KNVB Beker 2022-2023

Forza AZ

Well-known member
Het speelschema van de 1e ronde is bekend.

De volgende wedstrijden worden live uitgezonden:

dinsdag 18 oktober
1845 FC Eindhoven-Willem II
2100 Roda JC-Heracles Almelo
woensdag 19 oktober
1845 FC Dordrecht-FC Groningen
2100 NEC-Fortuna Sittard
donderdag 20 oktober
1845 Sportlust'46-FC Utrecht
2100 HHC Hardenberg-PEC Zwolle

 

Jef400

Well-known member
OFC-Sparta wordt gespeeld op de velden van VPV Purmersteijn. Uit mijn hoofd is dat de eerste officiële wedstrijd van een profclub in Purmerend
 

Joost

Well-known member
OFC-Sparta wordt gespeeld op de velden van VPV Purmersteijn. Uit mijn hoofd is dat de eerste officiële wedstrijd van een profclub in Purmerend
De laatste keer dat een club uit Purmerend meedeed in de KNVB beker en thuisspeelde was seizoen 49/50.
Purmersteijn won toen van Westfriezen en ging daarna met 2-5 onderuit tegen OVVO.
Overigens deed FC Purmerend dat jaar ook mee maar zij gingen al in de eerste ronde onderuit bij Grasshoppers.

Purmersteijn wist wel in 2017 nog door te dringen tot de Beker maar verloor al direct met 3-0 bij Sparta Nijkerk.
 

Jef400

Well-known member
Laatste bekerwedstrijd hier zelfs in 1949 dus. Goede genade. Dank voor het uitzoeken man.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De laatste keer dat een club uit Purmerend meedeed in de KNVB beker en thuisspeelde was seizoen 49/50.
Purmersteijn won toen van Westfriezen en ging daarna met 2-5 onderuit tegen OVVO.
Overigens deed FC Purmerend dat jaar ook mee maar zij gingen al in de eerste ronde onderuit bij Grasshoppers.

Purmersteijn wist wel in 2017 nog door te dringen tot de Beker maar verloor al direct met 3-0 bij Sparta Nijkerk.

Oei Westfriezen is echt om de hoek bij mijn ouders en mijn neefje speelt daar. Ik heb vroeger tegen Purmersteijn gespeeld. Dit komt allemaal wel erg dichtbij…
 

Jef400

Well-known member
Nee Purmerend zelfs. Eerste bekerwedstrijd hier sinds 1949 zoals @Joost heeft uitgevogeld, en dan ook nog tegen Sparta.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Is die Kokcu van Eindhoven familie van de Feyenoorder?

Ja, zijn oudere broer. Was ook meeverhuisd van de Groningen opleiding naar die van Feyenoord als onderdeel van de deal met de familie Kökçü. Deze Kökçü komt geloof ik voor Azerbeijan uit.
 
Bovenaan