Muziek algemeen

Janssen

Well-known member
Er was geen algemeen muziektopic meer? Althans ik zie het niet.

Anyhow:

NEIL YOUNG HAALT MUZIEK VAN STREAMING DIENSTEN

Neil Young wil niet langer dat zijn muziek te streamen is. Niet vanwege financi?le overwegingen, maar omdat hij de geluidskwaliteit van diensten als Spotify en Deezer belabberd vindt. 'Streaming sucks', aldus Young op Facebook.


'Ik ben klaar met streamen,' schrijft Young in een uitgebreid bericht. 'Ik hoop dat dit ok? is voor mijn fans (...) Het gaat me om de geluidskwaliteit. Ik wil niet dat mijn muziek wordt gedevalueerd door de slechtste kwaliteit in de geschiedenis van uitzending of welke andere vorm van distributie dan ook. Het voelt niet goed dat dit op deze manier aan mijn fans wordt verkocht. Het is slecht voor mijn muziek. Voor mij gaat het om het maken en distribueren van muziek die mensen echt kunnen horen en voelen. Daar sta ik voor.' Young sluit een terugkeer naar dergelijke diensten echter niet uit: 'Als de kwaliteit weer terug is, kijk ik er nog eens naar. Zeg nooit nooit.'

De 69-jarige singer-songwriter heeft geluidskwaliteit hoog in het vaandel: eerder dit jaar lanceerde hij de ?superieure? muziekspeler Pono en de bijbehorende online muziekwinkel PonoMusic Store, waar je muziek kunt krijgen in hoge geluidskwaliteit. Youngs nieuwe album The Monsanto Years verscheen eind juni. Dat album staat, net als al zijn andere releases, op moment van schrijven overigens nog gewoon op Spotify.

Bron: OOR

Zou Ome Neil weten dat de geluidskwaliteit op Spotify net zo hoog is als die van zijn cd's in de winkel?
 

fr-keff

Active member
Wat is er mis met de kwaliteit van Spotify? Is er een verschil dan met een CD? Zou niet eens meer weten hoe een CD klinkt. ;)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb geen idee van de kwaliteitsverschillen tussen CD en Spotify. Neil is wel altijd bezig met die kwaliteit. Niet voor niets dat hij in zo'n Pono project zit.
 

de waan

Well-known member
Wel raar dat lui die al decennia lang op een podium staan en dus hun oren onderhand aardig verpest moeten hebben een kwaliteitsverschil horen.

Ik hoor het niet in ieder geval.
 

Janssen

Well-known member
Met Spotify Premium stream je in 320 kbps en een cd is 384 kbps. Dat verschil hoort niemand.

Pas bij .FLAC bestanden hoor ik wel degelijk verschil (1411,2 kbps) maar dat moet dan al door een goede hoofdtelefoon op hoog volume.
 

inhethoekje

Active member
Met Spotify Premium stream je in 320 kbps en een cd is 384 kbps. Dat verschil hoort niemand.

Pas bij .FLAC bestanden hoor ik wel degelijk verschil (1411,2 kbps) maar dat moet dan al door een goede hoofdtelefoon op hoog volume.


Hoeveel huishoudens hebben tegenwoordig nog een koptelefoon in huis, 99 procent luistert met de bijgeleverde oordopjes van hun mobiel hun muziek op de bank en als er al een koptelefoon in huis is dan is het een ding van 20 euro wat ze een keer hebben meegepakt in de aanbiedingenbak bij de kassa van de Mediamarkt.

Ik kom koptelefoons nog zelden tegen als ik ergens op bezoek ben, en dat blijft vreemd als de gastheer me verteld gek te zijn op muziek.
 

Janssen

Well-known member
Hoeveel huishoudens hebben tegenwoordig nog een koptelefoon in huis, 99 procent luistert met de bijgeleverde oordopjes van hun mobiel hun muziek op de bank en als er al een koptelefoon in huis is dan is het een ding van 20 euro wat ze een keer hebben meegepakt in de aanbiedingenbak bij de kassa van de Mediamarkt.

De fijnproevers zijn aan het uitsterven, daar heb je gelijk in.
 

inhethoekje

Active member
De fijnproevers zijn aan het uitsterven, daar heb je gelijk in.


Ik zie jou wel investeren in een goede koptelefoon maar het gros hoort totaal geen verschil met wat Neil Young beweerd.

Ik ben groot fan van Neil maar hier zit hij gewoon te zeiken en zijn eigen project, Pono, een beetje naar voren te schuiven, meer niet.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik heb er ook ??n, al is dat vanwege mijn muziek smaak en mijn sociale karakter
 

inhethoekje

Active member
Zelfde met een cd en een vinylplaat,je moet thuis een goede draaitafel hebben met dito speakers en versterker om het verschil te horen.

Leuk al die mensen die zeggen dat ze het horen maar op een draaitafel die nog op zolder stond uit de jaren 90 met lullige bijbehorende speakers hoor je het echt niet.
 

Janssen

Well-known member
Zelfde met een cd en een vinylplaat,je moet thuis een goede draaitafel hebben met dito speakers en versterker om het verschil te horen.

Leuk al die mensen die zeggen dat ze het horen maar op een draaitafel die nog op zolder stond uit de jaren 90 met lullige bijbehorende speakers hoor je het echt niet.

Verschil met vinyl hoor je inderdaad echt wel als je een goede versterker en speakers hebt. Dat is toch nog steeds het fijnste geluid.

Ik ben alweer een tijdje vinyl aan het kopen maar heb nog geen speler en boxen, ben me nog aan het ori?nteren.
 

de waan

Well-known member
Het is ook gewoon mooier, een platenhoes.

Ik koop al een tijdje geen cd's meer omdat ik weer terug wil naar vinyl, maar ik heb ook nog geen speler dus dan haal ik ook nog maar geen platen in huis.
 

Janssen

Well-known member
Het is ook gewoon mooier, een platenhoes.

Ik koop al een tijdje geen cd's meer omdat ik weer terug wil naar vinyl, maar ik heb ook nog geen speler dus dan haal ik ook nog maar geen platen in huis.

Ik heb vrouwlief wat vinylframes laten halen bij Ikea en nu hangen ze mooi aan de muur.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jozsef attendeerde mij erop dat 5 december DVK-favoriet Ghost gaat spelen in Tivoli/Vredenburg in Utrecht. Wij willen er heen. Meer ge?nteresseerden?
 

Jozsef

New member
Was toch midden in de stad aan 't werk. 19.50 dus. Er kwam nog 1.50 bij per kaart. Maar nog een schijntje natuurlijk.
Zin an, Tivoli wordt een primeur voor mij als ouwe lul zijnde. Heilige grond natuurlijk, zeker voor elke PJ fan. :rumcolaa:
Nieuwe album van Ghost, met Papa III (release 21-8) wordt ook goed ontvangen. Lees er goede berichten over.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Echt zin in! Ik heb voor die tijd nog Opeth, Riverside en rockopera The Human Equation van Ayreon op het programma staan. Mooie vooruitzichten!
 

Jozsef

New member
Hoog tijd voor een serieus poppodium in Rotterdam. Zou toch komen in de oude Hollywood dacht ik?
 
Bovenaan