La Furia Roja

Raul

Well-known member
Die heb je overal wel Skap in Europa. In Portugal zitten ze al ages. Ik weet niet hoe het is met de integratie van de zigeuners in Portugal maar dat zal vast niet best zijn. Ik heb weleens gelezen dat Lissabon erg veel zigeuners heeft en natuurlijk zwaar vertegenwoordigd zijn in la criminalidad natuurlijk ;). Ander topic, ander discussie en iets voor U.G. ;)
 

U.G.

Well-known member
Os ciganos zitten inderdaad al lang in Portugal, ze zijn van daaruit ook massaal naar Brazili? vertrokken. Zijn ff onder ons gezegd best wel hosselaars ja....in Lisboa ( centrum chiado omgeving ) zijn ze oververtegenwoordigd in zakkenrollerij, oplichtingen, straatroven, drugs, schietpartijen etc.

Zigeuners zijn wel altijd best flink gediscrimineerd in Portugal, in een hoek gezet en daar gehouden...desondanks is er wel in de laatste twintig jaar veel aan sociale woonbouw gedaan voor ze e.d. Of ze ten grondslag hebben gelegen aan de Fado weet ik eerlijk gezegd niet, de fascisten hebben tijdens hun bewind heel veel verdraaid ook.

Ik heb Quaresma persoonlijk ontmoet in Barendrecht waar Porto destijds een trainingskamp had opgeslagen, werkelijk een supersympathieke kerel die dus familie schijnt te hebben in mijn geboortewijk.
 

U.G.

Well-known member
Let's see amigo en ik ben natuurlijk voor Portugal en vooral Quaresma, de uber-gitano ;). Telkens als hij erin komt, dan gebeurt er wat ;)

Ik heb er best wel vertrouwen in moet ik je zeggen....mag jij mij daar straks op afrekenen ;)

De coach heeft op de juiste moment z'n koppigheid los gelaten, een tactisch plan neergezet laatst, en dat was begrijpelijk....en nu wil ik Adrien Silva en Joao Mario ook echt los zien komen. Maar goed, met Pepe en William achter je, de goeie backs en met de bazen voorin, hoef je nu de strijd er ( hopelijk ) tegen hunzelf op zit nergens voor te tuchten.
 

U.G.

Well-known member
Lopetegui wordt de nieuwe bondscoach van Spanje. Hij heeft hiervoor FC Porto gecoached, en was daarin zo slecht dat het soms leek dat het erom te doen was. Maar bondscoachen is een ander vak.


Trouwens, wat een mooie vorige post hier van me, myself and I.
 

Xisco

Member
Het werd door La caverna blanca met trommelgeroffel, trompetgeschal en ander kabaal gebracht: de selectie telde voor het eerst in een jaar of tien weer meer merengues dan blaugranas (een interland van omtrent een bekerfinale tussen Bar?a en Athletic uitgezonderd). Inmiddels is het weer rechtgetrokken met de aankoop van Paco Alc?cer: zes om zes.

Goed, dat was het niet-nieuwswaardige van de eerste selectie van Julen Lopetegui. Opmerkelijker vond ik de selectie van een doelman waar ik nog nooit van had gehoord. Die Adri?n San Miguel del Castillo schijnt dus ooit bij Betis te hebben gespeeld en het nu klaarblijkelijk goed te doen bij West Ham United. Ik weet van die club niet meer dan dat Javi Mascherano en Carlos T?vez er ooit via een schimmige deal hebben gespeeld, maar speelt die club een rol van betekenis in het Engelse voetbal?
 

Kielse Rat

Well-known member
Haalde vorig jaar Europees voetbal en op basis van de samenvattingen die ik wekelijks kijk en af en toe volledige wedstrijden, kan je stellen dat hij al enkele seizoenen uitstekend keept bij West Ham. Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat hij er ooit wel eens bij zou zijn? Casillas eigenlijk nog opgeroepen of vervangt Adri?n hem?
 

Xisco

Member
Het debuut van Julen Lopetegui was naar behoren, 0-2 tegen Belgi?. Heel sprankelend was het (nog) niet. Inmiddels is weinig meer over van het team van Aragon?s. Slechts ??n speler heeft nog dezelfde rol als in 2008 en het is dan wel aardig dat juist hij de uitblinker was: David Silva. De Koreaanse Canari?r scoorde twee keer, de eerste na terugleggen van Diego Costa na een actie van ik meen Vitolo en de tweede uit een strafschop. Sergio Ramos was de tweede "overlever", maar hij heeft wel een verandering ondergaan: van jonge langharige rechtsback in 2008 naar gekortwiekte ervaren centrumverdediger en aanvoerder in 2016.
 

Xisco

Member
In de eerste helft was het gisteren echt genieten van Iniesta en Silva, individueel en in samenspel. De tweede helft vond ik het allemaal wat minder, mede doordat er nogal wat gemeenheid in kwam bij zowel de Spanjaarden als Italianen. Diego Costa was weer een dissonant in het geheel, zo'n onbehouwen figuur tussen fijnbesnaarde spelers als Iniesta en Silva past niet. Hij ontsnapte nog aan een tweede gele kaart door een bal hard weg te trappen na een fluitsignaal. Morata vond ik overigens niet veel beter. Misschien Fernando Torres weer eens een kans geven?
 

Raul

Well-known member
Gisteren een sterke overwinning van Espa?a. Ik heb soms genoten van het spel. Maar het ging mij eigenljk om ??n speler die ik eruit wilde halen en dat is: Vitolo, wat is hij goed geworden en wie had dat ooit gedacht. Toen hij net bij Sevilla kwam, vond ik het helemaal niks en voor mij was het toen al een flop. Maar niets is minder waar want Vitolo, heeft zich niet normaal ontwikkeld. Zeer technisch, fysiek sterk en verdedigd als een gek. Wat is de volgende stap voor Vitolo?

Verder weet ik nu wie de mannetje van het Spaanse elftal is, binnen en buiten het veld en dat is Silva. Wat een speler, pure klasse!

Aduriz, met zijn 35 jaar, geniet met volle teugen en scoorde zelfs gister na een mooie aanval.

Na de 4-0 van gisteren staat, Espa?a, aan kop. Aanstaande wedstrijd is de wedstrijd tegen de Engelsen.
 

U.G.

Well-known member
Gisteren een sterke overwinning van Espa?a. Ik heb soms genoten van het spel. Maar het ging mij eigenljk om ??n speler die ik eruit wilde halen en dat is: Vitolo, wat is hij goed geworden en wie had dat ooit gedacht. Toen hij net bij Sevilla kwam, vond ik het helemaal niks en voor mij was het toen al een flop. Maar niets is minder waar want Vitolo, heeft zich niet normaal ontwikkeld. Zeer technisch, fysiek sterk en verdedigd als een gek. Wat is de volgende stap voor Vitolo?

Verder weet ik nu wie de mannetje van het Spaanse elftal is, binnen en buiten het veld en dat is Silva. Wat een speler, pure klasse!

Aduriz, met zijn 35 jaar, geniet met volle teugen en scoorde zelfs gister na een mooie aanval.

Na de 4-0 van gisteren staat, Espa?a, aan kop. Aanstaande wedstrijd is de wedstrijd tegen de Engelsen.

Het toegeven siert u enorm, mijnheer Raul. Ik heb niks van deze wedstrijd meegekregen. Dus geen Pique, geen Ramos, geen Iniesta...een beetje de nieuwe school dit he. Hoe ging dat achterin ?
 

Raul

Well-known member
Het toegeven siert u enorm, mijnheer Raul. Ik heb niks van deze wedstrijd meegekregen. Dus geen Pique, geen Ramos, geen Iniesta...een beetje de nieuwe school dit he. Hoe ging dat achterin ?

De Gea trouwens met een paar geweldige saves ;). Carjaval, had het makkelijk, Bartra, doet het aardig bij Dortmund dacht ik zo, was ook niets op aan te merken. Nacho, perfecte stand in bij Real en bij het Spaanse elftal gaat het hem altijd goed af, verder Monreal, scoorde een mooie goal en was zeer sterk aan de linkerkant. Monreal had overigens zee?n van ruimte en benutte dat perfect. Monreal bij Arsenal vind ik dit seizoen best wisselvallig maar goed. Dat was dus de achterhoede ;)
 

U.G.

Well-known member
Thanx voor de update broer. Ik heb namens Portugal zo langzamerhand eigenlijk best wel zin in een amistosootje met jullie, just to get it on, know what im sayin :D Ergens in april ofzo.
 

Raul

Well-known member
Thanx voor de update broer. Ik heb namens Portugal zo langzamerhand eigenlijk best wel zin in een amistosootje met jullie, just to get it on, know what im sayin :D Ergens in april ofzo.

No problemo hermano :).

Ik ben Portugal aan het kijken, ik vind het eerlijk gezegd niet veel aan. Er zijn wel aardig wat schoten gelost maar de meesten op de keeper. Haal een middenvelder eraf en gooi die toptalent erin, beetje kopkracht is wel nodig, naast Ronaldo dacht ik zo ;)
 

U.G.

Well-known member
Gelson erin gooien ? Weet je niet hoe log en conservatief onze doorselecteer-molen draait. Het komt overigens wel goed hoor, het staat al 1-0. Het worden er minstens drie.
 

U.G.

Well-known member
De tweede helft was mss toch meer naar uw zin, Raul :D Quaresma, kerel toch, wat is die man goed.

Ik zie jullie wel graag verschijnen in het voorjaar.
 
Laatst bewerkt:

Raul

Well-known member
Andr? Silva kwam er toch in en die bedoelde ik eigenlijk. Gelson, ook prima maar kopkracht amigo? Haha. Verder was het zeker leuk, laatste stuk inderdaad met Quaresma, Ronaldo weet al waar hij moet staan want de kans is zeer groot dat de bal ook aankomt, wat een klasse van Quaresma.

Haha kom maar op man: bando de selecionadores de frutas ;)
 

U.G.

Well-known member
Andr? Silva is gewoon in de basis gestart, en btw toptalent ? De media willen doen geloven dat we te maken hebben met the next Fernando Gomes of Pauleta. Maar deze komt niet eens in de buurt van Helder Postiga, let maar op.

Cristiano moet gewoon in de spits lopen, Andr? Silva terug naar jongPortugal of Porto.
 

Raul

Well-known member
Oh echt? Dan is hij mij totaal niet opgevallen. Maar inderdaad, heb veel gehoord over Andr? Silva. Qua lengte is hij, Fernando Gomes, al voorbij maar geen 200 nog wat goals, paar gouden schoenen en nog wat meer prijzen dacht ik zo hahahaha.

Trouwens wist jij, dat Nuno Gomes, Gomes ervan heeft gemaakt vanwege, Fernando Gomes. Ik las dat laatst ergens;). Ik weet niet hoe ik hier beland ben maar goed :)
 
Bovenaan