Nederland Topic

JMD

Well-known member
Wat een chaos zou dat geven op de atletiekbaan...
Toch lijkt het me dat je er in het zwembad meer last van hebt, als je voor ligt geef je golven voor de mensen achter je. Dus met mannen starten lijkt me het gunstigst
 

Bestaat niet meer

Well-known member
10:00 dressuurfinale individueel met Scholtens en Van Liere
10:55 Tasa Jiya series 200 meter (3e heat)
12:05 2 races zeilen dinghy Duko Bos (race 7 en 8)
12:05 3 races zeilen multihull Vd Meer/Bouwer (race 4, 5 en 6)
12:33 4 races zeilen kite Lammerts (race 1, 2, 3 en 4)
12:35 Cathalijn Peeters en Femke Bol series 400 meter horden (Peeters heat 1, Bol heat 3)
13:00 Boermans/De Groot laatste 16 beachvolleybal (tegen nr.5 van de wereld)
14:00 wegwedstrijd wielrennen vrouwen Wiebes, Vos, Vollering en Van Dijk
14:35 2 races zeilen dinghy Marit Bouwmeester (race 7 en 8)
16:45 heats kanoslalom Teunissen en Wegman
17:30 Nederland - Australie kwartfinale hockeymannen
18:30 Nederland - Canada groepsfase waterpolovrouwen
19:05 Nederland - VS 3x3 basketbal groepsfase (bij geen top-2 spelen ze later op de avond om 21:30 of 22:05 kwartfinale)
19:10 finale 4x100 wisselslag mannen
19:32 finale 4x100 wisselslag vrouwen
21:00 Immers/Vd Velde laatste beachvolleybal
21:10 halve finales 1500 meter met Niels Laros en Stefan Nillessen (Nillessen halve finale 1 en Laros halve finale 2)
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik heb de 4x400 even terug gekeken, maar het was nog altijd spannend
Ze hebben het hier op TV herhaald in de samenvattingen van de dag. Niet vaak dat ze zoveel aandacht geven aan een gouden plak van een ander land, maar de commentatoren zijn lovend.
 

JMD

Well-known member
Boermans/De Groot hebben dan geen mazzel zeg, winnen de groep, staan 4e van de wereld en kom je direct de nummer 5 tegen

Vd Velde/Immers moeten overigens tegen het koppel dat won van de nummer 5 van de wreeld in de groep
 

Bestaat niet meer

Well-known member
Boermans/De Groot hebben dan geen mazzel zeg, winnen de groep, staan 4e van de wereld en kom je direct de nummer 5 tegen

Vd Velde/Immers moeten overigens tegen het koppel dat won van de nummer 5 van de wreeld in de groep
en als ze winnen van nr.5 van de wereld dan komen Boermans en De Groot de nrs.2 of nrs.3 van de wereld tegen in kwartfinale. Dus medaille is voor die 2 ook heel ver weg.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik zou weleens een tijdje mee willen kijken bij die Nederlandse atletiekploeg op Papendal. Volgens mij zou ik er ontzettend veel kunnen leren over groepsdynamica, wat ik dan weer kan gebruiken in mijn eigen werk. Het straalt er gewoon vanaf hoe die mannen en vrouwen elkaar vooruit stuwen en echt als team functioneren. Je ziet het aan Bol, hoe zij met elk van haar teamgenoten driftig mee staat te doen tijdens het interview. Hoe zij een belachelijke splittijd loopt, juist op dit onderdeel met haar team, terwijl ze vanaf de laatste 80m naar eigen zeggen letterlijk haar vriendin en teamgenoot Klaver in de armen loopt.

Het is eigenlijk een beetje atypisch voor een topsporter op wereldniveau om het zo goed te doen in teamverband. Zijn vaak toch juist de eigenheimers die zich onderscheiden ten opzichte van de concurrentie. Maar Bol is individueel één van de allerbeste atleten van de wereld, maar in teamverband dus nóg beter. En dat vind ik bijzonder. Geldt trouwens ook voor de andere drie, want Omalla en Klaver lopen zowat bovenop hun eigen PR's op de 400m en Klein Ikkink loopt er zelfs bijna een seconde onder. Nu weet ik dat het bij die laatste drie om een rollende start gaat en dus niet helemaal te vergelijken, maar toch.

En dan die Bonevacia die he-le-maal uit z'n dak gaat aan de zijkant, terwijl het tot voor kort gewoon de bedoeling was dat niet Omalla maar hij daar zou lopen en hij er dus ontzettend dichtbij was om het middelpunt te zijn van een gouden feestvreugde. In plaats van daarover zwaar teleurgesteld zijn, is de man nog eens extra de motivator, de leider en de grootste fan van het team. Hoe bijzonder is dat dan. Zegt ook weer heel veel over dat team.

Hoop dat er ooit een mooie docu over uitgebracht wordt wat die mensen daar de afgelopen jaren met elkaar op Papendal hebben gedaan en wie ervoor heeft gezorgd dat dit zo'n sterk team is geworden.
 

JMD

Well-known member
NL handbaldames in de volgende ronde tegen Denemarken, bij winst tegen de winnaar Noorwegen - Brazilië.
Duels zijn pas dinsdag, het handbalcircus verhuist na morgen naar Lille, het stadion van LOSC. Daar spelen nu de basketballers, maar die komen naar Parijs, de Bercy Arena, waar tm maandag het turnen is. (een wissel met basketbal is er eigenlijk wel elke Spelen, de basketbaleindrondes zijn altijd in het stadion van turnen, en dan schuift een andere zaalsport (handbal/volleybal) door naar de arena waar eerst basketbal was
 

JMD

Well-known member
en als ze winnen van nr.5 van de wereld dan komen Boermans en De Groot de nrs.2 of nrs.3 van de wereld tegen in kwartfinale. Dus medaille is voor die 2 ook heel ver weg.
Echt een pech wat ze dan krijgen, de nrs 2 t/m 5 in 1 kwart...

En als Vd Velde/Immers winnen komen ze de nr 1 tegen
 

JMD

Well-known member
Schema beachvolleybal en posities wereldranglijst:
Kwart 1: 15, LL, 11, 6
Kwart 2: 9, 8, 1, 12
Kwart 3: 3, 2, 5, 4
Kwart 4: 10, 17, LL, 7
LL = lucky loser
 

JMD

Well-known member
Hockeydames dus tegen Groot Brittannië. Bij winst wacht Argentinië of Duitsland
 

erka

Well-known member
Echt een pech wat ze dan krijgen, de nrs 2 t/m 5 in 1 kwart...

En als Vd Velde/Immers winnen komen ze de nr 1 tegen

Och, wat ik ervan gezien heb was heel erg sterk. Ze slaan die anderen er allemaal af, let maar op. Boermans en de Groot zijn dikke medaillekandidaat.
 

Bestaat niet meer

Well-known member
Schema beachvolleybal en posities wereldranglijst:
Kwart 1: 15, LL, 11, 6
Kwart 2: 9, 8, 1, 12
Kwart 3: 3, 2, 5, 4
Kwart 4: 10, 17, LL, 7
LL = lucky loser

Duidelijk waardeloze loting, in kwart 1 of 4 hadden zeker Boermans/De Groot gewoon soepel de halve finale moeten kunnen halen.

Overigens moeten Stam/Schoon bij laatste 16 tegen nr.16 van de wereld (zijn zelf nr.5), winnen ze dat komen ze de nr.2 van de wereld tegen in kwartfinale.

Dus er moet haast wonder gebeuren willen we Nederlands duo in halve finale zien
 
Bovenaan