Muziek algemeen

JMD

Well-known member
Ga godverdegedver aan de zuip, je hebt vandaag genoeg onzin op dit forum geplemd.
Haha....

Opvallend dat als iets jou niet bevalt je het direct onzin noemt...

Beetje in de stress door de storing bij KPN? Of bang dat HSV zometeen gaat verliezen?
 

de waan

Well-known member
Het is gewoon een lijstje met 2000 nummers, voornamelijk samengesteld door mensen van tussen de 40 en 60 en dus met een nogal groot "ouwelullengehalte".. Laten we nou niet net gaan doen alsof het ook maar iets meer is dan dat.
 

de waan

Well-known member
Ik vind het allemaal prima, maar er wordt soms wel erg gewichtig gedaan over die top 2000. Alsof het een soort diepere betekenis heeft of zo.

De laatste jaren zelf ook vaak wel gestemd, maar luisteren doe ik het zelden.
 

Fabian

Active member
Ik vind het allemaal prima, maar er wordt soms wel erg gewichtig gedaan over die top 2000. Alsof het een soort diepere betekenis heeft of zo.

De laatste jaren zelf ook vaak wel gestemd, maar luisteren doe ik het zelden.

Ik had het niet specifiek tegen jou hoor.

En ik vind de Top2000 niet een enorm belangrijke lijst. Het heeft wel een gigantisch commerci?le vlucht genomen. Het is een hot item in de media. Maar ach...

Maar ieder lijstje vormt zich naar de luisteraars die naar die zender luisteren. Meer is het ook niet.
 

gevegt

Well-known member
Het wordt de laatste jaren zo gehypet en uitgemolken dat ik er nu al weer klaar mee ben.
Het ergste is nog dat kutcaf? met veel te veel tafeltjes en te weinig obers.
 

de waan

Well-known member
Was eigenlijk vooral een reactie op het "verbinden van generaties" wat ik hier ergens las.
 

JMD

Well-known member
Het wordt de laatste jaren zo gehypet en uitgemolken dat ik er nu al weer klaar mee ben.
Het ergste is nog dat kutcaf? met veel te veel tafeltjes en te weinig obers.
Die hype hoeft voor mij ook niet. Vind wat dat betreft het net zo erg als Serious Request, dat ook teveel gehypt is.

Maar goed, beide evenementen passen wel bij het eind van het jaar.

En ach, een lijst die door meer dan 11 miljoen luisteraars (78% van NL) beluisterd wordt, zal toch ook wel iets goeds hebben. (http://www.top40.nl/nieuws/top-2000-bereikt-11-2-miljoen-luisteraars)
Het is natuurlijk gewoon 'middle-of-the-road'muziek, en spreekt daarom zo veel mensen aan. En heb je een andere muzieksmaak, zet je een andere lijst op. Op 31-12 is altijd de Hemelse Honderd op Studio Brussel(?), daar vind ik weer helemaal niks aan, anderen vinden die weer fantastisch. Ieder zijn smaak.
 

JMD

Well-known member
Klinkt raar inderdaad.
Iets wat raar klinkt hoeft het nog niet te zijn.

En ja, ik merk in mijn omgeving dat het verbindt. Toen mijn oma nog leefde kwam zij met hele mooie verhalen doordat ze een bepaald nummer op de Top2000 hoorde, idem met mijn ouders, die komen met jeugdherinneringen. Zij horen aan de andere kant weer dan 'modernere' nummers zoals bv Radiohead en Nirvana. Dit heb ik ook in mijn omgeving gemerkt bij vrienden, collega's etc.. Dat bedoel ik met het verbinden. Niet dat als de Top2000 niet zou bestaan dat er dan oorlog zou zijn, hou op.
 

gevegt

Well-known member
Veronica had ook altijd een LP top zoveel. Dat was ook goed. Altijd twee nummers van een gekozen album met 1 nummer waarvan je dacht: Oja, die ken wel en is eigenlijk beter dan die hit.
 

JMD

Well-known member
Veronica had ook altijd een LP top zoveel. Dat was ook goed. Altijd twee nummers van een gekozen album met 1 nummer waarvan je dacht: Oja, die ken wel en is eigenlijk beter dan die hit.

Maar dat is heel vaak. Vaak is er op die albums zoveel moois verstopt, maar kent het merendeel van de mensen (behalve de echte fans van een artiest) slechts alleen de bekende liedjes.
 
Bovenaan