KNVB Beker 2022-2023

Pascallovic

Well-known member
Krijgen we dan ook een bekerfinale over 2 wedstrijden? Een Kuip vol met Ajacieden en Spakenburgers is hetzelfde als een stadion vol met Ajacieden en Feyenoorders.
 

stc

Well-known member
Hopelijk kan PSV het opbrengen om dinsdag gewoon sterk te beginnen en te eindigen in Spakenburg en de overwinning mee naar EHV te brengen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zou wel een stunt zijn. Goede ploeg heeft Spakenburg en op dat kunstgras kunnen de meeste PSV’ers nog minder uit de voeten dan op gewoon gras. Alleen Til speelt graag op kunstgras, maar die kan sowieso niet echt voetballen.
 

De Wolf

Well-known member
Ik vind Til wel een stuk minder dan vorig jaar. Had hij toch beter bij Feyenoord kunnen blijven. Had hij ook een mooiere schaal kunnen winnen.
 

stc

Well-known member
Lindhout is de scheidsrechter bij Feyenoord tegen Ajax

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lindhout is de scheidsrechter bij Feyenoord tegen Ajax

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Heeft het betoog van Heitinga al direct effect. Was niet direct op de hand van Feyenoord bij PSV - Feyenood en FC Twente - Feyenoord.
 

JMD

Well-known member
Ik hoop natuurlijk op PSV, maar aan de andere kant ben ik ook wel benieuwd wat de KNVB gaat doen als Spakenburg de finale haalt...Hoe flexibel zijn de reglementen, die toch duidelijk zeggen dat de finale op zondag 30 april is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Niemand zal Spakenburg iets verplichten. Ze pissen hooguit naast de finale.
 

Fregge

Well-known member
Overigens heeft het AD een pol waarin gevraagd wordt of de KNVB de wedstrijd moet verplaatsen als Spakenburg de finale haalt.
Meer dan 10000 brachten hun stem uit en 54 % vindt van wel.
Dat zo'n Jan Dirk van der Zee zegt: "Jongens, we verplaatsen de finale. Want de poll van het AD zei dat"
 

erka

Well-known member
Het is wel zo, dat Spakenburg een principiële zaterdagclub is, die het convenant heeft ondertekend.
Ook de KNVB heeft dat ondertekend. Spakenburg kan niet verplicht worden op zondag te voetballen.
De KNVB laat zo'n ploeg wel toe tot het bekertoernooi.
Overigens heeft het AD een pol waarin gevraagd wordt of de KNVB de wedstrijd moet verplaatsen als Spakenburg de finale haalt.
Meer dan 10000 brachten hun stem uit en 54 % vindt van wel.
Maar ach... PSV wint toch gewoon....

Poep.
Dit is het bekertoernooi. Daarvoor geldt het reglement van de beker en niet van de competitie. In het KNVB reglement staat dat alle deelnemers zich verplichten tot het spelen van de finale op zondag.
En de club behoort te weten wat er in de door jou zo geroemde statuten van de KNVB staat in artikel 2 en artikel 6. Dus gewoon op zondag spelen want de KNVB Beker wordt door het betaald voetbal georganiseerd.

Artikel 2 (o.a.)
Iedere betaaldvoetbalorganisatie of amateurvereniging die zich inschrijft voor het toernooi om de TOTO KNVB Beker, seizoen 2022/’23, dient te voldoen aan het bepaalde in het onderhavige reglement.

Artikel 6.
De 2 winnaars van de halve finales nemen deel aan de finale. De finale wordt door het bestuur betaald voetbal georganiseerd en gespeeld in Stadion Feijenoord te Rotterdam op zondag 30 april 2023 om 18.00 uur.

Nu kan de KNVB uit coulance de wedstrijd uiteraard wel verplaatsen, maar als ze er aan vasthouden heeft Spakenburg het maar te volgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Maasveld

Well-known member
Poep.
Dit is het bekertoernooi. Daarvoor geldt het reglement van de beker en niet van de competitie. In het KNVB reglement staat dat alle deelnemers zich verplichten tot het spelen van de finale op zondag.


Nu kan de KNVB uit coulance de wedstrijd uiteraard wel verplaatsen, maar als ze er aan vasthouden heeft Spakenburg het maar te volgen.
Het is toch niet het probleem van Spakenburg dat de hele boel omgegooid moet worden?
 
Bovenaan