Koning Willy's Verjaardag (Koningsdag) Topic

leo1949

Well-known member
Koningsdag was kouder dan de kerst van 2016.
Maar er is ook goed nieuws want komende zondag is het lente. :heinz:
En als het een beetje mee zit is dat ook op komende dinsdag.

18193821_1364012910358040_5823811686614114766_n.jpg
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Koningsdag was ELF graden kouder dan de kerst van 2016.

Hoe kom je daar nou bij?

Even de maxima in De Bilt erbij gezocht
2e Kerstdag 2016: 11,8 C
Koningsdag 2017: 10,9 C

Dat maakt een verschil van 0,9 C en niet van 11C.
 

erka

Well-known member
Overigens is het niet dat deze Koningsdag nou zo extreem koud was. In april (zelfs in 1e helft mei) hoort dit gewoon bij ons klimaat. Daarna wordt het wel uitzonderlijk. Maar doordat we aantal keren bijzonder warme april hebben gehad zijn veel mensen vergeten dat april ook stuk kouder kan zijn.

Kerst daarentegen was wel uitzonderlijk warm.
 

Eresd?g?

Banned
April was gemiddeld kouder dan de maand maart. Dat komt niet zo heel vaak voor.... Mei begint overigens ook redelijk fris. Zondag wel mooi trouwens!
 

erka

Well-known member
April was gemiddeld kouder dan de maand maart. Dat komt niet zo heel vaak voor.... Mei begint overigens ook redelijk fris. Zondag wel mooi trouwens!

Ja klopt. Ook hier is het wel zo dat maart uitzonderlijk warm was en april gewoon.
 

Mario

Well-known member
Alex is jarig. Hebben we nog plannen?

​​​​​​ Feestje in de achtertuin? :heinz:
 

Abubakari

Well-known member
De hele nacht doorhalen, uur of 8 naar bed, slapen tot een uur of 4.

Kortom, nachtdienst.

Ik denk dat als ik wakker wordt de kans klein is dat ik aan WA denk, of aan zijn verjaardag, het interesseert me normaal al niks, nu nog minder.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik zorg er meestal voor dat ik in het buitenland tijdens deze dag. Dat is nu geen optie, dus dat wordt een dag als ieder ander.
 

Batigoal

Well-known member
Ik vind het altijd wel gezellig op Koningsdag om de televisie op de achtergrond aan te hebben en Tom Poes te eten. Ook fietst ik weleens een rondje door de wijk om te kijken wat de mensen zoal doen, al deed ik dat de laatste jaren zelden eigenlijk.

Maar goed, dit jaar alles anders en ik had geen zin om vanmorgen bij de bakker te staan dus zelfs geen tompouce!
 

ALenstra

Well-known member
Heb een wandeling gemaakt. Bizar hoe het nu is vergeleken met voorgaande jaren. De meeste mensen die ik zag waren wel in Oranje gekleed.
 
Bovenaan