KNVB beker 2018/19

Forza AZ

Well-known member
Voor die spelers van Swift zal het vorig jaar ook wel een finale zijn geweest om in de Kuip te mogen spelen. Alleen trok die wedstrijd maar iets van 20000 man.

Voor amateurs is dat waarschijnlijk wel een belevenis om in een groot stadion te spelen. Maar meestal inderdaad weinig publiek, omdat die wedstrijden vaak niet erg leuk zijn om te zien. De profclub wint bijna altijd op halve kracht toch wel de wedstrijd.
 

Abubakari

Well-known member
Ik vraag me af of het voor amateurs echt leuk is om in een vrij leeg stadion te spelen. Tuurlijk, De Cruijff Arena odf de Kuip, dat is iets biojzonders, maar voor een paar duizend man in de Galgenwaard of de Grolsch Veste spelen lijkt mij nou niet echt een belevenis, laat staan als je uit tegen Cambuur ofzo voor duizend man speelt.
 

Unregistere

Well-known member
Ik vraag me af of het voor amateurs echt leuk is om in een vrij leeg stadion te spelen. Tuurlijk, De Cruijff Arena odf de Kuip, dat is iets biojzonders, maar voor een paar duizend man in de Galgenwaard of de Grolsch Veste spelen lijkt mij nou niet echt een belevenis, laat staan als je uit tegen Cambuur ofzo voor duizend man speelt.

Toch vinden ze dat wel leuk. Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik heb bij ons echt niemand horen klagen over de loting. Spelers zijn allemaal heel positief en kijken er al naar uit. Zoals ook niemand de duels bij AZ of Ajax had willen missen. Bij andere clubs in de regio hoor ik dat ook wel hoor, spelers van bijvoorbeeld Capelle die bekeravonturen hebben beleefd bij eredivisieclubs.

Ik kan me daar ook prima in vinden. Het is gewoon heel wat anders. Normaal komen ze niet zo snel in zulke stadions, op een paar uitzonderingen na die het wellicht wat verder hebben geschopt als prof en dus wel al ervaring hebben met het spelen van dit soort wedstrijden. Maar voor een hoop spelers is het gewoon bijzonder. Nodigen ook familie en vrienden en dergelijke uit. Dus ja, ze zien het wel degelijk als een belevenis en dat gevoel heb ik zelf ook voor zulke potjes. Het complete plaatje maakt het gewoon heel gaaf. Met ASWH hebben we ook wel eens thuis tegen Utrecht gespeeld in de beker, maar daarvan is veel minder blijven hangen dan van de duels in de stadions bij AZ en Ajax.

Moet wel zeggen dat het wel een beetje van de club afhangt, tegen een JL-team zou ik - op een paar uitzonderingen na - inderdaad wel liever thuis spelen. Helmond Sport uit was bijvoorbeeld een stuk minder dan Cambuur thuis, los van de uitslag.

Dus mijn ervaring is dat spelers en begeleiding dit wel degelijk erg leuk vinden.
 

Unregistere

Well-known member
Grappig, de KNVB wil ook de promotie rond de TOTO KNVB Beker in eigen hand houden. Vandaag hebben alle 32 clubs die nog in het toernooi zitten een WeTransfer-link ontvangen met promotiemateriaal voor social media en website, inclusief het vriendelijke verzoek om deze afbeeldingen te gebruiken en niet zelf aan de slag te gaan. Toch wel opvallend. Ze zijn zeker bang dat clubs het toernooi als Amstel Cup betitelen!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Laat ze idd lekker op hun eigen complex spelen. AFC trekt zelf toch al niet veel publiek?
 

Forza AZ

Well-known member
Waar hebben ze de afgelopen jaren dan bekerduels gespeeld? Want AFC zal vaker die duels gespeeld hebben, draaien al jaren mee in de top van de amateurs.

In de 1e ronde kun je nog zonder licht spelen (om 17.00u). De laatste keer dat AFC verder kwam was in 2005, en toen speelden ze in oktober thuis tegen MVV. Dat was ook in het Olympisch Stadion.
 

JMD

Well-known member
In de 1e ronde kun je nog zonder licht spelen (om 17.00u). De laatste keer dat AFC verder kwam was in 2005, en toen speelden ze in oktober thuis tegen MVV. Dat was ook in het Olympisch Stadion.
Duidelijk.

Maar hoe doet AFC dat dan met eventuele midweekse inhaalduels voor competitie ofzo?
En ik neem aan dat ze wel in de avond trainen, waarom dan wel lichten bij het trainingsveld, maar niet bij het wedstrijdveld?
 

Forza AZ

Well-known member
Duidelijk.

Maar hoe doet AFC dat dan met eventuele midweekse inhaalduels voor competitie ofzo?
En ik neem aan dat ze wel in de avond trainen, waarom dan wel lichten bij het trainingsveld, maar niet bij het wedstrijdveld?

Voor 2e divisie zullen de eisen qua licht wel minder zijn dan voor de KNVB-beker.

Dat had Alcides ook. Die speelden in de Hoofdklasse een wedstrijd in de avond maar tegen AZ kon dat niet in de beker.
 
Bovenaan