Precies. En dat 'Rode Duivels' bestaat echt al 50 jaar ofzo, dat is net zoals bij de Leeuwen hebben. Maar daarna heeft ongetwijfeld een marketingman/vrouw bedacht dat overal namen voor moeten komen. Nou is dat nog niet heel erg, maar het ergste is nog dat ze dat ook in hun communicatie gebruiken. Zit je op de sporza-site te kijken en lees je 'Cats verliezen' en dan moet je dus kijken wat het is...Waarom noemen ze niet al hun teams "Rode Duivels"? Dat kan toch net zo goed.
Ik was 11 toen Ellen van Langen won, ik kan het me nog goed herinneren. Later zag ik haar op een sportdag in Den Haag. Ik ging met haar op de foto en was apetrots op die foto. Die heb ik trouwens nog steeds.Ik vond die van de WK vorig jaar vergelijkbaar, maar dan maakt de Spelen het mooier.
En ik ben oud genoeg om Ellen van Langen goud te hebben zien winnen, die staat voor mij eigenlijk nog op 1, omdat dat toen zo onverwacht was. NL stelde toen op atletiekgebied helemaal niks voor. Dus voor mij staat deze op nummer 2.
Mooiere ogen van verbazing zijn er sindsdien niet meer geweest.Ik was 11 toen Ellen van Langen won, ik kan het me nog goed herinneren. Later zag ik haar op een sportdag in Den Haag. Ik ging met haar op de foto en was apetrots op die foto. Die heb ik trouwens nog steeds.
Laat die zweem van doping maar weg, heeft ze zelf toegegeven dat ze gebruikt had. Punt is alleen dat in die tijd dat ook in atletiek zeer normaal was, dus grote kans dat haar tegenstandsters van toen dat ook gedaan hebben. De Olympische finale van 1988 100m heet niet voor niks de Dirtiest race ever.Dit was pas de 9e gouden medaille ooit in de atletiek. Daar zijn 4x Fanny Blankers-Koen van (incl. estafette) en dan hou je na 1948 maar 5 gouden medailles over. Ria Stalman (met zweem van doping), Ellen van Langen en 2x Sifan Hassan en dan deze.
En dat stond al 7 jaar...Roosen met een dik NR op de tienkamp, supergoed!
Dat is het ook.Jammer, 4e, maar dat zat er wel in. De beste man uit Grenada sprong 2,02 m. Daar heeft hij het gewonnen.
Maar echt fantastisch dit. Moet de beste Olympische meerkamp van een NLer ooit zijn
Jammer, 4e, maar dat zat er wel in. De beste man uit Grenada sprong 2,02 m. Daar heeft hij het gewonnen.
Maar echt fantastisch dit. Moet de beste Olympische meerkamp van een NLer ooit zijn
Leuk onderdeel dit omdat je zelf mag kiezen waar je de mannen en vrouwen inzet...