KNVB beker 2018/19

Bernardo

Well-known member
Immers is niet blij.

@ImmersLex: Wat een schande die bekerloting man. Voor het 3e jaar op rij Feyenoord uit. Mooie wedstrijd maar wel heel vreemd.
 

Forza AZ

Well-known member
Mogelijke datums 2e ronde zonder verschuivingen in de competitie:

30 oktober
PSV-RKC
Kozakken Boys-Almere City
Cambuur-Kon HFC
AFC-TOP Oss
Twente-Noordwijk
Urk-Roda JC
30 of 31 oktober
De Graafschap-Zwolle
Emmen-ODIN'59
31 oktober
Heracles-Vitesse
AZ-VVV
Willem II-Spakenburg
Utrecht-ASWH
31 oktober of 1 november
Feyenoord-ADO Den Haag
Groene Ster-Heerenveen
verschuiving noodzakelijk
NEC-Fortuna Sittard
Ajax-Go Ahead Eagles

De laatste 2 zullen wel op woensdag of donderdag gespeeld worden, met verschuiving van NEC-Jong AZ en Telstar-Go Ahead Eagles naar zaterdag of zondag


Waarschijnlijke live wedstrijden zijn dan:
dinsdag
De Graafschap-Zwolle
PSV-RKC
woensdag
Heracles-Vitesse of AZ-VVV
Ajax-Go Ahead Eagles
donderdag
NEC-Fortuna Sittard
Feyenoord-ADO Den Haag
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Gezellig op bezoek bij Dickie! Onze trainer, een Utrechter, had al zo'n vermoeden dat het FC Utrecht uit zou worden. Voor hem een leuke pot.

Sportief gezien weinig kansrijk, maar dan maar weer een mooie happening van maken zoals in het vrij recente verleden bij Ajax en AZ uit!
 

Abubakari

Well-known member
Beetje een saaie loting zonder echte kraker ertussen.

Nou inderdaad, wat een zouteloze loting zeg. Wat mij betreft draaien ze de loting bij amateurs tegen betaald voetbal om zodat de amateurs standaard thuis spelen. Wat is er nou aan Utrecht-ASWH of Twente-Noordwijk, dat is andersom toch veel sfeervoller en leuker?
 

Unregistere

Well-known member
Dat is alleen leuk als de KNVB en met name FOX niet van die enorme eisen zou stellen aan de sportparken van de amateurclubs. Daardoor kun je negen van de tien keer zo'n wedstrijd toch niet op je eigen complex spelen, dus dan is het wat mij betreft uiteindelijk leuker om in een mooi stadion te voetballen. Zeker voor amateurvoetballers die daar normaal gesproken niet snel komen.
 

Forza AZ

Well-known member
Nou inderdaad, wat een zouteloze loting zeg. Wat mij betreft draaien ze de loting bij amateurs tegen betaald voetbal om zodat de amateurs standaard thuis spelen. Wat is er nou aan Utrecht-ASWH of Twente-Noordwijk, dat is andersom toch veel sfeervoller en leuker?

Tijdens de loting werd er geopperd om voor volgend seizoen te kijken of amateurs ook in de 2e ronde automatisch thuis mogen spelen.
 

delmaestro

Well-known member
Heracles - Vitesse. Hopelijk wordt Makkelie de scheidsrechter. Kan hij mooi vooraf even de stadionklok controleren...
 

Unregistere

Well-known member
Tijdens de loting werd er geopperd om voor volgend seizoen te kijken of amateurs ook in de 2e ronde automatisch thuis mogen spelen.

Ik vind dat eerlijk gezegd niet zo nodig. Is ook juist de charme en het leuke van de KNVB Beker dat je een uitwedstrijd bij een mooie club kunt loten. Geloof ook niet zo dat dit binnen de amateurwereld als probleem wordt ervaren. In de eerste ronde is het een ander verhaal, maar daarna wordt het toch vooral een avontuur.
 

De Wolf

Well-known member
Ik vraag mij af of ze de Arena wel halfvol krijgen tegen Go Ahead. Toch nog een club die tot voor kort zelfs Eredivisie speelde.
 

de waan

Well-known member
We hebben het zelf nog nooit mee mogen maken, maar ik speel tien keer liever thuis tegen Heerenveen (om maar wat te noemen) dan uit in een stadion met echo en heel veel lege plekken.
 

Forza AZ

Well-known member
Het programma is vastgesteld:

30 oktober
1830 PSV-RKC Waalwijk
1945 Kozakken Boys-Almere City FC
1945 FC Twente-Noordwijk
1945 SC Cambuur-Kon. HFC
1945 AFC-TOP Oss
1945 Urk-Roda JC Kerkrade
2045 De Graafschap-PEC Zwolle
31 oktober
1830 Heracles Almelo-Vitesse
1945 Willem II-Spakenburg
1945 FC Utrecht-ASWH
1945 FC Emmen-ODIN'59
1945 AZ-VVV Venlo
1945 Groene Ster-sc Heerenveen
2045 Ajax-Go Ahead Eagles
1 november
1830 NEC-Fortuna Sittard
2045 Feyenoord-ADO Den Haag
 

De Wolf

Well-known member
We hebben het zelf nog nooit mee mogen maken, maar ik speel tien keer liever thuis tegen Heerenveen (om maar wat te noemen) dan uit in een stadion met echo en heel veel lege plekken.

Voor die spelers van Swift zal het vorig jaar ook wel een finale zijn geweest om in de Kuip te mogen spelen. Alleen trok die wedstrijd maar iets van 20000 man.
 
Bovenaan