KNVB Beker 2022-2023

Fregge

Well-known member
Linfield uit Noord Ierland heeft ook gespeeld in 2020 op een zondag. Gedwongen. Was in 2008 nog verboden

JMD

Well-known member
Ach, wat maakt het uit. Alsof elke keer de laatste zondag van april echt iets toevoegt qua traditie.
Zeker wel. Vraag maar bv een wielerfan hoe het zit met de voorjaarsklassiekers in april, of een snookerfan omtrent de wk snooker, enz... De Ronde van Vlaanderen is bv altijd de eerste zondag van april, de finale van het wk snooker is altijd de eerste maandag van mei...
Ook met 'de knvb beker finale is altijd op de laatste zondag van april' creëer je traditie.

Ik vind dat altijd wel wat hebben, dat je gewoon de 'klok' er op kan gelijk zetten wanneer een bekerfinale is... En verder ja, idd in de Kuip, op zondag... Tijdstip valt over te onderhandelen... ;)

Jamel

Administrator
Forumleiding
Net even de samenvatting bekeken; had andere dingen te doen vanavond. Zo te zien weinig gemist. Prima goal van onze kant, maar even daarvoor komen we wel heel erg goed weg met dat moment met Kasanwirjo. In de beker zit het zo wel extreem mee wat betreft de arbitrage.

Maasveld

Well-known member
Zeker wel. Vraag maar bv een wielerfan hoe het zit met de voorjaarsklassiekers in april, of een snookerfan omtrent de wk snooker, enz... De Ronde van Vlaanderen is bv altijd de eerste zondag van april, de finale van het wk snooker is altijd de eerste maandag van mei...
Ook met 'de knvb beker finale is altijd op de laatste zondag van april' creëer je traditie.

Ik vind dat altijd wel wat hebben, dat je gewoon de 'klok' er op kan gelijk zetten wanneer een bekerfinale is... En verder ja, idd in de Kuip, op zondag... Tijdstip valt over te onderhandelen... ;)
Ken mij het verrekken wanneer de Ronde van Vlaanderen wordt gereden. Als ie maar gereden wordt.

Susaa

Well-known member
Ik heb alleen de 2e helft kunnen kijken.

Daarin was Feyenoord gewoon beter en Heerenveen al uitgeraasd.

Goed gedaan Feyenoord!!

Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Dus als het spakenburg word moet het op zondag maar als het Ajax Feyenoord word moet het over 2 wedstrijden? Of is het dan ook principe en spelen we zonder uitsupporters? Dan is DE finale in de kuip minder heilig opeens?

Pascallovic

Well-known member
Dus als het spakenburg word moet het op zondag maar als het Ajax Feyenoord word moet het over 2 wedstrijden? Of is het dan ook principe en spelen we zonder uitsupporters? Dan is DE finale in de kuip minder heilig opeens?
Dat is alleen als de loting tegenvalt. Als Ajax de finale 'thuisspeelt' via loting moet het over 2 wedstrijden, want een Kuip met alleen Ajacieden als thuissupporters hebben ze geen zin in.

Max

Administrator
Forumleiding
Ik alleen de 2e helft kunnen kijken.

Daarin was Feyenoord gewoon beter en Heerenveen al uitgeraasd.

Goed gedaan Feyenoord!!

Klopt. Uiteindelijk over de gehele wedstrijd bezien wel een terechte overwinning. Het is niet dat Heerenveen echt heel veel goed uitgespeelde kansen had. Alleen had het met een andere scheidsrechter wel anders kunnen aflopen. Maar het resultaat telt.

zwammy

Well-known member
Dat is alleen als de loting tegenvalt. Als Ajax de finale 'thuisspeelt' via loting moet het over 2 wedstrijden, want een Kuip met alleen Ajacieden als thuissupporters hebben ze geen zin in.
Dus verander je daar wel de regels voor en voor een club die wegens overtuiging niet op een bepaalde dag kan spelen niet, dat is vrij krom. Tenminste, ik ga er gewoon van uit dat wanneer spakenburg de finale haalt hij gewoon naar zaterdag gaat.

De Wolf

Well-known member
Dan zetten ze maar Oekraïnse vluchtelingen, slachtoffers van toeslagenaffaire en slachtoffers van de aardbeving in het stadion.

Bernardo

Well-known member
Heerenveen begint zo langzamerhand ook wel een tokkie club te worden, skybox aanvallen omdat daar wat verdwaalde Feyenoorders zitten.

Abubakari

Well-known member
Nee hoor, ook Feyenoord-Ajax moet gewoon op zondag in de Kuip, 1 wedstrijd en dat Ajax wint. Kortom allemaal zoals het hoort.

Fregge

Well-known member
Dus verander je daar wel de regels voor en voor een club die wegens overtuiging niet op een bepaalde dag kan spelen niet, dat is vrij krom.
De reden was veiligheid en openbare orde. Lijkt me wel een betere reden dan "1 club is te koppig om niet op zondag te spelen". Dat heeft niks met veiligheid en openbare orde te maken en dat is geen reden voor Aboutaleb om een wedstrijd te verzetten

zwammy

Well-known member
De reden was veiligheid en openbare orde. Lijkt me wel een betere reden dan "1 club is te koppig om niet op zondag te spelen". Dat heeft niks met veiligheid en openbare orde te maken en dat is geen reden voor Aboutaleb om een wedstrijd te verzetten
Dus de reden dat Feyenoord en Ajax supporters zich niet kunnen gedragen is een betere reden als een club die weigert op de zondag te spelen. Oké, dus achterlijk gedrag is een goede reden om ergens van af te stappen en principe niet. Dus dan moet spakenburg zeggen dat heel het dorp de kuip komt slopen als ze op zondag moeten, dan moet aboutaleb wel de wedstrijd verzetten.

Bovenaan