KNVB Beker 2022-2023

Maasveld

Well-known member
Meest waarschijnlijke is dat Spakenburg de finale niet haalt.
Zouden ze het wel halen, dan denk ik dat de KNVB de wedstrijd naar een andere dag verplaatst.
En zo niet, dan vermoed ik dat Spakenburg weigert de finale te spelen.
Lekkere club dan om je spelers zo'n geweldig affiche door de neus te boren.

Eef de Kip

Well-known member
90% van de spelers spelen er voor de enveloppe met inhoud die ze elke week onder tafel krijgen toegeschoven. Niet meer en niet minder.

• Leuk
Waarderingen: Max

erka

Well-known member
De spelers weten, of behoren te weten, dat ze spelen bij een principiële zaterdagvereniging.

En wellicht ten overvloede:

En de club behoort te weten wat er in de door jou zo geroemde statuten van de KNVB staat in artikel 2 en artikel 6. Dus gewoon op zondag spelen want de KNVB Beker wordt door het betaald voetbal georganiseerd.

Artikel 2 (o.a.)
Iedere betaaldvoetbalorganisatie of amateurvereniging die zich inschrijft voor het toernooi om de TOTO KNVB Beker, seizoen 2022/’23, dient te voldoen aan het bepaalde in het onderhavige reglement.

Artikel 6.
De 2 winnaars van de halve finales nemen deel aan de finale. De finale wordt door het bestuur betaald voetbal georganiseerd en gespeeld in Stadion Feijenoord te Rotterdam op zondag 30 april 2023 om 18.00 uur.

• Leuk
Waarderingen: Max

erka

Well-known member
*Overigens persoonlijk zou ik een finale op zaterdag standaard eigenlijk veel mooier vinden, net als in Engeland en Duitsland*

Max

Administrator
Forumleiding
90% van de spelers spelen er voor de enveloppe met inhoud die ze elke week onder tafel krijgen toegeschoven. Niet meer en niet minder.

Daarnaast speelt het sportieve aspect ook mee en zullen ze niet heel happy zijn als Spakenburg niet wil gaan spelen. Kunnen de spelers dan staken door juist wel te gaan spelen?

Friesland

Well-known member
*Overigens persoonlijk zou ik een finale op zaterdag standaard eigenlijk veel mooier vinden, net als in Engeland en Duitsland*
Ja, alleen dat moet er dan natuurlijk geen midweekse speelronde of Europees voetbal in de midweek voor de finale zijn, want dan lukt het natuurlijk niet.

Abubakari

Well-known member
Zit Zaterdagmannetje Noord-Ooster nu op erka’s account te posten?
Lekker zondagMIDDAG. Want 18.00 vind ik ook een klotentijd. 16.30, mooi na het amateurvoetbal.

Forza AZ

Well-known member
Ja, alleen dat moet er dan natuurlijk geen midweekse speelronde of Europees voetbal in de midweek voor de finale zijn, want dan lukt het natuurlijk niet.
Midweekse speelronde in de Eredivisie is geen probleem. Dan kunnen de finalisten gewoon op dinsdag of woensdag spelen. Europees voetbal is wel een probleem, want dan kan een bekerfinalist wel eens op donderdag in de Europa League of Conference League moeten spelen.

Mario

Well-known member
Zit Zaterdagmannetje Noord-Ooster nu op erka’s account te posten?
Lekker zondagMIDDAG. Want 18.00 vind ik ook een klotentijd. 16.30, mooi na het amateurvoetbal.
Waarom niet meer op hemelvaartsdag? Dat was een mooie traditie aan het worden. Of mag dat ook niet in Spakenburg?

Miramar

Well-known member
Jan Joost heeft al vier keer verteld dat een eventuele zege van Heerenveen ook een sensatie zou zijn. Met zijn Heerenveen hoofd.

Bovenaan