La Furia Roja

U.G.

Well-known member
;)

Dat soort geintjes komen wel vaker voor in Portugal en Brazili?. Ken je Maniche nog ? Die heet helemaal niet zo, hij heeft zichzelf vernoemd naar de Deen Maniche die bij Benfica liep ergens medio jaren 80.
 

Kielse Rat

Well-known member
De oefenwedstrijd Engeland-Spanje aan het kijken. Engeland staat bij de rust 1-0 voor na een vroege penaltygoal van Lallana. Voor de rest is het een typische oefenwedstrijd waarin door beide ploegen met de handrem op wordt gespeeld.
 

Makanaky

Well-known member
;)

Dat soort geintjes komen wel vaker voor in Portugal en Brazili?. Ken je Maniche nog ? Die heet helemaal niet zo, hij heeft zichzelf vernoemd naar de Deen Maniche die bij Benfica liep ergens medio jaren 80.

Dat hij hiernaar vernoemd zou zijn vond ik al zo onwaarschijnlijk:

Het maniche?sme is een dualistische filosofische stroming uit de late oudheid, gesticht door Mani (216-276) in het oude Perzi?. Deze stroming had ooit grote aanhang, maar is nu uitgestorven.
 

U.G.

Well-known member
Zou behoorlijk raar zijn inderdaad, bij mijn weten hebben we nooit Maniche?sme gekend in Portugal, of sowieso in Zuid-Europa. Misschien alleen bij die gekke imperiali uit Rome.
 

Xisco

Member
Spanje profiteerde gisteren optimaal van de videoscheidsrechter. In plaats van 1-1 werd het zo 0-2 door een afgekeurde goal van Griezmann en door het uiteindelijk toekennen van een aanvankelijk afgekeurd doelpunt van Gerard Deulofeu.
 

Xisco

Member
David Villa, all time-topscorer van La Roja, behoort voor het eerst in drie jaar weer tot de selectie. Ik lees regelmatig berichten over zijn goede spel in de US als d? ster van de lokale competitie. Leuk dat hij er weer bij is. Daarnaast debuteert Suso in de selectie. Ik ken hem nog wel als jeugdspeler en van ??n seizoen in La Liga bij Almer?a op huurbasis van Liverpool, maar blijkbaar speelt de middenvelder al twee seizoenen bij AC Milan. Dat krijg je ervan als AC Milan geen CL meer speelt, dan raak zo'n club uit beeld.
 

Raul

Well-known member
Sterke overwinning op de Italianen. Het was geen denderende wedstrijd maar toch goed. Verder heb ik, net als iedereen, gelet op Isco-Disco , ik blijf sceptisch want hij wilt graag all??n voetballen en wilt alles all??n doen. Soms werelds maar soms hoofd in het zand. Laat hem maar beslissend worden net als tegen de Italianen want ik geloof er nog niet in.

Iniesta is voor mij bijna pass?, klinkt hard maar ik heb het wel gezien daar met hem. Die is al lang voorbij gestreefd door anderen. Silva in de spits is ook niets meer. Geef mij maar een Morata of Aspas. Diego Costa, die ons vervloekt heeft doet gelukkig niet meer mee, althans voorlopig. Verder vond ik de ovatie voor Villa passend en mooi. Viel mij op dat hij dat jeugdige niet verliest in zijn uiterlijk. Mooie gast en een voorbeeld voor velen.

Minpunt was Asensio, terecht gewisseld maar moet natuurlijk een lange weg nog. Ook een minpunt is voor mij Alba, die komt mij de strot uit.
 

U.G.

Well-known member
Ik heb alleen de goals gezien, wel opvallend dat ze in Bernabeu speelde trouwens, ik zie Spanje nooit in Bernabeu spelen of in Camp Nou for that matter.

Opvallend verder dat jij het geen denderende wedstrijd vond, Raul. Bepaalde kenners op tv kwamen echt superlatieven tekort. Asensio daar is iedereen gewoon te snel te lovend over, het is een kanjer met een enorme potentie maar er valt echt nog genoeg te slijpen, hij vermoordt nog net iets te vaak vloeiende aanvallen. Dat eigenwijze hoort bij talent, maar het moet niet tegen je gaan werken na verloop van tijd.

Isco is fantastisch. Hij miste/ mist 'garra' , maar dat kan nu anders uitpakken met het vertrouwen dat hij nu krijgt, mits dat een mentale achtergrond had natuurlijk. Ik ben benieuwd hoe groot zijn aandeel gaat zijn in de derde opeenvolgende CL overwinning van Real dit seizoen:eek:
 

Xisco

Member
Ik vond het best een prima wedstrijd, was niet zoals de EK-finale van 2012, maar toch een editie van Spanje-Itali? die het bekijken zeker waard was.

Iniesta en Silva waren deze keer niet zo opvallend, maar in de heenwedstrijd (of was het toch een andere WK-kwalificatiewedstrijd?) speelden ze weergaloos. Iniesta maakte wat mij betreft een betere indruk dan in de recente wedstrijden met Bar?a. Zijn acties is hij toch wel kwijt, maar tegen Itali? hoefde hij minder te lopen dan op het huidige Bar?a-middenveld. Als hij alleen maar hoeft te denken aan positioneren en passen, is hij toch steeds een topper. Ik kan wel genieten van Asensio, maar hij is nog wel grillig in zijn prestaties. Sa?l is stabieler in dat opzicht.

Mooi dat El Guaje nog een aantal minuten mee mocht doen. Helaas is hij nu geblesseerd en dus is het twijfelachtig of Villa morgen tegen Liechtenstein zal spelen.
 

U.G.

Well-known member
Ik hoop niet dat Iniesta binnenkort steeds meer achter de feiten aan moet lopen, dat wil je bij zo'n speler gewoon niet zien.
 

Xisco

Member
Ik snap ook wel dat hij zijn contractverlenging heeft uitgesteld en eerst maar eens wil zien hoe het dit seizoen verloopt op fysiek vlak.
 

Raul

Well-known member
Ik hoop niet dat Iniesta binnenkort steeds meer achter de feiten aan moet lopen, dat wil je bij zo'n speler gewoon niet zien.

Idd. Als het zo doorgaat, ziet het er niet best uit. De linkerkant met die Alba, is ook niks meer. Zijn er geen betere linksbacks? Ja, bij ons hebben we een topper in wording maar die stagneert all??n. Monreal, bij Arsenal aan het schutteren. Alberto Moreno, kan niet verdedigen, die ene van Sevilla vind ik wel een goeie maar dat is een meelifter, geen extra's. Azpilicueta vind ik een topverdediger maar aanvallend stelt het weinig voor. Hopeloos de linkerkant van Spanje.
 

Raul

Well-known member
6-1 dan maar! Maar hoe? De Argentijnen waren zo slecht. Vroeger waren deze wedstrijden, prestigieus en hoogstaand! En dan doel ik op Argentini?. Madre mia, wat waren ze slecht. Biglia? Is hij niets gewend in Itali?? Hoge pressing niet gewend? Maar goed..

Isco was de grote man, maar ik twijfel zelf ook aan deze man. Wellicht gaat hij uitblinken, laten we het hopen!
 

U.G.

Well-known member
And there he is....there he is :D Ik dacht vandaag nog, Spanje heeft een land vermoord dus Raul ( of Xisco ) gaan zo met een verslagje komen.

Gefeliciteerd compadre :duim:


Deze had er iig genoeg van op een gegeven moment....en geef m eens ongelijk.


Spanje speelt op balbezit, veel druk en hoog, en niet zozeer loerend op de omschakeling. Is logisch dat Isco dan beter uit de verf komt. Hij vreet teveel van de bal ( zoals men in PT zegt ) voor het spel van Madrid.
 
Bovenaan