Nacompetitie topamateurs

JMD

Well-known member
De finale tussen ROHDA Raalte en Unitas gaat gespeeld worden op neutraal terrein, net zoals in de normale nacompetities bij de amateurs als het over 1 wedstrijd gaat.
En hoe werd dan bepaald wie er thuis speelde in de 1/2 finale
 

de waan

Well-known member
Hee, ik meende in eerste instantie gezien te hebben dat VOC had gewonnen van WNC. Maar dat heb ik dan kennelijk verkeerd gezien.

In blessuretijd 3-3 geworden, wellicht tussenstand aangezien voor eindstrand.
 

Joost

Well-known member
Hee, ik meende in eerste instantie gezien te hebben dat VOC had gewonnen van WNC. Maar dat heb ik dan kennelijk verkeerd gezien.

In blessuretijd 3-3 geworden, wellicht tussenstand aangezien voor eindstrand.

Apart dat de KNVB 0-0 meldt als uitslag.
 

Mommiej

Well-known member
Excelsior Maassluis maakt er 3 in slotkwartier en wint ook met 0-3 in Genemuiden en blijft 2e divisionist. Genemuiden blijft in de 3e
 

JMD

Well-known member
En Rohda Raalte wint met 4-0 van Unitas en pakt de herkansingsplek voor die 3e divisie
 

Mommiej

Well-known member
ROHDA Raalte promoveert naar 3e divisie, Unitas degradeert naar de 4e. Het wordt 4-0 voor ROHDA Raalte.
 

Mommiej

Well-known member
Voor 1 plekje in 4e divisie:
kwartfinales
Wippolder - SHO 4-1
Flevo Boys - BOL 4-1

halve finales a.s. woensdag
Flevo Boys - VOC
Wippolder - DZC'68
 

JMD

Well-known member
De 36 deelnemers 3e divisie zijn dus bekend, heb even gekeken naar wat een logische indeling zou zijn en het is maar net hoe je de grens legt.
Afgelopen seizoen was de A12 ongeveer de grens, alles ten zuiden ervan speelde in B (muv DOVO), alles erboven in A (muv Sportlust).
Als komend seizoen DOVO bij B komt en alle promovendi/degradanten op de A12-manier verdeeld worden dan heb je 2 groepen van 18...
A: Ajax Am, DEM, DVS'33, Eemdijk, Excelsior'31, Genemuiden, Hark. Boys, HBC, Hercules, HSC, Huizen, Lisse, IJsselmeervogels, Rijnvogels, ROHDA Raalte, Sp. Nijkerk, Urk, VVSB
B: ASWH, Blauw Geel, DOVO, Gemert, GOES, Gravenzande, Hoek, Kloetinge, Koz Boys, Meerssen, Rosmalen, Quick (H), Smitshoek, Sportlust, SteDoCo, TEC, TOGB, UNA
 

JMD

Well-known member
Ja, die zou ook kunnen idd. de scheiding oostwest doen ipv noordzuid. Ook wel eens leuk
 

Amateurkenner

New member
Een vraag: De KNVB gaf aan dat vanaf seizoen 24/25 acht 1e klasses komen en zestien 2e klasses. Nu heb je volgend seizoen 110/111 teams in de 1e klasse. Daar kan je prima 8 competities van maken.

Maar je hebt 243 teams in de 2e klasse (134 op zaterdag, 109 op zondag). Als je hier 16 competities van wilt maken, moet je 15/16 teams in een competitie gaan plaatsen. Lijkt er dus op dat de KNVB zich heeft misrekent en de versterkte degradatie onvoldoende is geweest.

Hoe denken jullie dat de knvb dit oppakt?
 

Joost

Well-known member
Ik kom op 135 zaterdag en 108 zondag. :)

Maar goede vraag. Vooral de zondag West1 met 19 clubs wordt een enorme uitdaging.
 
Laatst bewerkt:

Amateurkenner

New member
O dan mis ik een overstapper in West1. Heb daar namelijk 20 teams op de zondag. Eigenlijk is enige oplossing voor KNVB om te vragen of paar zondagteams in zaterdagcompetitie willen spelen.
 
Bovenaan