Nederland Topic

JMD

Well-known member
Heel erg subjectief, maar ik vind haar echt de allermooiste loop hebben die ik ooit heb gezien. Het is zo ongelooflijk soepel, zo elegant, zo effectief. Een hinde. Nu al één van de grootste Nederlandse sportvrouwen ooit.
Ik vond die van de WK vorig jaar vergelijkbaar, maar dan maakt de Spelen het mooier.
En ik ben oud genoeg om Ellen van Langen goud te hebben zien winnen, die staat voor mij eigenlijk nog op 1, omdat dat toen zo onverwacht was. NL stelde toen op atletiekgebied helemaal niks voor. Dus voor mij staat deze op nummer 2.
 

erka

Well-known member
Even bijkomen zeg. Jemig moet eigenlijk nu een stukje lopen om de adrenaline kwijt te raken.

ZuigerT Stekelenburg, optiefen!
 

erka

Well-known member
Ik vond die van de WK vorig jaar vergelijkbaar, maar dan maakt de Spelen het mooier.
En ik ben oud genoeg om Ellen van Langen goud te hebben zien winnen, die staat voor mij eigenlijk nog op 1, omdat dat toen zo onverwacht was. NL stelde toen op atletiekgebied helemaal niks voor. Dus voor mij staat deze op nummer 2.

Hoe kun je dit nou vergelijken op die manier? Is toch totaal onvergelijkbaar?
 

JMD

Well-known member
De split van Bol was 47,94... Echt ongelooflijk. Zo zonde dat ze niet 400horden en 400vlak kan lopen...

En nu weer die inhaalrace in bhet zwembad...
 

erka

Well-known member
Gaat die Stekelenburg het met voetbal vergelijken. Dan ben je toch wel een klein beetje een sukkel.

Dat interview met Bonevacia. Als ik naast Stekelenburg had gestaan had ik Stekelenburg met ippon op de grond gelegd. Lul.
 

JMD

Well-known member
ZuigerT Stekelenburg, optiefen!
Waarom kijk jij nog op de NOS? ;)

Hoe kun je dit nou vergelijken op die manier? Is toch totaal onvergelijkbaar?
Je mag toch van mening verschillen? Ik heb genoten van die race, maar 32 jaar terug deed ik dat net zo van Van Langen. Die race geeft me nog steeds kippenvel, en dat zal bij deze ook zo blijven, zeker.
 

JMD

Well-known member
Had die gast niet gewoon ouderschapsverlof kunnen opnemen?
Verbaast mij idd dat die hier is...

Maar goed, zijn vader was ook altijd weg met Studio Sport in de weekenden en door deweek rector van een school in Amsterdam, die heeft zijn vader ook bijna niet gezien.
 

erka

Well-known member
Na Van 't End nu Stekelenburg in de ippon?

Erka kwartfinale, mat 4.

Zeker, inspiratie gekregen na die gemakkelijke overwinning op Noel van 't End. Hij pakte alleen maar mijn armen vast, maar deed verder niks en toen kon ik m makkelijk vloeren (y)
 
  • Geweldig
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ik lees nu trouwens de bijnaam van de Belgische gemengd estafetteploeg.
Laten we eerst even de namen langslopen van de andere estafetteploegen:
4x100 heren: Falcons
4x100 dames: Rockets
4x400 heren: Tornados
4x400 dames: Cheetahs

Oke, mooie namen, en wat is dan de bijnaam van de gemengdestafetteploeg?
De Waffles... De wafels...

Dan verdien je ook niks. Sowieso is het al kinderachtig om te praten over 'we gaan nu naar de Cats' of 'naar de Lions' (wat ze continu doen)... Klinkt een beetje zoals speelgroepjes bij de scouting bij kleine kinderen. Maar dan kom je aan met Wafels...
 
  • Haha
Waarderingen: PES5

erka

Well-known member
Die Belgen hebben dat voor elk team he, zo'n debiele bijnaam.

Waarom noemen ze niet al hun teams "Rode Duivels"? Dat kan toch net zo goed.
 
Bovenaan