KNVB Beker 2022-2023

Jef400

Well-known member
Ik twijfel dus over morgen. Moet ik het nieuwe AFC-terrein pakken, of moet ik bij OFC gaan buurten. IK heb beide nog niet gehad.
 

De Groene Scout

Well-known member
Minimaal 1 verrassing tot nu toe; Quick Boys ligt eruit door thuis te verliezen van Sportlust'46.
Dat Lisse niet wint van DVS'33 is een kleine verrassing.
 

Forza AZ

Well-known member
Ook Scheveningen en IJsselmeervogels lieten zich verrassen door een club uit een divisie lager, beide na strafschoppen.
 

noordooster

Well-known member
Prima prestatie van Harkemase Boys door (via strafschoppen) te winnen bij Scheveningen. Dat maakt de lange terugreis op de late dinsdagavond/nacht net even wat gezelliger.
ACV verloor met 1-0 bij Rijnvogels. Volgens de berichten had er voor ACV wel meer in gezeten.
Komende zaterdag kunnen de Assenaren zich revancheren. Dan spelen beide teams in Assen tegen elkaar in competitieverband.
 

De Groene Scout

Well-known member
Verdorie verloren na strafschoppen.
Prima wedstrijd in hoog tempo met 2 voetballende ploegen.
HSC de iets betere met de meeste echte kansen. Held van de avond was de doelman van Volendam met enkele wereldreddingen en uiteindelijk ook 1 gestopte penalty..
 

de waan

Well-known member
Tomme, baal hier echt wel van. Weer uitgeschakeld voordat het echt begint. Zeker als het ook nog eens totaal onnodig was.
 

Fregge

Well-known member
Hoppaaaaaa! 4-0 winst! Heerlijk! Eerste helft waren we iets beter zonder zelf echt groots te spelen. Begin tweede helft was Baronie wat sterker. Daarna wisselde we en kregen we de overhand weer. Uiteindelijk winnen!
 

noordooster

Well-known member
Prima prestatie van Staphorst door (na strafschoppen) te winnen bij AFC. Gezien de voorspellingen elders op dit forum hadden ook maar weinigen dit verwacht.
Dat Urk bij Gemert won is ook een goede prestatie.
Alle 4 noordelijke amateur-vertegenwoordigers speelden een uitwedstrijd en 3 ervan bereikten de volgende ronde.
En ook wel mooi, dat Excelsior'31 wist te winnen bij Oss .
 

Fregge

Well-known member
Prima prestatie van Staphorst door (na strafschoppen) te winnen bij AFC. Gezien de voorspellingen elders op dit forum hadden ook maar weinigen dit verwacht.
Lijkt me nogal logisch dat men niet verwacht dat de nummer 17 van de Derde Divisie Zaterdag niet wint (of gelijk speelt) van de nummer 5 van de Tweede Divisie, toch?
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Ik had Staphorst gewoon laten winnen hoor. ;)

Vanochtend wel opgestaan met een katerig gevoel (nee, niet van de drank).
Zo zonde dit, we spelen echt goed en de sfeer in de groep is dat ook. Je hoopt dan echt een keer op een rondje extra. Sportief, maar zeker ook financieel en dan toch weer net niet. Einde bekeravontuur; alles op het kampioenschap. :cool:
 

Forza AZ

Well-known member
De loting voor de 1e ronde is morgen om 23.00u.

Deelnemers:
13x Eredivisie (5 clubs die Europees spelen/speelden zijn al geplaatst voor 2e ronde)
16x Eerste Divisie
9x Tweede Divisie (4 (periode)kampioenen stromen in)
16x Derde Divisie
 

noordooster

Well-known member
Lijkt me nogal logisch dat men niet verwacht dat de nummer 17 van de Derde Divisie Zaterdag niet wint (of gelijk speelt) van de nummer 5 van de Tweede Divisie, toch?
Het is natuurlijk wel zo, dat Staphorst bekend staat als cupfighter en enkele jaren geleden als bekerwinnaar van district Noord ook de landelijke beker won ( winst tegen Noordwijk) ;)
 
Bovenaan