KNVB Beker 2021-22

Joost

Well-known member
Is al bekend wie wanneer speelt?

Nee, misschien omdat er wat verplaatst moet worden qua competitieduels.

De week voorafgaand is ook nog Europees voetbal met 4 teams op donderdagavond. Die spelen allemaal op zondag in de Eredivisie en kunnen dus niet op dinsdag gepland worden.

Wat ik verwacht;

Dinsdag
Go Ahead Eagles v Roda JC *
FC Emmen v Excelsior M
ADO Den Haag v Gemert
PEC Zwolle v MVV
Telstar v Spakenburg
NAC v Utrecht *
Heerenveen v De Treffers

Woensdag
Cambuur v NEC
Achilles Veen v DVS33
Twente v Feyenoord *
Excelsior v Groningen
PSV v Fortuna Sittard *
AZ v Heracles
Vitesse v Sparta

Donderdag
Harkemase Boys v RKC *
Ajax v Barendrecht *

Waarbij de duels met een sterretje op TV komen.
Mij lijkt Telstar v Spakenburg de leukste om naar NAC v utrecht uit te zenden maar dat is commercieel niet interessant genoeg vrees ik. Op woensdag zou ik voor Excelsior v Groningen gaan maar zal de keus wel op PSV v Fortuna vallen.
De wedstrijden van Cambuur en Harkema kunnen beide op woensdag én donderdag. Die kunnen ze dus ook omdraaien.

Gevolg;
Dordrecht v Excelsior naar een later moment
Fortuna v Utrecht niet op vrijdagavond, geen Eredivisieduel op vrijdagavond
EVV v Gemert naar zaterdagavond (voorafgaande weekend)
 

De Wolf

Well-known member
Ik verwacht Cambuur - NEC op donderdag. Beide clubs moeten op zondag spelen en heb je toch een beetje spannende pot op donderdag zonder te hoeven schuiven.
 

Joost

Well-known member
Ik verwacht Cambuur - NEC op donderdag. Beide clubs moeten op zondag spelen en heb je toch een beetje spannende pot op donderdag zonder te hoeven schuiven.
Harkema heeft na deze bekerwedstrijd winterstop en RKC speelt ook op zondag, dus voor de competitie hoeft er niet verplaatst te worden.
 

Forza AZ

Well-known member
PSV-Fortuna Sittard zou ook op donderdag kunnen, want PSV speelt pas zondag. Fortuna (tegen Utrecht) staat op vrijdag in de Eredivisie, maar dat moet sowieso verplaatst worden en de week erna spelen Fortuna en Utrecht pas op woensdag.

Zo kan ESPN ook AZ-Heracles of Vitesse-Sparta live uitzenden. Dat is toch aantrekkelijker voor de kijkcijfers dan Harkemase Boys-RKC.
 

Joost

Well-known member
Ze zijn wakker en hebben het programma geplaatst. Ik had over het hoofd gezien dat Pec v MVV en Eagles v Roda niet op dezelfde avond gespeeld kunnen worden.

Verder opvallende keuzes voor de tv duels. Geen Ajax v Barendrecht maar wel ADO v Gemert en Heerenveen v De Treffers.

Ik neem aan dat Noord Ooster hier weer een complot tegen de zaterdagteams in ziet.
 

Sjorro

Member
Ze zijn wakker en hebben het programma geplaatst. Ik had over het hoofd gezien dat Pec v MVV en Eagles v Roda niet op dezelfde avond gespeeld kunnen worden.

Verder opvallende keuzes voor de tv duels. Geen Ajax v Barendrecht maar wel ADO v Gemert en Heerenveen v De Treffers.

Ik neem aan dat Noord Ooster hier weer een complot tegen de zaterdagteams in ziet.
Altijd leuk een stunt live op tv ;)
 

Abubakari

Well-known member
Dinsdag 14 december
18.45 uur:
ADO Den Haag - Gemert (live op ESPN)
20.00 uur:
Achilles Veen - DVS'33 Ermelo
FC Emmen - Excelsior Maassluis
PEC Zwolle - MVV
Telstar - Spakenburg
21.00 uur:
NAC Breda - FC Utrecht (live op ESPN)

Woensdag 15 december
18.45 uur:
FC Twente - Feyenoord (live op ESPN)
19.00 uur:
Vitesse - Sparta Rotterdam
20.00 uur:
Harkemase Boys - RKC Waalwijk
Excelsior Rotterdam - FC Groningen
Go Ahead Eagles - Roda JC
AZ - Heracles Almelo
20.15 uur:
Ajax - Barendrecht
21.00 uur:
PSV - Fortuna Sittard (live op ESPN)

Donderdag 16 december
18.45 uur:
SC Cambuur - NEC (live op ESPN)
21.00 uur
sc Heerenveen - De Treffers (live op ESPN)
 

zwammy

Well-known member
Helaas late dienst, spelen ze onderhand een keer thuis in de beker, kan ik niet gaan 🙁
 

Forza AZ

Well-known member
Voordeel van niet live worden uitgezonden is wel dat AZ-Heracles op een ideaal tijdstip begint om naar het stadion te gaan. Wel hopen dat dat nog mag tegen die tijd.
 

JMD

Well-known member
Als het amateurvoetbal niet mag trainen en spelen in de avond dan zal het mij niks verbazen als net als vorig seizoen de amateurclubs weer uit de beker worden gehaald.
 

Forza AZ

Well-known member
Als het amateurvoetbal niet mag trainen en spelen in de avond dan zal het mij niks verbazen als net als vorig seizoen de amateurclubs weer uit de beker worden gehaald.
Ze mogen toch wel spelen, maar alleen niet hun complex openen?

Dan zouden alleen Achilles Veen-DVS'33 en Harkemase Boys-RKC vervroegd moeten worden naar de middag. Alle andere amateurclubs spelen uit bij een profclub.
 

Joost

Well-known member
Ze mogen toch wel spelen, maar alleen niet hun complex openen?

Dan zouden alleen Achilles Veen-DVS'33 en Harkemase Boys-RKC vervroegd moeten worden naar de middag. Alle andere amateurclubs spelen uit bij een profclub.

De KNVB Beker valt onder het profvoetbal. Achilles Veen v DVS'33 in de KNVB Beker mag daarom wel na 17:00 plaatsvinden.
 
De KNVB heeft een uitzondering gemaakt voor amateurclubs die nog in de KNVB-beker zitten. Deze clubs mogen ter voorbereiding op hun bekerwedstrijd ook na 17.00 uur blijven trainen.
 
Bovenaan