KNVB Beker 2022-2023

Jacco

Well-known member
Beide kanten weinig spectaculair. Veel fouten, weinig snelheid. Win je hem dan vergeet je dit. Verlies je hem dan is het kut
 

JMD

Well-known member
De traditionele top 3 dus bij de laatste 8, ben benieuwd of er een onderling duel gaat komen...
Spakenburg zal hopen op een uitduel bij Ajax, Feyenoord of PSV.
In 2020 was het al Ajax - Spakenburg, in 1989 Spakenburg - Feyenoord en 2010 was het PSV - Spakenburg...
 

stc

Well-known member
Die scheids bij ADO - Go Ahead Eagles had beter een ander tenue aan kunnen trekken.
 

JMD

Well-known member
Laat het maar PSV - Ajax worden... Zou voor het eerst sinds 1990 zijn dat een bekerontmoeting tussen PSV en Ajax in Eindhoven is (na 1990 3x in Amsterdam, 3x finale in Rotterdam)
 

stc

Well-known member
Ik denk dat het Ado vs Feyenoord wordt en Utrecht tegen Ajax.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

Pascallovic

Well-known member
Gevoelsmatig terecht, reglementair klopt er geen bal van. Ik vind voor deze situatie, een strafschop en je team benadelen die met een man minder verder moest wel voldoende straf. Daar hoeft voor mij niet perse ook nog een wedstrijd schorsing bij. Echter wanneer iemand terecht rood krijgt (wat in mijn ogen zo was) dan hoor je reglementair minimaal 1 wedstrijd schorsing te krijgen. Zeggen ze hiermee nu dat de rode kaart onterecht was? Dan is NEC dus 2x genaaid woensdag.
 

Fregge

Well-known member
"Niet bewezen dat verdediger tegen Feyenoord bewust op onreglementaire wijze een doelpunt voorkwam."

Haha, wat een onzin
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Joost

Well-known member
Gevoelsmatig terecht, reglementair klopt er geen bal van. Ik vind voor deze situatie, een strafschop en je team benadelen die met een man minder verder moest wel voldoende straf. Daar hoeft voor mij niet perse ook nog een wedstrijd schorsing bij. Echter wanneer iemand terecht rood krijgt (wat in mijn ogen zo was) dan hoor je reglementair minimaal 1 wedstrijd schorsing te krijgen. Zeggen ze hiermee nu dat de rode kaart onterecht was? Dan is NEC dus 2x genaaid woensdag.

Ik ben er ook voor om in situaties als deze een mogelijkheid te hebben om geen extra straf op te leggen. Het geven van de rode kaart zelf was absoluut terecht en ik snap ook niet dat mensen dat als onrechtvaardig zien. Hij voorkomt een zeker doelpunt en met een strafschop krijgt Feyenoord een (grote) kans op doelpunt terug,
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Sjorro

Active member
"Niet bewezen dat verdediger tegen Feyenoord bewust op onreglementaire wijze een doelpunt voorkwam."

Haha, wat een onzin
Hij kreeg 'm toch ook niet bewust tegen zijn arm? Hij draait juist weg van de bal.
Er zit maximaal 2 meter tussen het trappen v/d bal en de hand. Knap als je daar op kunt reageren met die balsnelheid.
 

Jef400

Well-known member
Hij kreeg 'm toch ook niet bewust tegen zijn arm? Hij draait juist weg van de bal.
Er zit maximaal 2 meter tussen het trappen v/d bal en de hand. Knap als je daar op kunt reageren met die balsnelheid.
Dus NEC is genaaid. Alweer. Ook al met die tackle van Hartman.
 

Pascallovic

Well-known member
Het blijft het ontnemen van een scoringskans. Beetje onzin als dit soort gevallen van handsballen pas strafbaar wordt als het bewust gebeurd, terwijl als je iemand onbewust ten val brengt het wel per definitie strafbaar is.
 
Bovenaan