KNVB Beker 2020-2021

Abubakari

Well-known member
De rest doet wel ter zake, ik vind het namelijk onzin om te zeggen dat de scheids echt slecht was. Jij hebt er een handje van de arbitrage standaard af te fikken, de VAR is kut, scheidsrechters zijn standaard blind.
En ik vind het niet meer dan menselijk dat ze wel eens een inschattingsfout maken. Soms maken ze ook wel eens een blunder, maar voor een hoop inschattingsfouten kan ik best begrip opbrengen.
Daar had ik het over, niet over Emmen-Heerenveen.

Valt mij op dat er hier vrijwel niemand uit zichzelf benoemt dat het gisteren erg meezat, op Reinoud na. Ajax verdiende de overwinning wel, maar kwam erg goed weg met de arbitrage.
Niet iedereen is net zo erg met de arbitrage bezig als jij. Sowieso jammer, heel vaak gaat het hier meer over de arbitrage dan over de wedstrijd op zich. Laatst ook, Ajax-Utrecht, geweldige bekerthriller, 90% van de posts gaat over de scheidsrechter. Jammer, zeker omdat jij wel kijk op het spelletje hebt, ik hoor je liever over de wedstrijd, het voetbal, ipv dat gezeur altijd over de arbitrage.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik heb het dan over die belachelijke penaltyregel, waar de KNVB inmiddels ook zelf niet meer achter staat. Daarnaast gebruikt men de VAR totaal niet consequent. Wat mij betreft alleen nog voor doellijn en buitenspel gebruiken of voor een stiekeme elleboogstoot. Verder afschaffen dat ding.

De reden dat het er vaak over gaat, is dat het nog veel te vaak misgaat.

En ik vind een duel dat zoals gister in 0-1 eindigde, beslist is door een goal die niet had mogen vallen en de fout van het buitenspel van Boadu, AZ zich met recht genaaid zou mogen voelen.

Ik zag Kamphuis op tv dat toegeven, dus waarom zou het er hier niet over mogen gaan?

Daarnaast ben ik het met je eens dat jij het nooit over arbitrage hebt, ook niet bij verlies, maar het valt me wel op dat Ajacieden het hier over het algemeen moeilijk vinden om eens te zeggen dat de arbitrage meezat, om dan Europees gezien vaak hard te klagen.

Maar genoeg over de arbitrage.

NEC op het punt om Fortuna te wippen. Ook mooi.

Overigens vind ik het bekertoernooi momenteen geen ruk aan door die vrijstellingen en het gemis van de amateurs. Jammer. Zeker bij bekerduels zijn kleinere clubs en volgepakte sportparken nog mooier.
 

JMD

Well-known member
NEC verslaat Fortuna Sittard met 3-2 na verlenging. Niet ongunstig voor Ajax dat de Limburgers verlenging moesten spelen, zondagmiddag om 12.15 moeten die tegen Foirtuna.
 

JMD

Well-known member
PSV naar Ajax en Feyenoord naar Heerenveen. En in potentie kunnen de winnaars van due 2 duels tegen elkaar komen in de halve finale. PSV speelt dus sowieso geen thuisduel in de beker dit seizoen want een eventuele halve finale is weer uit...

Vorig jaar zou dat ook het geval zijn geweest, ook toen was het pad naar de finale (dat toen in december geloot werd) met alleen maar uitduels...
 

Abubakari

Well-known member
Mooi, na Utrecht thuis en AZ uit ook eens een makkelijke tegenstander. Halve finale dus uit tegen Feyenoord, want de knvb wil geen klassieker als finale, krijgen we met Ajax-Vitesse de nummers 1 en 2 in de finale.
 

Forza AZ

Well-known member
Mooi, na Utrecht thuis en AZ uit ook eens een makkelijke tegenstander. Halve finale dus uit tegen Feyenoord, want de knvb wil geen klassieker als finale, krijgen we met Ajax-Vitesse de nummers 1 en 2 in de finale.
Maakt weinig uit dit seizoen, want er zal toch wel nog geen publiek bij mogen zijn in april.
 

JMD

Well-known member
We weten toch dat de loting gestuurd wordt.
Dat is zeer overdreven, maar vond wel dat de KNVB het gisteren niet makkelijker maakte met die idiote kleine schaaltjes. Kwakman kon uberhaupt niet eens 'husselen'... De balletjes bleven zo ongeveer liggen zoals in het begin. Dan krijg je toch vragen... ;)
 

Mario

Well-known member
Mooi, na Utrecht thuis en AZ uit ook eens een makkelijke tegenstander. Halve finale dus uit tegen Feyenoord, want de knvb wil geen klassieker als finale, krijgen we met Ajax-Vitesse de nummers 1 en 2 in de finale.

Wel mooi dat Vitesse de beker weer wint.
 
Bovenaan