Nederland Topic

JMD

Well-known member
Waarom noemen ze niet al hun teams "Rode Duivels"? Dat kan toch net zo goed.
Precies. En dat 'Rode Duivels' bestaat echt al 50 jaar ofzo, dat is net zoals bij de Leeuwen hebben. Maar daarna heeft ongetwijfeld een marketingman/vrouw bedacht dat overal namen voor moeten komen. Nou is dat nog niet heel erg, maar het ergste is nog dat ze dat ook in hun communicatie gebruiken. Zit je op de sporza-site te kijken en lees je 'Cats verliezen' en dan moet je dus kijken wat het is...
 

JMD

Well-known member
Als ik Femke Bol hoor praten krijg ik altijd visioenen van een Disney-fguur, beetje Minny Mouse-achtig.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik vond die van de WK vorig jaar vergelijkbaar, maar dan maakt de Spelen het mooier.
En ik ben oud genoeg om Ellen van Langen goud te hebben zien winnen, die staat voor mij eigenlijk nog op 1, omdat dat toen zo onverwacht was. NL stelde toen op atletiekgebied helemaal niks voor. Dus voor mij staat deze op nummer 2.
Ik was 11 toen Ellen van Langen won, ik kan het me nog goed herinneren. Later zag ik haar op een sportdag in Den Haag. Ik ging met haar op de foto en was apetrots op die foto. Die heb ik trouwens nog steeds.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ik was 11 toen Ellen van Langen won, ik kan het me nog goed herinneren. Later zag ik haar op een sportdag in Den Haag. Ik ging met haar op de foto en was apetrots op die foto. Die heb ik trouwens nog steeds.
Mooiere ogen van verbazing zijn er sindsdien niet meer geweest.

Met als bonus dat heerlijke filmpje van Sierd de Vos met die mega-telefoon in de catacomben, dat daarna nog gebruikt is door de PTT als reclame
 

JMD

Well-known member
En nog een primeur: Dominica wint goud bij het hinkstapspringen, ook hun 1e Olympische medaille ever...

Niet precies buureilandjes, want Martinique ligt er nog tussen, maar dat is een 'DOMTOM' gebied, een Frans overzees gebied, dus hoort bij Frankrijk
 

erka

Well-known member
Dit was pas de 9e gouden medaille ooit in de atletiek. Daar zijn 4x Fanny Blankers-Koen van (incl. estafette) en dan hou je na 1948 maar 5 gouden medailles over. Ria Stalman, Ellen van Langen en 2x Sifan Hassan en dan deze.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Dit was pas de 9e gouden medaille ooit in de atletiek. Daar zijn 4x Fanny Blankers-Koen van (incl. estafette) en dan hou je na 1948 maar 5 gouden medailles over. Ria Stalman (met zweem van doping), Ellen van Langen en 2x Sifan Hassan en dan deze.
Laat die zweem van doping maar weg, heeft ze zelf toegegeven dat ze gebruikt had. Punt is alleen dat in die tijd dat ook in atletiek zeer normaal was, dus grote kans dat haar tegenstandsters van toen dat ook gedaan hebben. De Olympische finale van 1988 100m heet niet voor niks de Dirtiest race ever.
 

JMD

Well-known member
Jammer, 4e, maar dat zat er wel in. De beste man uit Grenada sprong 2,02 m. Daar heeft hij het gewonnen.
Maar echt fantastisch dit. Moet de beste Olympische meerkamp van een NLer ooit zijn
 

Bestaat niet meer

Well-known member
4e op 104 punten van brons. gezien PR's en SB's heeft Roosen hoogstens 30 punt laten liggen op zowel polsstok als hoogspringen. Met die 60 punt erbij was die nog steeds 4e geweest. Dan kun je dus wel spreken van maximaal haalbare (en niet vergeten dat 3 toppers weg vielen, 1 vooraf tienkamp en vandaag 2 met ongeldige pogingen bij polsstok)
 

JMD

Well-known member
Leuk onderdeel dit omdat je zelf mag kiezen waar je de mannen en vrouwen inzet...
 

erka

Well-known member
Jammer, 4e, maar dat zat er wel in. De beste man uit Grenada sprong 2,02 m. Daar heeft hij het gewonnen.
Maar echt fantastisch dit. Moet de beste Olympische meerkamp van een NLer ooit zijn

Yep, is het ook, 8607 punten.
 
Bovenaan