Nederland Topic

erka

Well-known member
Amerikaanse overschat zichzelf op de zevenkamp hoogspringen en springt 3x fout omdat ze pas op 1,71 begint.

Daar begrijp ik zo weinig van he bij die springonderdelen. Ik zou altijd zeggen, pak nou eerst een makkelijke hoogte die je goed aankan in een toernooi. Of het nu individueel is of meerkamp.
 

JMD

Well-known member
Vetter gaat nog niet heel goed, had al 2x nodig voor haar aanvangshoogte en viel tegen bij de 100 horden.
 

erka

Well-known member
Bij het 'echte' (pols)hoogspringen snap ik wel dat je lang wil wachten, dat geeft je bij een ex-aequo voorsprong, maar bij zevenkamp maakt het toch niet uit hoe vaak je springt, je puntenaantal hangt alleen af van wat je springt... Waarom dan zo laat pas beginnen?

Dat wachten en pokeren doen ze meestal alleen bij de laatste 6-8 die nog over zijn. Waarom zou je pokeren als je van 12 naar 10 kan? Dat is ook zinloos.
 

JMD

Well-known member
Dat wachten en pokeren doen ze meestal alleen bij de laatste 6-8 die nog over zijn. Waarom zou je pokeren als je van 12 naar 10 kan? Dat is ook zinloos.
In sommige landen worden stipendia verdeeld obv prestaties, dat kan dan soms best top 10 zijn. Dan kan 12e of 10e uitmaken
 

JMD

Well-known member
1988 Seoul
Tienkamp 100 meter Jurgen Hingsen uit Duitsland.
Deze gast maakte 3 keer een valse start en kon opkrassen.

De geruchten zijn er dat hij dat deed omdat hij doping gebruikt had en hij bang was betrapt te worden
 
Bovenaan