Nacompetitie topamateurs

JMD

Well-known member
Dat HBC is in 8 jaar van de 4e klasse naar de 3e divisie gegaan...
Jep... Was jarenlang een 'laagspelende club'. Heb vaak mogen voetballen daar aan de Cruquiusweg. Niet alleen voor sv Hillegom, maar de velden van HBC waren oorspronkelijk van het kleinseminarie 'Hageveld' (waar Youp van 't Hek ooit 1 jaar doorbracht en er vaak over vertelt in zijn shows), ik heb zelf op die school gezeten toen het een 'gewone' middelbare school was. Die velden zijn toen voor het symbolische bedrag voor 1 gulden verkocht aan de club onder voorwaarde dat de school daar zijn sportdagen mocht houden. Dus heb als leerling regelmatige op die velden gevoetbald van HBC.

Nog geen kilometer bij HBC vandaan speelt RCH, dat was jaren 80/90 een hoofdklasse club op zondag, ook nog wel eens kampioen geworden van de hoofdklasse volgens mij en speelden mid jaren 80 voor de beker tegen Ajax. RCH was de oude club van Johan Neeskens en zakte na de jaren 90 ver weg...
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik zit nu in 's-Gravenzande bij familie. Er was hier groot feest gisteren omdat de plaatselijke FC naar de derde divisie is gepromoveerd.
 

noordooster

Well-known member
Jammer dat Harkemase Boys in de verlenging verloor van Maassluis.
Nu maar hopen dat Genemuiden de tweede club uit district Noord wordt in de tweede divisie.
Gerechtigheid voor Olde Veste '54. Het versloeg Broek op Langedijk met 5-0 en komt komend seizoen uit in de vierde divisie.
 

JMD

Well-known member
Woensdag de 1e wedstrijd finale 2e/3e divisie: Excelsior Maassluis - sc Genemuiden

Tevens de 1/2 finale herkansing: Achilles Veen - ROHDA Raalte en JOS/Watergraafsmeer - Unitas. Dit zijn enkele duels
 

SC Heerenveen

Well-known member
En HBC en Huizen promoveren naar de 3e divisie.
Ik had Rohda Raalte tegen Huizen woensdag. Eerste helft had Rohda Raalte voldoende kansen om te scoren. Na een half uur kwam de wedstrijd meer in evenwicht, tweede helft was Huizen beter. Het scoorde daarin ook. Mijn collega aan de overkant en ikzelf keurden beide een doelpunt af wegens buitenspel. Supporters van Huizen waren massaal aanwezig en konden mijn beslissingen niet vaak waarderen. 😂
 

Fregge

Well-known member
Tja helaas. Het was een toetje, maar als je dat toetje dan krijgt, wil je hem ook helemaal opeten in plaats van dat de ober na 2 van de 3 bolletjes ijs hem weer mee terug neemt. Leuke spannende wedstrijden mee gemaakt en onder de streep een topseizoen gedraaid.
 

Pieros

Active member
Ik had Rohda Raalte tegen Huizen woensdag. Eerste helft had Rohda Raalte voldoende kansen om te scoren. Na een half uur kwam de wedstrijd meer in evenwicht, tweede helft was Huizen beter. Het scoorde daarin ook. Mijn collega aan de overkant en ikzelf keurden beide een doelpunt af wegens buitenspel. Supporters van Huizen waren massaal aanwezig en konden mijn beslissingen niet vaak waarderen. 😂
Hoe ga je daarmee om? Ik kan me voorstellen dat je vaker gezeik krijgt, zeker uit het publiek.
 

Mommiej

Well-known member
ruststand voor plek in 2e divisie (heenwedstrijd)
Excelsior Maassluis - SC Genemuiden 2-1

ruststanden voor plek in 3e divisie (halve finale 1 wedstrijd)
ROHDA Raalte - Achilles Veen 1-1
JOS Watergraafsmeer - GVV Unitas 1-1
 

JMD

Well-known member
Excelsior Maassluis wint met 3-1, zaterdag de return

ROHDA Raalte wint met 2-1 van Achilles Veen en Unitas met 2-3 bij JOS/Watergraafsmeer. De finale om het resterende derdedivisieticket gaat dus tussen ROHDA Raalte en Unitas. Geen idee wie thuis speelt (en hoe dat bepaald wordt)
 

Mommiej

Well-known member
Excelsior Maassluis wint met 3-1, zaterdag de return

ROHDA Raalte wint met 2-1 van Achilles Veen en Unitas met 2-3 bij JOS/Watergraafsmeer. De finale om het resterende derdedivisieticket gaat dus tussen ROHDA Raalte en Unitas. Geen idee wie thuis speelt (en hoe dat bepaald wordt)

De finale tussen ROHDA Raalte en Unitas gaat gespeeld worden op neutraal terrein, net zoals in de normale nacompetities bij de amateurs als het over 1 wedstrijd gaat.

JOS mistte in 90e minuut nog een penal voor 3-3.
 
Bovenaan