Nederland Topic

JMD

Well-known member
Dat Nacrateam is het jongste van het hele veld, 21 en 24. Er doen daar zeilers van bijna 40 mee, dus die kunnen nog wel even mee
 

JMD

Well-known member
Nacrateam gaat 6e worden in de eindrangschikking, Frankrijk won de medalrace en gaat over hen heen. Maar desalniettemin, knappe prestatie
 

JMD

Well-known member
Wat zijn zeilers/sters toch over het algemeen leuke spontane mensen... Zie Marcelien de Koning nu bij de NOS als analiste.
 

JMD

Well-known member

Zonneveld heeft een groot punt, maar bij atletiek ben ik gestopt me te verbazen, en dat nota bene bij de grootste sport die er is.
 

Maasveld

Well-known member
Vrij dramatische kogelstoten kwalificatie mag je wel zeggen.
Gelukkig heeft Schilder het wel gered.

Ik heb wel te doen met Jorinde van Klinken. Werkelijk totáál mislukte spelen. Volgende keer beter want zij is nog heel jong. De indrukken en de drukte in het dorp zijn denk ik te veel geweest.

Ik las van de week een interview met een of andere Italiaan die al voor de 4e keer meedeed. Die zei: je moet op de OS alles over je heen laten komen, niet druk maken om slechte kamers, niet kunnen slapen of slecht vervoer. Het beste er van maken en je alleen maar druk maken om je sport.
Niet om het een of het ander, maar ze is toch al 24 jaar en was er in Tokyo ook al bij. Die ervaring van de OS heeft ze dus al gehad.
 

Bestaat niet meer

Well-known member
Joosje Burg mist de olympische hockeyfinale. De hockeyster liep een gebroken neus op tijdens de halve finale tegen Argentinië. Pien Dicke is haar vervanger.

"Dit is natuurlijk een enorme domper voor Joosje en ons allemaal", aldus bondscoach Paul van Ass. "We willen het risico dat haar neus morgen tijdens de wedstrijd weer een tik krijgt of gaat bloeden niet nemen. Medisch gezien zou ze kunnen spelen, maar we willen Joosje ook in bescherming nemen."
 

De Groene Scout

Well-known member
Wat een gelul van die van Ass die gisteren in de rust al kon aangeven dat Joosje nog wel even terug het veld op zou komen na de pauze en haar ook inderdaad liet opdraven. Volledig onverantwoord en dom.
 

JMD

Well-known member
Wat een gelul van die van Ass die gisteren in de rust al kon aangeven dat Joosje nog wel even terug het veld op zou komen na de pauze en haar ook inderdaad liet opdraven. Volledig onverantwoord en dom.
Jep.
Op X las ik alweer mensen zeggen 'wat een doorzettingsvermogen, dat doen die voetballers nooit, die liggen al direct'. Nou klopt het qua aanstellen van voetballers wel, maar heeft men bij voetbal net een grote stap gezet door goed op hersenschuddingen ed te letten (witte wissel). Bij hockey laten ze gewoon een hockeyster die een keiharde bal vol op haar hoofd heeft gekregen gewoon opnieuw spelen...

Ja, mooi om te laten zien dat je een bikkel bent, maar je kan ook overdrijven.
 

JMD

Well-known member
Kitseurfen gaat overigens binnenkort beginnen zo te zien.

Even het systeem uitleggen: er zijn per 'gender' 2 halve finales met 4 deelnemers/sters, in beide halve finales worden meerdere races gevaren. De eerste zeiler/ster die 3 races wint gaat naar de finale, waarvoor de nr 1 en 2 (uit de eerste races) zich al geplaatst hebben. Maar: de nr 3 en 4 (die beide in een aparte halve finale zitten) hebben (agv hun plaatsing) al 2 gewonnen races gekregen. Voor de nr 5 en 6 geldt dat zij al 1 race gekregen hebben.

De Nederlandse is als 4e de medal race ingegaan en hoeft dus maar 1 race te winnen om zich te plaatsen voor de finale.

In de finale is het dan zo dat er ook 3 races gewonnen moeten worden, maar dat de nr 1 al 2 gewonnen races heeft staan en de nr 2 al 1 gewonnen race.

Kortom: Lammerts moet 1 race winnen en dan staat ze in de finale, en in de finale moet ze dan 3 races winnen. Hoe het in de finale verder gaat nadat de winnaar bekend is weet ik niet hoe ze dat dan doen. Maar eerst maar eens de finale halen.
 

JMD

Well-known member
Slechte start NL, 2-0 achter. NL lijkt nog niet wakker, steeds net als de aanval klaar lijkt komt er toch een goal.
 

Reinoud

Well-known member
Begreep dat scheidsrechters wedstrijden altijd spannend fluiten bij waterpolo. Nou laat ze dat in dit geval ook maar doen...
 
Bovenaan