Muziek algemeen

De Wolf

Well-known member
Gelukkig hebben ze wel nummers zoals Kenny B ed uitgelaten. Ik zeg pleur alles van na 2010 eruit. Wel jammer dat Stromae er dan uitvliegt, maar ik heb wel geduld tot 2018
 

JMD

Well-known member
Gelukkig hebben ze wel nummers zoals Kenny B ed uitgelaten. Ik zeg pleur alles van na 2010 eruit. Wel jammer dat Stromae er dan uitvliegt, maar ik heb wel geduld tot 2018
Dat laatste sowieso. Vroeger met de top100 Aller Tijden van Veronica (altijd uitgezonden op Goede Vrijdag) moest een liedje minimaal 2 jaar oud zijn. Dat zou ik er wel graag in hebben idd. Als dan na 2 jaar blijkt dat een liedje nog steeds in de belangstelling staat, kan het er in. Maar de hype is dan over.

Ik heb dus geen Adele gestemd, word nu al weer moe van dat gehype van haar. Hoorde van de week dat nieuwe nummer van haar, dat is dus echt nog hetzelfde als de eerste CD. Vernieuwt zich niet. En dat terwijl grote bands/artiesten juist wel af en toe een andere richting in gaan.

Ach, de kritiek op de lijst blijft ook elk jaar standaard. Maar goed, ieder zijn smaak. Sommigen koketteren liever met het feit dat ze naar een obscuur bandje luisteren dat niemand kent. (en wat misschien ook wel een reden heeft dat niemand ze kent... ;) )

Het mooie aan de Top2000 vind ik dat er verschillende stijlen in voorkomen. (en ja, de ene stijl wat vaker dan de ander, het blijft Radio2. Laat je de lijst samenstellen door een 3FM-luisteraar ziet ie er weer anders uit, idem voor QMusic of 538) Nu dus ook al Charly Lownoise, eerder Nirvana, Radiohead e.d.. Geen muziek die ik normaal zou draaien, maar vind het dan leuk om te horen. De lijst wordt steeds moderner, was volgens mij onderzoek naar gedaan vorig jaar, dat de gemiddelde plaat in 2014 in de Top2000 10 jaar ouder was dan in 1999. Dus de onzin dat de lijst al jaren hetzelfde is klopt niet. Minimaal de helft is volgens mij al anders dan in 1999.
Enige nadeel vorig jaar vond ik dat Blof er zo vaak in stond. Als er 1 Nederlandse band overrated is, is dat Blof...

En zo lang er na afloop van de Top2000 blijkt dat minimaal de helft van de Nederlands geluisterd heeft zal het wel meevallen met de slechtheid van de lijst. Het is inmiddels traditioneel het 3e onderdeel geworden waar een Nederlander graag over moppert, naast het weer en Oranje.
 

gevegt

Well-known member
De Top 100 Allertijden werd in de goede tijd met kerst uitgezonden.

Betere lijst is er nooit meer geweest.
 

De Wolf

Well-known member
Het mooie aan de Top2000 vind ik dat er verschillende stijlen in voorkomen. (en ja, de ene stijl wat vaker dan de ander, het blijft Radio2. Laat je de lijst samenstellen door een 3FM-luisteraar ziet ie er weer anders uit, idem voor QMusic of 538) Nu dus ook al Charly Lownoise, eerder Nirvana, Radiohead e.d..

Ik ben van de generatie van Charly Lownoise ed. Verder een prima nummer, maar nu niet bepaald het eerste wat ik zou kiezen. Ik ben meer van Dune, maar dat zal er zeker nooit in komen. Ik hoop wel op 2 Unlimited. Dat is gewoon cult en hoort er zeker in. De top 2000 is ook een beetje muziekgeschiedenis.
 

JMD

Well-known member
Ik ben van de generatie van Charly Lownoise ed. Verder een prima nummer, maar nu niet bepaald het eerste wat ik zou kiezen. Ik ben meer van Dune, maar dat zal er zeker nooit in komen. Ik hoop wel op 2 Unlimited. Dat is gewoon cult en hoort er zeker in. De top 2000 is ook een beetje muziekgeschiedenis.
Precies.

En de lijst verbindt. Oude generaties met jonge.
 

Jozsef

New member
Straks weer 36 nummers van die dikke plofkip Adele in de top 100. Genieten hoor.

Ja, maar haar bereik is zo oneindig hoog. Dat haat ik nou juist! Vroeger ook al bij Whitney Houston en Mariah Carey. Of nog erger: Glennis Grace. :werder:
 

Janssen

Well-known member
Muziek algemeen

Ja, maar haar bereik is zo oneindig hoog. Dat haat ik nou juist! Vroeger ook al bij Whitney Houston en Mariah Carey. Of nog erger: Glennis Grace. :werder:

Ga weg met dat bereik. Hamburgers binnen handbereik ja, dat heeft ze wel.
 

Fabian

Active member
Ik kan Adele beter handelen dan de dames die je vervolgens opnoemde. Of Celine Dion... huiver!

Echt, dat Titanic-nummer. Ze had gewoon mee moeten zinken.
 
Bovenaan