KNVB Beker 2023-2024

zwammy

Well-known member
Als het nou gezapig was, maar de sfeer bij Cambuur is echt geweldig. Alsof er 30.000 man op de tribune zitten. En dan leidt dat lawaai de hele tijd vanaf de parkeerplaats enorm af vind ik. Maar goed....
Nee meer dat gezapige gedoe dat niets mag. Dit is toch veel mooier dan die kut vlaggetjes van Ajax en AZ.
 

erka

Well-known member
NEC naar de finale.

Jammer hoor. De bank van NEC gaf duidelijk de doorslag. Als je ziet wat zij konden inbrengen en dat vergelijkt met de bank van Cambuur, dan maakte dat het verschil voor mij.
 

Mario

Well-known member
Ze kunnen het Feyenoord ook best nog moeilijk maken, in de competitie werd het 2-2 in de Kuip.
 

Abubakari

Well-known member
NEC naar de finale.

Jammer hoor. De bank van NEC gaf duidelijk de doorslag. Als je ziet wat zij konden inbrengen en dat vergelijkt met de bank van Cambuur, dan maakte dat het verschil voor mij.
Niet alleen op de bank, ook de basis is op elke plek beter dan Cambuur. Moest echt een stunt komen. Redelijk wat geluk voor rust met paal en lat en zelf wel scoren, maar dat kon niet goed blijven gaan. In de slotfase had je met net dat beetje geluk het nog kunnen redden.

Verlenging zat het er niet meer in. Super jammer, NEC wint verdiend, maar wel gewoon tot de laatste seconde kans gehouden en met wat mazzel...
Maar uiteindelijk leg je het op kwaliteit af tegen NEC wat voor eredivisie begrippen gewoon een prima ploeg heeft. Kan Cambuur niet aan tippen, met veel inzet en wat geluk is het dan nog lang spannend gebleven.

Verder wel echt mooi om mee te maken, vooral voor rust zat de sfeer er erg goed in. Hele eerste helft vuurwerk, tsja, ik vond het wel wat hebben. Droeg wel bij aan de heksenketel.
 

Abubakari

Well-known member
Godsamme, zie net die kopbal van Smit terug, hoe dichtbij ben je daar nog… En wat 10.000 man min 2 zagen, dat was een corner.
 

Joost

Well-known member
Feyenoord dat de finale steeds 'thuis' speelt, dat voelt al jaren een beetje oneerlijk. Anderzijds vind ik de traditie met de Kuip wel heel mooi geworden.

Zou het geen idee zijn om het 'thuis'voordeel te compenseren door Feyenoord in de kwart en/of halve finale verplicht een uitduel te geven als ze zich daarvoor plaatsen.
 

Mario

Well-known member
De halve finales op neutraal terrein laten spelen, of het stadion voor de finale pas toewijzen als de halve finalisten bekend zijn.
 

Bernardo

Well-known member
Wat een avond. Genoten vanaf het moment dat we het stadion in kwamen. Wat een sfeer, wat een club. Al het vuurwerk, dat grote doek, de strijd van de spelers, de passie op de tribune. Dit is Cambuur. Deze wedstrijd staat qua sfeer/beleving absoluut in mijn top 3 aller tijden.

20240228-002143.jpg


IMG-20240228-WA0005.jpg


Over de wedstrijd, NEC was voetballend gewoon een paar klasse beter, wij hebben dat gecompenseerd met inzet, strijd en passie. Waarbij we gewoon een hele mooi goal maken met de 1-0, cult held Uldrikis. Tweede helft kwamen we er op een gegeven moment niet maar aan te pas, wel zonde dat de gelijkmaker dan wel weer uit een stilstaande situatie valt. En ja, die laatste kopbal van Smit vlak voor tijd, dat had hem kunnen zijn. In de verlenging kwamen we er eigenlijk niet meer aan te pas, helemaal na wisselen van Uldrikis was het voorin klaar. NEC uit eindelijk gewoon verdiend gewonnen, er zat voor Cambuur gewoon niet meer in kwaliteits verschil was te groot. Nu maar weer vol richten op de competitie en zorgen dat we de Play offs halen, dan kan het nog eenmaal spoken in dit stadion en dan is alles mogelijk. Wat gaan we dit oude krakkemikkige stadion missen. 🙁

FORZA CAMBUUR!
 

erka

Well-known member
Nou, ik hoop voor morgen maar één ding. Dat het bij rust niet al 4-0 voor Feyenoord staat. Ondergang zo lang mogelijk rekken en dan maar hopen dat Feyenoord zijn dag niet heeft. Hoe langer het duurt, hoe beter het is voor ons want conditioneel kan Groningen wel mee in de Eredivisie, dat zag je ook wel tegen Fortuna.
 

Abubakari

Well-known member
Nou, ik hoop voor morgen maar één ding. Dat het bij rust niet al 4-0 voor Feyenoord staat. Ondergang zo lang mogelijk rekken en dan maar hopen dat Feyenoord zijn dag niet heeft. Hoe langer het duurt, hoe beter het is voor ons want conditioneel kan Groningen wel mee in de Eredivisie, dat zag je ook wel tegen Fortuna.
Feyenoord scoort de laatste weken vaak maar 1 keer, de verdediging bij Groningen is niet bepaald de zwakste linie, dus ik denk niet dat het bij rust 4-0 zal staan. Sterker nog, dat zou mij zeer verbazen. Denk een degelijke 2-0 voor Feyenoord, maar laat me graag verrassen.

Gister was qua sfeer en alles er omheen inderdaad wel zeer bijzonder om mee te maken. Vooral de eerste helft. En de hele show met muziek en vuur vooraf was ook wel indrukwekkend. Blijft een bijzondere club.😀
 

JMD

Well-known member
De halve finales op neutraal terrein laten spelen, of het stadion voor de finale pas toewijzen als de halve finalisten bekend zijn.
Of allebei.

Gewoon halve finale in Amsterdam, Enschede of Eindhoven (de grootste 3 stadions behalve de Kuip en dan zo organiseren dat PSV, Ajax of FC Twente nooit thuisspelen) en dan finale in principe in de Kuip en als Feyenoord meedoet in de ArenA en als het Feyenoord - Ajax is in Eindhoven of Enschede (welke burgemeester zin heeft :) ). (of we zorgen er gewoon voor (zoals vorig jaar) dat de loting 'geholpen' wordt en als Ajax en Feyenoord beide in de 1/2 finale zitten dat zij sowieso tegen elkaar spelen dan :p)

Svp niet bekerfinales over 2 duels, we hebben in 2010 gezien wat een anticlimax dat werd.
 

erka

Well-known member
Of we laten het zoals het is. Halve finales op neutraal terrein is veel te veel gedoe met burgemeesters en zoals het nu is is weinig mis mee.

Vind ik ook. Na jaren aanklooien heeft Nederland sinds pak m beet halverwege jaren 90 eindelijk een vaste bekertraditie, laten we dat aanhouden.
 

JMD

Well-known member
Vind ik ook. Na jaren aanklooien heeft Nederland sinds pak m beet halverwege jaren 90 eindelijk een vaste bekertraditie, laten we dat aanhouden.
Al sinds 1989, toen werd de finale voor het eerst in de Kuip gespeeld. Enige uitzondering was 2010 en 2020, we kennen de redenen ;)
 
Bovenaan