Nacompetitie topamateurs

JMD

Well-known member
Als ik alles goed heb bekeken zijn dit de indelingen nacompetitie:

2e/3e divisie:
Harkemase Boys - SteDoCo (A)
TEC - sc Genemuiden (B)
Hercules - Excelsior Maassluis (C)
Blauw Geel '38 - Kozakken Boys (D)
2e ronde: C-A en D-B
3e ronde: winnaars 2e ronde tegen elkaar, winnaars naar 2e divisie komend seizoen

3e/4e divisie:
HBC - Scherpenzeel (A)
AZSV - Huizen (B)
JOS/Watergraafsmeer - Staphorst (C)
ROHDA Raalte - Hoogeveen (D)
Westlandia - Achilles Veen (E)
Halsteren - 's Gravenzande (F)
SMitshoek - AWC (G)
Dongen - Unitas (H)
2e ronde: C - A, D - B, G - E en H - F
Winnaars 2e ronde naar 3e divisie komend seizoen

De 4 verliezers van de 2e ronde spelen dan in 2 rondes (steeds enkele duels) om nog 1 overgebleven ticket 3e divisie (vrijgekomen wegens terugtrekken OSS"20)
 

Fregge

Well-known member
Die thuisregel blijft ook een vaag concept. Maakt daar gewoon een vast ding van (dat winnaar van wedstrijd C bijvoorbeeld altijd eerste wedstrijd thuis speelt)
 

Joost

Well-known member
Die thuisregel blijft ook een vaag concept. Maakt daar gewoon een vast ding van (dat winnaar van wedstrijd C bijvoorbeeld altijd eerste wedstrijd thuis speelt)
Hoezo? De bestgeëindigde ploeg heeft thuisvoordeel. Lijkt me niet zo vaag.
 

Mommiej

Well-known member
En dit is niet alleen in de nacompetitie voor topamateurs zo, maar ook in de lagere klassen waar het sowieso maar over 1 wedstrijd gaat (finale dan wel op neutraal terrein)
 

JMD

Well-known member
2e/3e divisie
Hercules 1 Excelsior M. 1
Harkemase Boys 1 SteDoCo 1
Blauw Geel'38 2 Kozakken Boys 1
TEC 1 SC Genemuiden 0

3e/4e divisie
AZSV 0 Huizen 1
JOS Watergr. 1 Staphorst 2
Rohda Raalte 1 Hoogeveen 3
HBC 0 Scherpenzeel 0
Smitshoek 1 AWC 1
Halsteren 2 's-Gravenzande 3
Dongen 1 GVV Unitas 1
Westlandia 0 Achilles Veen 3
 

Fregge

Well-known member
Eerste slag geslagen. Verlies je zaterdag ga je in ieder geval met opgeheven hoofd de nacompetitie uit. Maar er liggen ook kansen
 

De Groene Scout

Well-known member
Genemuiden, Excelsior M, Harkemase Boys en Blauw Geel'38 nog in de race voor plekje 2e divisie.
De ambitieuze clubs TEC en SteDoCo dus niet en Kozakken Boys nu gedegradeerd.
 

JMD

Well-known member
Ik was bij Excelsior Maassluis - Hercules vanmiddag, apart potje. Eerste 25 minuten heel gezapig, waarbij Excelsior M echt nergens was, Hercules combineerde overal vrolijk doorheen, kreeg 1 of 2 grote kansen, maar maakten ze niet. Toen een gek moment waarbij een speler van Hercules over de boarding verdween (al dan niet door een duw van een Excelsior Maassluisspeler), waardoor er een opstootje volgde. Op dat moment stond er nog een corner open voor Excelsior M en uit de afgeslagen corner schoot de Excelsiorspeler de bal schitterend binnen.
Hierna nog een paar kleine opstootjes, de bank ging zich ermee bemoeien en een minuut of 5 voor rust was er ineens een idiote overtreding van een Excelsior Maassluisspeler, die rood had moeten zijn, maar wegkwam met geel, waardoor de gemoederen nog verhitter raakten. Op slag van rust werd het ineens 2-0. Die klap kwam Hercules eigenlijk niet meer te boven, na rust was er niks meer over van het goede spel en toen de Tricolores een kwartier voor tijd 3-0 maakten was het over.,
 

JMD

Well-known member
En dit zijn dan de paringen volgens mij:

1/2 finale 2e/3e divisie:
Harkemase Boys - Excelsior Maassluis
Blauw Geel '38 - sc Genemuiden
Winnaars door naar de finale

Finales 3e/4e divisie:
HBC - JOS/Watergraafsmeer
ROHDA Raalte - Huizen
Smitshoek - Achilles Veen
Unitas - 's Gravenzande
 

Joost

Well-known member
VOC, Rotterdamse club met een voorkeursdag op zondag speelde vanwege de indeling dit seizoen alles op zaterdag. In de nacompetitie voor promotie naar de 4e Divisie moesten ze tegen De Ster uit Stein. Die wedstrijd werd op zaterdag gepland waardoor De Ster niet compleet was. Bijzonder.
 

Fregge

Well-known member
Zo wat een mooie wedstrijd. Op zich waren we tot de 1-0 gelijkwaardig, maar toen viel snel de 2-0. Toen dacht ik even dat het voorbij was. Gelukkig daarna op 't einde nog de 2-1 waardoor we gingen verlengen. Gebeurde daarin niet zoveel en we stopten gelukkig 1 pingel meer dan Kozakken
 

Joost

Well-known member
Ik ga, als het verkeer en de kids meewerken, toch maar eens kijken bij Blauw Geel 38 v Genemuiden.
 
Bovenaan