KNVB Beker 2020-2021

gevegt

Well-known member
Matig AZ dat niet de winst verdiende.

Maar de arbitrage was wel weer eens schandalig slecht. AZ werden 2 strafschoppen onthouden, 1x onterecht buitenspel bij een 1 op 1 richting de keeper. En ook het doelpunt van Ajax had vanwege buitenspel afgekeurd moeten worden.
Helemaal mee eens.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Volgens Labyad is het een video van een aantal maanden geleden.

Wel gek dan als je de kapsels ziet. Dan groeit hun haar niet bepaald snel.

Mocht Labyad gelijk hebben, dan snap ik het iets beter, maar vind ik het nog steeds onnodig om zo te juichen.
 

Abubakari

Well-known member
Met 8 invallers een prima wedstrijd spelen en verder bekeren bij AZ, dat is wel bijzonder prettig. Wedstrijd lang gecontroleerd, niet veel erg gegeven, 3x paal/lat en nog wel wat kansen, dat had ik niet verwacht. Al is AZ dit seizoen ook erg wisselvallig, maar ik denk dat dit ook de verdienste van Ajax was dat AZ niet echt in zijn spel kwam.

Ik hoop wel dat Promes nog naar Moskou gaat en anders dat ie gauw weer gaat banken. En Labyad is efficient, handig tegen het rechterrijtje maar verder moet ie mooi naast Promes op de bank zitten.

Nu dan weer thuis, tegen wie maakt me niet uit, zijn allemaal mooie tegenstanders, maar nu na Utrecht en AZ eens een makkelijkere tegenstander zou wel ook wel mooi zijn.
Eigenlijk liever PSV of Feyenoord dan Vitesse. Wat mij betreft Ajax-Feyenoord, kunnen ze de schande van zondag recht zetten.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Zie net de samenvatting, maar die arbitrage was wel echt slecht.

AZ mag zich met recht genaaid worden met die foute buitenspel call, overtreding van Alvarez en strafbaar buitenspel van Neres op het moment dat hij het duel aangaat voor die goal.
 

delmaestro

Well-known member
Als NEC dus niet faalt vanavond, hebben we 25% kans op een derby in Nijmegen. Daarnaast is er 50% kans op Ajax-Feyenoord of Ajax-PSV? Waar kan ik tekenen!!!
 

Abubakari

Well-known member
Zie net de samenvatting, maar die arbitrage was wel echt slecht.

AZ mag zich met recht genaaid worden met die foute buitenspel call, overtreding van Alvarez en strafbaar buitenspel van Neres op het moment dat hij het duel aangaat voor die goal.
Het is altijd wat, of zeuren op de VAR of zeuren op de scheids. Dit is dus wat je krijgt zonder var. Al had AZ die penalty bij Alvarez dan ook niet gekregen, dat vond de scheids ook toen hij het terug zag niks.

Het valt mij bij oude beelden op, de tijd zonder var en dat je dan denkt "dat zou nu geen goal zijn en dat zou nu geen (of juist wel een) penalty zijn". Toch fijn, die var.


Verder vond ik de scheids niet 'echt slecht' (Wat Emmen en Heerenveen lieten zien, dat was echt slecht, geen 3 foutjes, maar 90 minuten lang slecht, Heerenveen was waarschijnlijk door elke andere achtste finalist uitgeschakeld) iedereen bij ESPN, Perez natuurlijk weer voorop, deed net of zij wel direct zagen dat het buitenspel was en dat het een gruwelijke fout was, terwijl het gewoon heel snel ging en het een moeilijk in te schatten geval was zonder het beeld stil te zetten. Geldt ook voor het buitenspel van Neres, onoverzichtelijke situatie, kan me voorstellen dat je dat mist. Niet voor niks dat er een var is, niet omdat de arbitrage echt slecht is maar omdat je dingen soms gewoon niet goed kan zien of in een split second verkeerd inschat.

Wat dat betreft zat het Ajax gister mee, ook al de derde wedstrijd op rij dat de 1-1 afgekeurd werd, wel 3x terecht trouwens.
 

Maasveld

Well-known member
Het is altijd wat, of zeuren op de VAR of zeuren op de scheids. Dit is dus wat je krijgt zonder var. Al had AZ die penalty bij Alvarez dan ook niet gekregen, dat vond de scheids ook toen hij het terug zag niks.

Het valt mij bij oude beelden op, de tijd zonder var en dat je dan denkt "dat zou nu geen goal zijn en dat zou nu geen (of juist wel een) penalty zijn". Toch fijn, die var.


Verder vond ik de scheids niet 'echt slecht' (Wat Emmen en Heerenveen lieten zien, dat was echt slecht, geen 3 foutjes, maar 90 minuten lang slecht, Heerenveen was waarschijnlijk door elke andere achtste finalist uitgeschakeld) iedereen bij ESPN, Perez natuurlijk weer voorop, deed net of zij wel direct zagen dat het buitenspel was en dat het een gruwelijke fout was, terwijl het gewoon heel snel ging en het een moeilijk in te schatten geval was zonder het beeld stil te zetten. Geldt ook voor het buitenspel van Neres, onoverzichtelijke situatie, kan me voorstellen dat je dat mist. Niet voor niks dat er een var is, niet omdat de arbitrage echt slecht is maar omdat je dingen soms gewoon niet goed kan zien of in een split second verkeerd inschat.

Wat dat betreft zat het Ajax gister mee, ook al de derde wedstrijd op rij dat de 1-1 afgekeurd werd, wel 3x terecht trouwens.
Bah, nuance.
 

Batigoal

Well-known member
En we moeten in de huidige vorm van Boadu ook niet doen alsof die buitenspelkans een zeker doelpunt zou opleveren.
 
Bovenaan