Muziek algemeen

Marinos

Well-known member
Iets wat raar klinkt hoeft het nog niet te zijn.

En ja, ik merk in mijn omgeving dat het verbindt. Toen mijn oma nog leefde kwam zij met hele mooie verhalen doordat ze een bepaald nummer op de Top2000 hoorde, idem met mijn ouders, die komen met jeugdherinneringen. Zij horen aan de andere kant weer dan 'modernere' nummers zoals bv Radiohead en Nirvana. Dit heb ik ook in mijn omgeving gemerkt bij vrienden, collega's etc.. Dat bedoel ik met het verbinden. Niet dat als de Top2000 niet zou bestaan dat er dan oorlog zou zijn, hou op.
Jij bent dan ook gewoon een rare snuiter.
 

De Wolf

Well-known member
Frans Bauer heeft overigens een nummer van Elvis gejat

Ik zeg pleur alle gejatte nummers eruit.

Vooral die van Guus (sorry Fabian) mogen ze schrappen
 

JMD

Well-known member
Frans Bauer heeft overigens een nummer van Elvis gejat

Ik zeg pleur alle gejatte nummers eruit.

Vooral die van Guus (sorry Fabian) mogen ze schrappen

Op dat nummer van Hazes na zijn dat allemaal geen gejatte nummers.
 

Maasveld

Well-known member
Iets wat raar klinkt hoeft het nog niet te zijn.

En ja, ik merk in mijn omgeving dat het verbindt. Toen mijn oma nog leefde kwam zij met hele mooie verhalen doordat ze een bepaald nummer op de Top2000 hoorde, idem met mijn ouders, die komen met jeugdherinneringen. Zij horen aan de andere kant weer dan 'modernere' nummers zoals bv Radiohead en Nirvana. Dit heb ik ook in mijn omgeving gemerkt bij vrienden, collega's etc.. Dat bedoel ik met het verbinden. Niet dat als de Top2000 niet zou bestaan dat er dan oorlog zou zijn, hou op.
Goeie dag, hoeveel kratten had je op toen je dit postte?
 

Mr. Wrong

New member
Het gaat hier natuurlijk wel om de grote massa. 'Music for the milions'. En laten we eerlijk zijn kwaliteit en massa gaan zelden samen.
De Bouquetreeks wordt meer gelezen dan Harry Mulisch. Frans Duits wordt meer beluisterd dan Bach en er hangen in de verschillende woonkamers meer huilende zigeunerjongetjes dan pak 'm beet een reproductie van Caravaggio.
 

Batigoal

Well-known member
Ik zeg pleur alle gejatte nummers eruit.

Dan ga je weinig nummers over houden in de Top 2000.

Ik krijg gelijk weer beelden van de jaarlijks drachtige Matthijs van Nieuwkerk die kwijlend komt vertellen dat 'leermeester' Leo Blokhuis ??n of ander lulverhaal heeft over de oorsprong van weer een nummer.

De Top 2000 behandelen op televisie, daar wordt ik pas agressief van.
 

De Wolf

Well-known member
Een slap aftreksel van the Carpenters. In die tijd was het nogal gebruikelijk om een nummer uit de jaren 60 of 70 te jatten, wat te bewerken zodat je kon mee liften op de Happy Hardcore hype.
 
Bovenaan