JMD
Well-known member
O, er staat genoeg rotzooi in die Top2000 ja. Maar ook zat moois.Het gaat hier natuurlijk wel om de grote massa. 'Music for the milions'. En laten we eerlijk zijn kwaliteit en massa gaan zelden samen.
Kan je redenatie ook andersom zeggen: er zal wel een reden zijn waarom bepaalde bands vooral obscuur blijven.
En dat is net zo min waar als jouw redenatie.
Moet vooral altijd hard lachen om mensen die iets mooi te vinden wat weinigen mooi vinden en dan (heel elitair) zeggen dat dat is omdat zij niet van 'massaproductie' houden maar van de kleine pareltjes. Hoezo je beter voor willen doen dan de rest.
Ik zal nooit Frans Duijts luisteren, heb nog nooit een Bouquetreeks gelezen (o ja, trouwens wel. In VWO4. Wij hadden een leraar Nederlands die wilde dat we een Bouquetreeks lazen, en een verslag daarover schreven. Een maand later moesten we een literair werk lezen + verslag. Hij wilde aantonen dat Bouquetreeks onzin was.) en heb ook geen huilend zigeunerjongetje thuis hangen (ook geen Caraveggio trouwens). Ik lees wel Mulisch en heb een kamer vol met boeken, waaronder 2 kasten vol Engels en Nederlandse literatuur. Maakt mij dat dan een beter mens dan iemand die een Bouquetreeks leest? Hou op. Ik luister liever Queen, Fleetwood Mac en Beatles/Stones dan Frans Duijts en al zijn Nederlandstalige vriendjes. Maakt me dat beter? Tuurlijk niet.
Laatst bewerkt: