatie, die vind ik altijd het mooist. Welk topland gaat de mist in met wisselen?
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

erka

Well-known member
Je ziet ook vaak dat ze van slag raken door de grootte... Er is toch ineens veel meer aandacht voor je. Die NL golfster klaagde erover dat er niet-golfkenners langs de baan stonden waar vaak hun telefoon ed van af. Daar had ze last van... En zeker hier in Parijs, zo dicht bij NL (dus veel NL-ers langs de baan, veel NL-media enz)...

Dus idd, ze neemt die ervaring gewoon mee en over 4 jaar beter.

Op een WK zitten ze in een hotel met hun eigen ploeg en verder niemand. In het OS zit je met 14.000 mensen in een dorp. Ik denk dat dat overweldigend is voor veel jonge sporters.
 

JMD

Well-known member
Op een WK zitten ze in een hotel met hun eigen ploeg en verder niemand. In het OS zit je met 14.000 mensen in een dorp. Ik denk dat dat overweldigend is voor veel jonge sporters.
Jep, stond ook in mijn 1e zin eigenlijk. ;)
 

JMD

Well-known member
Amerikaanse overschat zichzelf op de zevenkamp hoogspringen en springt 3x fout omdat ze pas op 1,71 begint.
 

JMD

Well-known member
Bij het 'echte' (pols)hoogspringen snap ik wel dat je lang wil wachten, dat geeft je bij een ex-aequo voorsprong, maar bij zevenkamp maakt het toch niet uit hoe vaak je springt, je puntenaantal hangt alleen af van wat je springt... Waarom dan zo laat pas beginnen?

Anne van Dam een birdie op hole 2, staat nu op 2 over.
 
Bovenaan