KNVB Beker 2020-2021

Mario

Well-known member
Geen speelronde in de Eredivisie om zo'n nietszeggend potje in de Kuip, die wedstrijd had toch ook gewoon ergens doordeweeks gekund? Er komt toch geen publiek.
 

delmaestro

Well-known member
Geen speelronde in de Eredivisie om zo'n nietszeggend potje in de Kuip, die wedstrijd had toch ook gewoon ergens doordeweeks gekund? Er komt toch geen publiek.
Inderdaad. En dat dan voor een nietszeggend doordeweeks potje zonder publiek al die Feyenoord doekjes eruit geknipt moesten worden. Giller!
 

Marinos

Well-known member
Geen speelronde in de Eredivisie om zo'n nietszeggend potje in de Kuip, die wedstrijd had toch ook gewoon ergens doordeweeks gekund? Er komt toch geen publiek.
Helaas voor jou Mario. Ajax had en heeft, in tegenstelling tot PSV, midweeks Europese beslommeringen. Dus dat gaat niet.
 

Mario

Well-known member
Helaas voor jou Mario. Ajax had en heeft, in tegenstelling tot PSV, midweeks Europese beslommeringen. Dus dat gaat niet.
Vanaf volgende week is Ajax ook verlost van die Europese beslommeringen ;)

Maar zonder gekheid, waarom idd niet meer op Hemelvaartdag? Dat was toch een mooie traditie.
 

Abubakari

Well-known member
Vanaf volgende week is Ajax ook verlost van die Europese beslommeringen ;)

Maar zonder gekheid, waarom idd niet meer op Hemelvaartdag? Dat was toch een mooie traditie.
Hoe lang is dat zo geweest dan?
Is nu al jaaaaaren op zondag in de Kuip volgens mij en daarvoor was het in mijn herinnering maar net hoe het uit kwam.
 

erka

Well-known member
Ik weet dit soort dingen niet op zijn JMD's maar even uitgezocht. Voor 1993 wisselend, op Hemelvaartsdag van 1993 t/m 2001 en vanaf 2002 op zondag.
De eerste bekerfinale 'vast' in De Kuip was in 1989 PSV-Grunn voor maar liefst 9.000 toeschouwers.
 

Marinos

Well-known member
Vanaf volgende week is Ajax ook verlost van die Europese beslommeringen ;)

Maar zonder gekheid, waarom idd niet meer op Hemelvaartdag? Dat was toch een mooie traditie.
Volgende week moeten we dan ook inhalen tegen Utrecht ;)

Volgens mij is die verandering gekomen om beide teams een volledige week ter voorbereiding te geven.
 

Forza AZ

Well-known member
Vanaf volgende week is Ajax ook verlost van die Europese beslommeringen ;)

Maar zonder gekheid, waarom idd niet meer op Hemelvaartdag? Dat was toch een mooie traditie.
Dat past niet ieder seizoen in de kalender, omdat er vaak ook Europacup is in de week van Hemelvaart. En zo'n bekerfinale kun je niet zomaar even verplaatsen als één van de deelnemers ook nog actief mocht zijn in Europa.

Ik weet dit soort dingen niet op zijn JMD's maar even uitgezocht. Voor 1993 wisselend, op Hemelvaartsdag van 1993 t/m 2001 en vanaf 2002 op zondag.
De eerste bekerfinale 'vast' in De Kuip was in 1989 PSV-Grunn voor maar liefst 9.000 toeschouwers.

In 2013 was de bekerfinale (AZ-PSV) nog wel een keer op Hemelvaartsdag.
 

Mario

Well-known member
Kunnen dit soort wedstrijden niet gewoon ‘s nachts worden gespeeld? Hoef je niet te eten en ligt de rest van de familie op een oor.
 
Bovenaan