Nederland Topic

BlauwVinger

Well-known member
Mijn eerste Olympische Spelen waar ik min of meer actieve herinneringen aan bewaar is Tokyo 1964.

Zestig jaren scheiden Abebe Bikila van Femke Bol. Ik ben er nog steeds beduusd van en eigenlijk geëmotioneerd.

Ik heb tot op de dag van vandaag plaatsvervangende schaamte van Jack van Gelder's ' Dennis Bergkamp, Dennis Bergkamp, Dennis Bergkamp, Dennis Bergkamp!!!!'.

Nu deed ik hetzelfde toen ze haar eindsprint in zette. 'Femke Bol, Femke Bol, Femke Bol, Femke Bol!!!'

Ik moest vanmiddag ook denken aan Jan Wienese van Mexico 1968.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ellen van Lange was net op de radio te horen.
Natuurlijk per telefoon.
Zat gister bij Dione.


Vanavond de roeiers even terugkijken bij Dione. Echt hilarische tv met topsporters met een sapje op, maar tegelijkertijd ook inhoudelijk interessant en mooi verhaal van Knab. En van die coach was al bekend dat die enorm grof is in de boot, dus de vraag kwam even aan de mannen wat ze eigenlijk zoal zegt. 🤣
 

erka

Well-known member
Ja, dat was mooie tv met die roeiers. Die Rienks jr. zat er ook aardig doorheen. Mooi verhaal van zijn broer. Maar hij accepteert ook dat de coach op een gegeven moment ingreep en zijn broer eruit zette. Dat heb je nodig in topsport, coaches die beslissingen durven nemen.
 

JMD

Well-known member
De medailleceremonie van het estafetteteam is pas maandag. Ik blijf het jammer vinden dat ze de medailleceremonies van atletiek vaak pas de dag erna doen. Zo zonde.
 

JMD

Well-known member
Ik ben vooral bezig filmpjes te zoeken met buitenlands commentaar. In het Frans en Portugees klinken de laatste 100m nog mooier...

Femke Booooooooooooooooooooooooooooooool, zoals een Braziliaanse commentator gooooooooooool roept. Heerlijk.
 

de waan

Well-known member
Ik ben een beetje verliefd op Karolien geloof ik. Gelukkig is ze maar 24 jaar jonger dan ik, dus dat moet kunnen.
 
Bovenaan